• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • Anton2005
    mwe skrev 2009-07-17 23:51:14 följande:
    Anton: Kul med fynd! Tror jag vet vilket skåp du menar och det blir nog super i vitt...
    Skåpet/skänken/byrån, vet inte riktigt vad jag ska kalla det är lite likt det du nyligen visade i bloggen. Nu är det i en ganska fin grå färg men tyvärr håller färgen på att lossna så jag måste måla det...o då blir det såklart vitt :)
    Ari Gold skrev 2009-07-18 18:24:47 följande:
    Ja absolut! Vi har letat bland auktions-annonserna ett tag för jag vill helst inte åka på stadsauktion eller de stora auktionsfirmornas auktioner. Då finns det ofta professionella antikhandlare med koll som köper upp allt värdefullt = minimal fyndchans!Mitt bästa fynd var ett stort fiskformat  fat från sent 50-tal (Taisto kaasinen för Upsala Ekeby) som låg i en fyndlåda med blandade köksgrejjor som jag budade in för 80 kronor.Underbart cool design och kan nog vara värt en del, även om jag själv inte samlar på 50-talsantikt.Jag köpte också en lite dyrare fyndlåda för 200 kronor  som innehöll en vacker vas med gröna löv (Anna-Lisa Thomson för Ekeby, 1940-tal) som jag också tror kan ha ett visst värde. Det var också med en gigantisk höganäs-skål, en fin liten syltkruka från Upsala Ekeby /Gefle och en vacker porslinstallrik från Gustavsberg. Men det jag var ute efter för egen del i den lådan var faktisk en märkeslös kruka som jag ville ha till mitt kök. Ska även behålla syltkrukan men ej det andra.Min 5-åring fick själv buda in en låda och han valde en stor banankartong full med diverse krimskrams och skräp. Vi gjorde detta precis i bärjan av auktionen så att han hade något att pyssla med sedan.  Men även i dne fnans fakltiskt ett litet fynd, en kruka med allmoge-dekor från Nittsjö som åtmiinstone borde kunna ge lådans pris tillbaka (han gav 30 kr för den).Des tråkigaste var att vi inte vann auktionen på en lirne järnkamin jag ville ha till sovrummet vi renoverar. Dne skulle verkligen passa där. Den gick för 950 och jag ville inte bjuda högt utan att veta hur den skulle passa måttmässigt. Kanske bättre att köpa på annons.
    Åh så skoj det lät med auktion o alla fynd. Bra idé att ropa in en låda till sonen först så han hade nå´t att pyssla med.
  • Anton2005
    Videli skrev 2009-07-18 09:33:47 följande:
    Godmorgon,Lycka till idag Anton!Här är det superfint väder idag. Hade hoppats på lite regn så man får nått gjort. men ska i alla fall göra klart hallen idag. Ska iväg och köpa lite lister.Ska även ringa Laura Ashley i Sthlm och se om dom håller samma priser på tapeterna som i England, vilket inte är troligt
    tack...kalaset blev lyckat o han fick fina saker. Tack för kommentaren i bloggen
  • LissAnna
    Villa Nordåker skrev 2009-07-18 19:29:09 följande:
    Lite nytt i bloggen.
    Åh, vad gott. Har du redan hittat kantareller?Nu måste jag ut och kolla läget på mina specialställen.
  • 13 år emellan

God morgon!

Hm, först och sist i tråden. Inte så vanligt, men det har hänt förrut...
    Gah! Idag börjar jag jobba igen! Jag vill inte alls, buhuuu .

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3