• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • mammaninna

måste fråga vad ni har för klocka/klockradio/väckarklocka jämte sängen?
    vår är en vanlig klassisk jätteful klockradio med digital klocka. är beroende av att se vad klockan är i mörkret men finns det inget snyggt praktiskt alternativ?

• Sussi N
    mammaninna skrev 2009-07-12 20:34:58 följande:
    hej!hemma från husvagnsemester!!hur är det här inne? är det lugnt eller? mage: åh, nej, stackars liten. samma som mina pojkar hade låter det som.sussi: jaså är det bättre på hösten på gotland? vilken tid på hösten?
    Jag tycker början och mitten på September är undebar på Gotland, fortfarande varmt i luften, ön har lugnat sig och börjat återhämta sig efter sommarens invasion
  • mammaninna

Sussi N skrev 2009-07-12 23:42:51 följande:

Jag tycker början och mitten på September är undebar på Gotland, fortfarande varmt i luften, ön har lugnat sig och börjat återhämta sig efter sommarens invasion
    tack för tipset!
  • Sagalin

God morgon!

Vad står på programmet idag?
    Jag måste stryka lite och ska väl måla ett varv till på en tallrikshylla som jag köpte i början av förra året som legat och skämts nere i källaren. Men "bättre sent än aldrig"
    Imorgon ska jag och en kompis åka till Göteborg och bla besöka Trädgårdsföreningen och sen ska vi strosa runt i lite mysiga inredningsbutiker, bla Grandmas, BaldersHage och den som ligger i Femmanhuset kommer inte på vad den heter.
    Finns det någon annan som ligger i city som är värt ett besök?

• JagOchHan

Godmorgon.

Nytt hos mig

WhittOchCharmigt.blogspot.com

Villa - är det fågel blå som du tänker på inne i Femmanhuset? Dom har nog stängt ner om jag inte minns fel.

Har ni tid och möjlighet är ju bagarn och kocken en butik som inte bör missas - mycket för den som tycker om att baka.
    Även haga bör besökas. Där ligger det en massa små fina butiker.

• Sagalin
    JagOchHan skrev 2009-07-13 06:45:12 följande:
    Godmorgon.Nytt hos migWhittOchCharmigt.blogspot.comVilla - är det fågel blå som du tänker på inne i Femmanhuset? Dom har nog stängt ner om jag inte minns fel. Har ni tid och möjlighet är ju bagarn och kocken en butik som inte bör missas - mycket för den som tycker om att baka. Även haga bör besökas. Där ligger det en massa små fina butiker.
    Var det den som låg längst bort i Femmanhuset?
    Nåja det finns nog butiker så det räcker för oss lantisar Vi tycker det är kul att gå in på Panduro och Lagerhaus som vi inte ha här hemma.
    Vi kommer att hålla oss inne i city, jag ska köra och jag tycker det räcker att parkera på ett ställe. Har aldrig kört i Gbg tidigare så bara det blir en upplevelse!
  • Gummsan82
    Gummsan82 skrev 2009-07-12 14:28:40 följande:
    Hej på er!Har inte varit här på ett bra tag Har tänkt måla lite saker vita här hemma... hyllplan och konsoler, ett par små storal, pallar och lite sånt. Har vit snickerifärg , högblank tror jag, hemma men jag tycker den är så kladdig. Vad målar ni med? Typ av färg, kulör/nyans, blank-matthet?
    Nån som kan bistå mig med råd? Snälla???!!!
  • mariaw
    Gummsan82 skrev 2009-07-13 18:03:12 följande:
    Nån som kan bistå mig med råd? Snälla???!!!
    Jag brukar måla möbler med Jotun Lady vit matt färg om ytan är slipad. Annars kan man måla med häftgrund av samma märke så fäster det bra också. Har provat en del andra färger, men Lady är överlägset den bästa jag provat. Tyvärr är den också rätt dyr, 3 l kostar runt 600 kr...
    Kolla denna länk www.jotun.se/www/se/20030060.nsf/vwSitemapInternet/no
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3