• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • Arctura

Chansar och slänger in en fråga här.... är det nån som vet vart man kan få tag i mallar till snickarglädje (gavelornament) förutom på
    www.snickargladje.se?

• mage06
    JohPet skrev 2009-07-16 07:19:20 följande:
    mage: en superaffär! därifrån köpte vi vårt nya badrumsskåp. Ska beställa lite via nätet också till badrummet. När det trillar in mer pengar
    Ja gissa om den hamnade bland favoriter!

Arctura: Ingen aning...en kompis ritade av snygga som hon gillade... Nacka Byggnadsvård kanske?

Arkitektur i bloggen

www.noamajahemma.blogspot.com
  • Videli

Air,

Jättefin våg!

Lina,

Kul, välkommen till sverige! Hoppas du hittar kul shopping.

Jag har lite nytt i bloggen, en 5 års present från min man :o)

www.gardochhagar.blogspot.com

• Sagalin

Lite nytt i bloggen.

Efter maten ska jag åka och hämta min lampa som jag köpt från Ellos.

Här hemma händer inte så mycket, jag håller på att måla lite i Jacobs garderob och lite småsaker. Jag har tänkt att börja med mitt skrivbord senare idag, men först ska jag på loppis.

• LCroft

Tackar för komplimangerna

Ari Gold:
    I bloggen finns bild på väggen (tyvärr märkte jag här i arbetet att bilden ser väldigt mörk ut, det gjorde det ju inte där hemma), där finns också bild på andra sidan av timmerväggen som är brun. Det är inte svårt att ta fram men oftast full med spikar som man får ta bort. Ofta är ju gamla timmerhus isolerade med mossa, så också vårt. Så vi har bara petat det in med skruvmejsel och sedan målat på. Första varvet är lite mera tidskrävande att måla för att få målet överallt men sen de andra varven går av bara farten. Våra timmerväggar som vi har tagit fram är de som är nu mellanväggar i huset. Men fast vi skulle ta fram av ytterväggarna tror jag inte det skulle bli kallt inne, vi har iofs tilläggsisolerat på utsidan.

Hoppas Lina får en trevlig resa!

Dags att fortsätta jobba

• Ari Gold
    LCroft skrev 2009-07-16 12:52:14 följande:
    Tackar för komplimangerna Ari Gold: I bloggen finns bild på väggen (tyvärr märkte jag här i arbetet att bilden ser väldigt mörk ut, det gjorde det ju inte där hemma), där finns också bild på andra sidan av timmerväggen som är brun. Det är inte svårt att ta fram men oftast full med spikar som man får ta bort. Ofta är ju gamla timmerhus isolerade med mossa, så också vårt. Så vi har bara petat det in med skruvmejsel och sedan målat på. Första varvet är lite mera tidskrävande att måla för att få målet överallt men sen de andra varven går av bara farten. Våra timmerväggar som vi har tagit fram är de som är nu mellanväggar i huset. Men fast vi skulle ta fram av ytterväggarna tror jag inte det skulle bli kallt inne, vi har iofs tilläggsisolerat på utsidan.Hoppas Lina får en trevlig resa!Dags att fortsätta jobba
    Nu hittade jag bildernna... jättefint! Den vägg jag vill ta fram är också en innervägg.

Det jag oroar mig för är mest att om man nu bryter fram väggen och den visar sig vara oanvändbar av någon anledning så står man ju där med en massa jobb sedan.- Jag vet inte vad det är för material som sitter som ytskikt. I stora delar av huset är det masonit eller likannde, på en del ställen gips.

Vad hade ni framför?
  • LCroft

Ari Gold skrev 2009-07-16 13:05:07 följande:

Nu hittade jag bildernna... jättefint! Den vägg jag vill ta fram är också en innervägg. Det jag oroar mig för är mest att om man nu bryter fram väggen och den visar sig vara oanvändbar av någon anledning så står man ju där med en massa jobb sedan.- Jag vet inte vad det är för material som sitter som ytskikt. I stora delar av huset är det masonit eller likannde, på en del ställen gips.Vad hade ni framför?
    På väggen mot vardagsrummet/matsalen var det bara bräder, den väggen var yttervägg innan vi byggde till. I köket var det först gipsonitskiva (heter det så på svenska?) Sen var det två lager med spännpapp som var tapetserad. Är det inomhusväggar brukar det inte vara några problem, de är oftast i bra skick så jag rekommenderar nog att ta fram Små skavanker syns inte mer sen när man målat
  • LCroft

Har förresten köpt en gammal utdragbar barnsäng idag på finska versionen av Blocket, missade först en exakt likadan som kostade 15 euro och det är billigt här i landet! Såg sedan en likadan som hon hade priset 100 euor på, ringde iaf och frågade om det är sista priset, njae nej sa hon, hon kan komma ner till 75 euro. Varpå jag svarade att jag tycker det är lite dyrt med tanke på att det igår hade kommit in en likadan för 15 euro men som jag tyvärr missade, då kom hon ner till 60 euro. Ska hämta den imorgon och då ska jag nog försöka få ner priset lite till

Vågar knappt säga det men stackars Ida som är strax över 3 år sover ännu i sin spjälsäng, hon älskar den och vill egentligen inte alls ha ny säng men mamma vill det definitivt *fniss* Började faktiskt bli lite orolig att hon kanske får sova i sin spjälsäng tills hon är 15 år bara för att jag inte hittar en säng som jag vill ha till henne. Men det ordnade ju sig

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3