• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • 13 år emellan

Villa Nordåker skrev 2009-07-20 06:48:08 följande:

God morgon. Jag visar lite bilder från Trädgårdsföreningen i min blogg.
    Härliga bilder! Ni ser ut att ha haft en underbar dag...
    ...jag är förresten såååååå avis på dditt skrivbordsfynd! Har jag sagt det förrut? Tror det...
  • Sagalin
    13 år emellan skrev 2009-07-20 06:56:16 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-07-20 06:48:08 följande: Härliga bilder! Ni ser ut att ha haft en underbar dag......jag är förresten såååååå avis på dditt skrivbordsfynd! Har jag sagt det förrut? Tror det...
    Tack.
    Jag är själv jättenöjd med mitt skrivbord även om det är en hel del målning kvar. Jag har bara målat överdelen (uppsatsen). Man kunde skruva bort den så det gjorde jag för att slippa få färg som rinner på själva skrivbordet, så jag har hela bordet kvar att måla.
  • 13 år emellan

Villa Nordåker skrev 2009-07-20 07:05:03 följande:

Tack. Jag är själv jättenöjd med mitt skrivbord även om det är en hel del målning kvar. Jag har bara målat överdelen (uppsatsen). Man kunde skruva bort den så det gjorde jag för att slippa få färg som rinner på själva skrivbordet, så jag har hela bordet kvar att måla.
    ...den som väntar på något gott...
  • Anton2005

Villa Nordåker-
    Nu har jag mätt våran panel. I trappen är den 85 cm hög och i hallen 117 cm
    Här finns bilder om du vill se http://inredningsdrommar.blogspot.com/search/label/Hall
    Höjden tycker jag är alldeles lagom men jag vill måla den vit någon gång framöver när det finns tid och ork

13 år emellan skrev 2009-07-19 23:02:22 följande:
    Bilder på min nymålade trappa bla...livetrunt35.blogspot.com/
    Så duktig du har varit, resultatet blev toppen
  • Ari Gold
    Anton2005 skrev 2009-07-20 18:38:18 följande:
    Villa Nordåker-Nu har jag mätt våran panel. I trappen är den 85 cm hög och i hallen 117 cmHär finns bilder om du vill se inredningsdrommar.blogspot.com/search/label/H...Höjden tycker jag är alldeles lagom men jag vill måla den vit någon gång framöver när det finns tid och ork Så duktig du har varit, resultatet blev toppen
    Jag tycker den var jättefin i nuvarande färg!
  • Anton2005
    Ari Gold skrev 2009-07-20 19:03:48 följande:
    Jag tycker den var jättefin i nuvarande färg!
    Jag hade för ungefär ett år sedan en omröstning i bloggen om vi skulle behålla det grått eller måla vitt. Jag gillar oxå den gråa färgen och alla lister, skjutdörrar, allt sånt är i den gråa färgen så det blir ju mycket jobb att göra om det. Dessvärre är det ganska slitet så det känns som det behövs en uppfräschning...kanske iofs är dumt nu när barnen fortfarande är små :) Har velat fram och tillbaks och gör det lite fortfarande som du märker :)
  • mariaw

Vi tänkte måla om vårat hus i vit färg och har lite funderingar ang tak... Vi kommer nog att byta taket till plåttak och funderar på färg i ärgad grön dvs koppargrön som bla kan ses på lusthuset som ses i Sommar med Ernst. Tror ni det blir för mycket med liknande tak över ett helt hus? Takytan är ca 80 kvm...

• Videli

Har en lite fråga...

Någon visade en vit radio i sin blogg som liknade en tivoli radio.

Sen såg jag i en annan blogg om en Housekeeper Box med grå text.

Någon som vet vilka bloggar jag menar?

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3