Gaaah, jag har sån tapetångest!
Vi eller rättare sagt jag har börjat planera en större omrenovering av vår hall, vilket kommer att ta ett tag att göra men det får ske etappvis.
Vi ska tapetsera om i hallen vilket innebär att vi ska tapetsera upp i vår trappa till övervåningen och sen i den överhallen.
Jag har hela tiden tänkt att jag vill ha panel, vilken typ och höjd vet jag ännu inte. Jag vill ha panel i trappan för att det ska bli tåligt och dämpa ljuden, vi har inneväggar av betong så det blir väldigt hårt ljud och lätt ekigt.
Jag har varit helt säker på att jag vill ha vitmålad panel och antingen en vit eller en randig tapet i vitt och ljusgrått för att man inte ska tröttna och jag gillar den vita inredningen.
Men så kommer Boråstapeter med sin kollektion New Classic i NewEngland/Ralph Laurenstil och jag blir helt kär i vissa tapeter och de är inte alls vita och neutrala!
Jag har föreslagit för maken att vi även borde måla om vårt trapp, inte själva trappstegen utan räcket och sidorna (har väl ett speciellt namn?) eftersom vi har pakettgolv skulle det se tokigt ut om trappstegen och han är med på noterna.
Nu är jag helt förvirrad och vet inte riktigt alls vad jag gillar, och om vi skulle ha lite mer mönster så "slipper" man ha massa saker på väggarna som jag tycker är svårt att få till i en hall resp trapp.
villanordaker.blogspot.com/2008/05/vr-hall.ht...
Här är några gamla bilder från vår hall, har inte hänt mycket sen jag fotade den sist.
Vad tror ni blir bäst?