• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • Ulf Harrys Farsa
    Trynträ skrev 2009-06-30 16:55:54 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-30 08:43:28 följande: Prova Herbert Felix nästa gång. Betydligt godare smak än Heinz.
    Finns den på ICA eller Coop där jag handlar så skulle jag kunna, kommer inte att börja handla på Lidl för en ketchup.
  • lokisse
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-30 19:01:30 följande:
    Finns den på ICA eller Coop där jag handlar så skulle jag kunna, kommer inte att börja handla på Lidl för en ketchup.
    klartdu kommer en gammal ketschup fanatiker dom du.....
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Ulf Harrys Farsa
    lokisse skrev 2009-06-30 19:15:30 följande:
    klartdu kommer en gammal ketschup fanatiker dom du.....
    Använder ketchup 3-4 ggr /år kanske ;)
  • lokisse
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-30 19:18:30 följande:
    Använder ketchup 3-4 ggr /år kanske ;)
    ja periodare
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Trynträ

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-30 19:01:30 följande:

Japp. ICA Maxi brukar ha den i alla fall.
  • sensibel

var där idag o handlade. *nöjd*

• korsdrag

Absolut handlar jag där. Billig och bra affär, som har produkter i olika prisklasser, men där allt ändå är billigt.

• Flätad

Ja det händer att jag handlar där Var skeptisk tidigare men har ändrat mig Tycker de har bra grejor även om jag fortfarande handlar mest på Ica....

• Juppjupp

Nej. Aldrig. Mest på grund av att deras affärsidé bygger på att vara billiga. Jag prioriterar kvalitet, helst närodlat och ekologiskt.

• Drakgrodan

Det finns kvalitetsvaror på Lidl också även om de är billiga, allt är naturligtvis inte av hög kvalitet men det är det ju inte på Maxi eller Coop heller. Billigt är inte alltid synonymt med dåligt, vi har hittat riktiga guldkorn i Lidl:s sortiment som vi handlar ofta.

• mosterYster
    Juppjupp skrev 2009-07-02 09:06:40 följande:
    Nej. Aldrig. Mest på grund av att deras affärsidé bygger på att vara billiga. Jag prioriterar kvalitet, helst närodlat och ekologiskt.
    Jag ser inte poängen i att handla på ett ställe därför att deras affärsidé är att vara dyrare än nödvändigt? Om det inte handlar om att man viss visa att man har RÅD.

Betalar hellre mindre i affären och lägger pengarna på restaurangbesök och goda viner. .
  • hundpuss

Personligen tycker jag att Lidl har oförtjänat dåligt rykte.
    Det är möjligt att de har varit dåliga, jag har hört att det varit så iaf.

Men jag handlar där ofta, vi bor nära, och de är både billiga och har trevlig personal. Rent och fräscht är där också.

Vi storhandlar alltid på Willys, men jag har inget problem med att gå till Lidl för lite bröd, mjölk eller vad det nu kan vara.

Dessutom är Lidls cola så mkt godare än coca cola. De säljer en på Lidl, minns inte vad märket heter, men helt klart bättre.

Varför skulle man inte kunna handla på Lidl?!
    Vi handlar lika mkt på Netto också för den delen.

• Suspål

Japp jag handlar på Lidl ofta. De har bra priser på all varor de har tex chips kan vara billigare än i vanliga mataffärer :)

• von Vinkel
    Juppjupp skrev 2009-07-02 09:06:40 följande:

Sicket schwammel! Vad tror du då ICA har för affärsidé?
Svar på tråden Handlar du på Lidl?