• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • M  i  a
    Anton2005 skrev 2009-07-14 09:23:26 följande:
    Gomorron föresten :) Vad har ni för tak hemma? Vi har spännpapp i nästan alla rum och på flera ställen är pappen sprucken. Igår började vi ta ner pappen i våran hall på öv och under är fina, charmiga plankor. Nu funderar vi på att bara riva ner pappen och måla plankerna vita, vad tror ni om det? Blir det för mycket att gjöra så i nästan alla rum?
    Nä, blir absolut inte för mycket, blir jättesnyggt!
  • Anton2005

Nu har jag börjat riva tak :) På övervåningen har vi trägolv som jag tänkt måla vita någon gång när det finns tid över...men passar dessa brädtak även till fiskbensparketten en matsalen?
    I hallen är taket idag otroligt fult och på golvet ligger terracottafärgat klinkersgolv som jag aldrig gillat...just nu känner jag att till vitmålat brädtak skulle vit och ljusgråttrutigt (ej klinkers) golv passa jätte fint, samt att bröstpanelen dörrkarmar mm målas vitt, vad tror ni om det? Massa frågor från mig nu men jag känner mig verkligen inspirerad. I senaste nummret av lantliv fanns bilder på ett exakt sånt golv som jag tänker på.

• Anton2005
    Gummsan82 skrev 2009-07-13 22:51:45 följande:
    Fyndade en snygg guldram på den lokala loppisen idag, typ som denna www.blocket.se/alvsborg/Tavla_med_guldram_225...Motivet/duken är trasigt men jag ville ju bara åt ramen! Det hade gått några små flisor ur ramen men det går nog att fixa med lite plasticpadding. Ramen är i gediget trä, ingen spånskive-skit här inte, och krussidullerna är nån typ av gips eler bruk. Jag gav 25 spänn. Ramen kommer att bli vit (någon som är förvånad ) och den ska hänga på vår lilla toa. I mirgon ska jag kolla upp vad en spegel kostar.
    Så snyggt det kommer bli, kommer passa perfekt som spegelram
  • Ari Gold
    Anton2005 skrev 2009-07-14 09:23:26 följande:
    Gomorron föresten :)Vad har ni för tak hemma?Vi har spännpapp i nästan alla rum och på flera ställen är pappen sprucken. Igår började vi ta ner pappen i våran hall på öv och under är fina, charmiga plankor. Nu funderar vi på att bara riva ner pappen och måla plankerna vita, vad tror ni om det? Blir det för mycket att gjöra så i nästan alla rum?
    Vi har plankor på övervåningen utom i stora sovrummet där de av någon mysko anledning satt upp fula vita plattor. På nedervåningen har vi synliga takbjälkar i alla rum.
  • Anton2005
    Ari Gold skrev 2009-07-14 13:04:30 följande:
    Vi har plankor på övervåningen utom i stora sovrummet där de av någon mysko anledning satt upp fula vita plattor. På nedervåningen har vi synliga takbjälkar i alla rum.
    Åh vad fint det lär med bjälkarna. Välkommen hit!
  • Gummsan82
    Anton2005 skrev 2009-07-14 12:56:26 följande:
    Så snyggt det kommer bli, kommer passa perfekt som spegelram
    Ja, det blir nog snyggt. Kollade med en glasmästare idag och ett spegel glas går på 100kr.
    Så säg 200kr när spegeln är klar, helt ok för en stor spegel med ram.
  • Anton2005
    Gummsan82 skrev 2009-07-14 13:52:25 följande:
    Ja, det blir nog snyggt. Kollade med en glasmästare idag och ett spegel glas går på 100kr.Så säg 200kr när spegeln är klar, helt ok för en stor spegel med ram.
    Perfekt...så roligt när man pysslar lite själv och det blir både snyggt och billigt. Hemmet blir lite mer personligt med eget pyssel oxå
  • Ari Gold

Jag tycker också om att pyssl själv och återanvända saker.

Håller just nu på att inreda ett nytt sovrum med hjälp av tapetrester (överbliven dasstapet som jag hittat påå mammas sommarstugevind) och lite färg. Istället för ny säng målas den fula furugaveln om osv. Budget helt enkelt!

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3