• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • amalie79

Ja för de har den billigaste och bästa kattsand jag hittat. Och för att de har billigt kilopris på alla vanliga ostar.

• Ulle75

Nej, vist kan jag springa in och handla en mjölk där. Bra då det sällan är köer som i dom andra butikerna. Men sortimentet är på tok för litet så det funkar inte att bara handla där, och jag veckohandlar så därför Nej.

• Fidget

Nej, aldrig! De har hyffsad parmesan, men jag köper hellre en schysst bit på Coop när det är billigt.

Skulle aldrig stödja deras personalpolitik eller inställning till anpassade butiker för ex. ergonomi, handikapp, barn mm.

• Fidget
    Ulle75 skrev 2009-06-16 22:20:18 följande:
    Nej, vist kan jag springa in och handla en mjölk där. Bra då det sällan är köer som i dom andra butikerna. Men sortimentet är på tok för litet så det funkar inte att bara handla där, och jag veckohandlar så därför Nej.
    Haha, precis! Här är det aldrig mer än 5 bilar på parkeringen och jag fattar helt ärligt inte hur de får det att gå ihop (vilket de iofs inte gör heller)
  • Ulf Harrys Farsa
    Fidget skrev 2009-06-16 22:23:29 följande:
    Haha, precis! Här är det aldrig mer än 5 bilar på parkeringen och jag fattar helt ärligt inte hur de får det att gå ihop (vilket de iofs inte gör heller)
    Det går inte ihop, dom väntar på systemets monopolsläpp på vin & öl, Lidl kommer att förvandlas från mat till öl/vin affärer.
    Och nån nämnde tidigare att priserna inte kommer att vara bättre än på bolaget... JO på billig tysk skitöl... och dåliga viner
  • Virriga Vera

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-17 10:19:35 följande:

Det går inte ihop, dom väntar på systemets monopolsläpp på vin & öl, Lidl kommer att förvandlas från mat till öl/vin affärer.Och nån nämnde tidigare att priserna inte kommer att vara bättre än på bolaget... JO på billig tysk skitöl... och dåliga viner
    Ja, och vad spelar det för roll. Det finns tydligen folk som gillar det som du kallar tysk billig skitöl och dåliga viner.
  • lokisse
    Virriga Vera skrev 2009-06-17 11:31:37 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-17 10:19:35 följande: Ja, och vad spelar det för roll. Det finns tydligen folk som gillar det som du kallar tysk billig skitöl och dåliga viner.
    tysk öl är bra mycke bätre än svens.. svensk öl är riktigt piss
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Virriga Vera
    lokisse skrev 2009-06-17 11:36:30 följande:
    tysk öl är bra mycke bätre än svens.. svensk öl är riktigt piss
    Personligen så tycker jag att all öl är "piss", så jag är inte rätt människa att säga vad som är bra eller ej. *s*
  • SVejsan
    Fidget skrev 2009-06-16 22:22:19 följande:
    Nej, aldrig! De har hyffsad parmesan, men jag köper hellre en schysst bit på Coop när det är billigt. Skulle aldrig stödja deras personalpolitik eller inställning till anpassade butiker för ex. ergonomi, handikapp, barn mm.
    Var vänlig utveckla detta... För min uppfattning är:

Personalpolitik - är helt OK enligt handels (har anpassats till gällande regler) - Butikschefer är dock individer...

Ergonomi? Butiksbiträdena har nu fått vanliga band, Varorna har dessutom till skillnad från vanliga butiker stora och långa EAN (streckkoder) i jämförelse med ICA och COOP där de måste vrida på varorna mer. Coop har djupare kyldiskar och högre hyllor...

Handikapp: alla butiker har liknande uppbyggnad, lägre hyllor än de flesta andra affärer jag handlar i. Och stora breda gångar. Coop har djupare kyldiskar och högre hyllor... Dessutom fler "tillbud" som står i gångarna...

Barn ?? : antar att det var om toaletter? Det finns inte i andra butiker av samma storlek heller...
Svar på tråden Handlar du på Lidl?