• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • Ulf Harrys Farsa
    sensibel skrev 2009-06-23 13:14:29 följande:
    puffar lite
    Hjälper till, och svarar igen.
    Nej skulle aldrig falla mig in att handla på en tysk budget kedja.
  • hyperballad

skulle aldrig få för mig att handla där nej!
    inte efter allt masn har läst!!

(¯`°?.¸ ♥ mamma till fantastiska lilla Skruttan - 7/5-09 - ♥¸.?°´¯)
  • Trynträ

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-28 15:14:33 följande:

Hjälper till, och svarar igen.Nej skulle aldrig falla mig in att handla på en tysk budget kedja.
    Varför inte?
  • Ulf Harrys Farsa
    Trynträ skrev 2009-06-28 15:19:53 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-28 15:14:33 följande: Varför inte?
    För att jag väljer att handla kvalitets produkter istället, och väljer att handla allt på samma ställe. Lidl har säkert jättebra och billiga tyska sockerkaks mixar, men varför skulle jag vilja ha sånt?

Sen lite för att dom kommer sluta sälja mat när spritmonopolet försvinner, alla Lidl kommer bli lågprisvaruhus för öl, vin & sprit.
  • Trynträ

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-28 15:23:10 följande:

För att jag väljer att handla kvalitets produkter istället, och väljer att handla allt på samma ställe. Lidl har säkert jättebra och billiga tyska sockerkaks mixar, men varför skulle jag vilja ha sånt?Sen lite för att dom kommer sluta sälja mat när spritmonopolet försvinner, alla Lidl kommer bli lågprisvaruhus för öl, vin & sprit.
    Fast en hel del av deras mat är svensk så allt är inte tyskt. Sen säljs det ju inte bara svenska varor i andra butiker heller. Antar att du inte köper tyska viner på systemet heller då.
  • mosterYster

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-28 15:23:10 följande:

För att jag väljer att handla kvalitets produkter istället, och väljer att handla allt på samma ställe. Lidl har säkert jättebra och billiga tyska sockerkaks mixar, men varför skulle jag vilja ha sånt? Sen lite för att dom kommer sluta sälja mat när spritmonopolet försvinner, alla Lidl kommer bli lågprisvaruhus för öl, vin & sprit.
    1. Sockerkaksmix är något jag ALDRIG köpt på Lidl. Jag vill inte heller ha sånt. Tips: du BEHÖVER inte köpa tyska sockerkaksmixar. Det är bara att gå förbi den hyllan.

2. Lidl finns även här i Tyskland (surprise?) Här är sprithyllan på Lidl mycket mindre än i andra affärer, konstigt nog. För den delen, du tror inte att ICA och Coop m fl kommer att ta in alkohol när monopolet släpps? Typ, billiga varianter av vodka och Bailys? Nähä nä.

I rest my case.
  • hyperballad

oj detta var visst känsligt.

ts frågade om man handlar på lidl, man svarar om man gör det eller ej.
    ni som tycks gilla lidl varför känner ni behov av att försvara er?

• mosterYster
    hyperballad skrev 2009-06-28 16:19:02 följande:
    oj detta var visst känsligt. ts frågade om man handlar på lidl, man svarar om man gör det eller ej. ni som tycks gilla lidl varför känner ni behov av att försvara er?
    Det är inget försvar. Men när folk påstår så konstiga saker, känner i alla fall jag att det är dags att berätta att de har FEL.

Om någon svarade NEJ på frågan "Gillar du att åka utomlands?" och motiverade detta med att det inte gick att få ätbar mat utanför Sverige, skulle jag också börja argumentera. Om man däremot skriver "jag gillar inte att resa" eller dylikt så är det en annan sak.

Jag ville bara bemöta alla knasiga påståenden om Lidl. Inte "försvara mig" (försvara vaddå förresten?)
  • hyperballad
    mosterYster skrev 2009-06-28 16:44:20 följande:
    Det är inget försvar. Men när folk påstår så konstiga saker, känner i alla fall jag att det är dags att berätta att de har FEL. Om någon svarade NEJ på frågan "Gillar du att åka utomlands?" och motiverade detta med att det inte gick att få ätbar mat utanför Sverige, skulle jag också börja argumentera. Om man däremot skriver "jag gillar inte att resa" eller dylikt så är det en annan sak. Jag ville bara bemöta alla knasiga påståenden om Lidl. Inte "försvara mig" (försvara vaddå förresten?)

jag syftade inte på ditt inlägg utan det som handlade om att då skulle man inte köpa tyskt vin heller.

oftast här på fl så tycker jag att det är så att någon har en åsikt som någon tar som ett felaktigt påstående o känner då att de måste påstå något annat som även det kanske är felaktigt. bara för att man har olika åsikt så betyder ju inte det att den som inte tycker som en själv tycker FEL...

Svar på tråden Handlar du på Lidl?