• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • mm m

Ja men bara ibland, har köpt opes potatissallad där för den finns inte någonannanstans än där(just nu) god, billig och svår att få tag på

• SVejsan
    Fidget skrev 2009-06-18 12:57:47 följande:
    Ejin och SVejsan - jag jobbar med livsmedel, har gjort flera inspektioner på Lidl, och alla andra kedjor, och nej jag kommer aldrig att stödja den verksamheten.
    Därför är det intressant att du tex inte noterat streckkoders utformande kan variera samt eller hur man tar in egna varumärken... Inte heller vilka avtal handels har...
    Självklart så uppfyller ju LIDL de lagliga delarna annars skulle de föreläggas att förändra det. (Liksom tex ICA gjort med ompaketeringen av gamla livsmedel)...
  • Trynträ

Nån som vet om de har jordgubbar så här i midsommartider? Skulle handla utanför ICA Maxi men det var bara skräp. Totalt omogna gubbar så där blev det inget inköp.

• Virriga Vera
    Trynträ skrev 2009-06-18 21:45:55 följande:
    Nån som vet om de har jordgubbar så här i midsommartider? Skulle handla utanför ICA Maxi men det var bara skräp. Totalt omogna gubbar så där blev det inget inköp.
    De hade Tyska för 14.95 l.
  • Trynträ

Virriga Vera skrev 2009-06-18 21:55:55 följande:

De hade Tyska för 14.95 l.
    Oj det var ju jättebilligt. Såg de mogna ut eller var de sådär bleka och halvvita?
  • Odella

Handlar nästan alltid på Lidl då det är den närmaste affären här uppe i Bergsjön. Handlar allt där (t.o.m kattmat, då deras fått bäst i test i Råd&Röns test) men håller mig borta från frysdiskarna, det är väl det enda. Tycker om det mesta där; freeway-colan, enebackens falukorv, köttfärsen, godiset, mjölkprodukterna (de har de billigaste ekologiska äggen i hela GBG). Har bara gott att säga om Lidl faktiskt :)

• Ejin
    Trynträ skrev 2009-06-18 22:05:06 följande:
    Virriga Vera skrev 2009-06-18 21:55:55 följande: Oj det var ju jättebilligt. Såg de mogna ut eller var de sådär bleka och halvvita?
    dom vi fick in i går var jätte fina.. och goda och lagom röda (om du bor i syd distriktet så är de samma gubbar) så om de kommer in samma idag så är dom jätte fina... jag är dock ledig idag så jag vet inte hahahaha...
  • mosterYster
    sensibel skrev 2009-06-18 08:27:20 följande:
    Du bor i tyskland va? finns w5 maskindiskpulver kvar på Lidl i Tyskland? här har dom tagit bort den!
    Kan kolla nästa gång vi är där
  • Trynträ
    Ejin skrev 2009-06-19 08:42:13 följande:
    dom vi fick in i går var jätte fina.. och goda och lagom röda (om du bor i syd distriktet så är de samma gubbar) så om de kommer in samma idag så är dom jätte fina... jag är dock ledig idag så jag vet inte hahahaha...
    Det blev att vi köpte jordgubbar där men de såg ut ungefär som de de sålde utanför ICA Maxi men nu ville vi ha jordgubbar så jag hoppas de smakar bättre än de ser ut.
Svar på tråden Handlar du på Lidl?