• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • Atamon

Mamma 2b skrev 2009-06-28 21:55:19 följande:

Ja men det är bara att gå förbi "grönsaksavdelningen" så ser man att det är ofräscht.
    Så kanske det är på Lidl butiken där du bor men här där jag bor är Lidl bäst på grönsaker. Personalen plockar hela tiden undan det som är skadat och det som blivit dåligt och det är ett hyfsat utbud på grönsaker och frukt.
  • evita

nope... eller i alla fall väldigt sällan...

• mosterYster
    Åsa skrev 2009-06-28 21:49:06 följande:
    mosterYster: Jag har inget emot Lidl men tror att slopat alkoholmonopol innebär sämre valmöjligheter. Systembolaget har ett enormt utbud, till och med utan beställningsvarorna MYCKET större än man träffar på i en ordinär mellanstor stad där alkoholen är fri och de flesta handlarna bara tar hem lågprisprodukter och bara specialbutiker i storstäderna har finare varor. Dessutom samlat på ett ställe som finns tillgängligt nästan överallt, på mindre orter genom ombud. Nu är inte jag den som lider mest om alkoholsortimentet minskar men konsekvenserna för den som vill ha annat än whiskykopior och femtiolapps rödvin är ganska klara.
    Grejen är väl att fulwhisky och fulrom inte är lika billigt på bolaget. Ska man bara blanda ut det så är det ju cool att köpa billiga saker.

PS: det fins även ok vin på Lidl - och jag är k-r-ä-s-e-n...
  • Outoftouch

Ja, men bara deras iste. Det är det godaste iste man kan få tag på!

• Trynträ
    lokisse skrev 2009-06-28 19:35:49 följande:
    trist här funkar det utmärkt man ställer typ en ikea kasse i vagnen och packar ner sedan hivar man över den i bilen
    Det kan du ju göra nu med. Själv tycker jag nya kassasystemet är bra. Det gamla skapade ju bara stress för både kunder och personal eftersom det bara fanns en liten uppsamlingsplats för varorna så kassörskan fick vänta på att man skulle ta hand om grejerna och då blir det ju stressigt om man både ska hinna plocka ur vagnen samtidigt som man plockar i vagnen.
  • Trynträ

Mamma 2b skrev 2009-06-28 21:55:19 följande:

Ja men det är bara att gå förbi "grönsaksavdelningen" så ser man att det är ofräscht.
    Själv tycker jag den är mycket fräschare på Lidl än ICA Maxi där det typ alltid ligger halvruttna grönsaker. Sen slipper man trängsel. Antar att det skiljer sig från butik till butik.
  • Behemot

Hur fräscht det är beror nog mer på de enskilda butikerna än på vilken kedja det är.
    Själv handlar jag inte på Lidl men det beror helt enkelt på att både Coop och Maxi är mycker bättre butiker där jag bor. En mil bort finns ett bättre Lidl, men jag tycker inte att det är så bra att det är värt att åka en mil extra.

En sak som jag brukar tycka är jobbigt med Lidl är lokalerna, de är alltid likadana och för mig väldigt jobbiga att vara i.

• thessires

Ja, det händer väl. Som någon tidigare skrev i tråden är deras kryddkvarnar toppen och riktigt billiga, ca 10-11 kr (jfr m santa maria som kostar ca 25 kr). Dagligvaror brukar jag oftast handla på Hemköp eller City Gross men då & då kör jag en sväng till Lidl.

(Denna vecka har de t.e.x. erbjudande på finfina trädgårdsväxter för 59 kr, en bra anledning för mig att sticka dit)

• lokisse
    Åsa skrev 2009-06-28 21:49:06 följande:
    mosterYster: Jag har inget emot Lidl men tror att slopat alkoholmonopol innebär sämre valmöjligheter. Systembolaget har ett enormt utbud, till och med utan beställningsvarorna MYCKET större än man träffar på i en ordinär mellanstor stad där alkoholen är fri och de flesta handlarna bara tar hem lågprisprodukter och bara specialbutiker i storstäderna har finare varor. Dessutom samlat på ett ställe som finns tillgängligt nästan överallt, på mindre orter genom ombud.Nu är inte jag den som lider mest om alkoholsortimentet minskar men konsekvenserna för den som vill ha annat än whiskykopior och femtiolapps rödvin är ganska klara.
    nja jag tror inte att systemnbolaget gar i stopet för att monopolen gar ut...
    och om det nu skulle gjöra det tror jag inte att det beror pa enbart lidl utan mer pa tex ica maxi och liknande dom lär ju även dom ha ett billigt sortiment och att alla sma närbutiker har vin och öl och sprit....
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • mosterYster
    lokisse skrev 2009-06-29 11:08:04 följande:
    nja jag tror inte att systemnbolaget gar i stopet för att monopolen gar ut... och om det nu skulle gjöra det tror jag inte att det beror pa enbart lidl utan mer pa tex ica maxi och liknande dom lär ju även dom ha ett billigt sortiment och att alla sma närbutiker har vin och öl och sprit....
    my point exactly!
Svar på tråden Handlar du på Lidl?