• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • Ulf Harrys Farsa

Jag bojkottar inte Lidl bara för att dom kommer sälja billig tysk weissbier på burk snart utan för att jag gillar att handla mina "vane" varor och allt på samma ställe, som nån sa tidigare t.ex jag skulle Aldrig köpa en Ketchup som va "made in EU for Lidl" tyvärr, spelar ingen roll om den kostar 1:- och Heinz kostar 20:- skulle köpa Heinz iallafall.

så :) fehrstehen?

• sensibel

Alla har ju ett val så är det ju!

jag handlar oxå på ica , konsum, Willys, men inte så ofta ,prismässigt så skiljer det inte så mycket jämfört med ica.

• mosterYster

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-30 08:43:28 följande:

Jag bojkottar inte Lidl bara för att dom kommer sälja billig tysk weissbier på burk snart utan för att jag gillar att handla mina "vane" varor och allt på samma ställe, som nån sa tidigare t.ex jag skulle Aldrig köpa en Ketchup som va "made in EU for Lidl" tyvärr, spelar ingen roll om den kostar 1:- och Heinz kostar 20:- skulle köpa Heinz iallafall. så :) fehrstehen?
    OK. Just ketchup kann ich verstehe efter som tysk ketchup (oftast curryketchup *blä*) inte är så god. Jag köper också Heinz. Men väldigt många tyska produkter är väldigt mycket bättre än de svenska "vanevarorna".
  • mosterYster
    lokisse skrev 2009-06-29 22:43:34 följande:
    eller sa aker man direkt till vingarden nagra ganger per ar helt mysigt!
    Oh ja!
  • lokisse
    Jag bojkottar inte Lidl bara för att dom kommer sälja billig tysk weissbier på burk snart utan för att jag gillar att handla mina "vane" varor och allt på samma ställe, som nån sa tidigare t.ex jag skulle Aldrig köpa en Ketchup som va "made in EU for Lidl" tyvärr, spelar ingen roll om den kostar 1:- och Heinz kostar 20:- skulle köpa Heinz iallafall.så :) fehrstehen?
    weisbeir pa burk!!! kan ju tala om att oftast är made in eu för lidle märkes produkter sqa det kan vara heinz i flaskan.
    det finns en cod pa etiketten med ett numer om det är samma som heinz sa är det heinz som gjort den...
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • mosterYster
    lokisse skrev 2009-06-30 09:47:42 följande:
    weisbeir pa burk!!! kan ju tala om att oftast är made in eu för lidle märkes produkter sqa det kan vara heinz i flaskan. det finns en cod pa etiketten med ett numer om det är samma som heinz sa är det heinz som gjort den...
    Lidls "egna" märken är oftast hur bra som helst! Men den där curryketchupen är läskig. Tror inte att den säljs på Lidl doch.
  • lokisse
    mosterYster skrev 2009-06-30 09:53:32 följande:
    Lidls "egna" märken är oftast hur bra som helst! Men den där curryketchupen är läskig. Tror inte att den säljs på Lidl doch.
    fast da heter den just curry ketschup ju (det kan faktiskt vara gott om man har den till rätt rätt)
    och lidl gar i hop för att dom har inköpare som trycker priserna riktigti botten och sedan säljer stora mängder av grejerna därimot är ofta erbjudandena +- 0 och funkar som in dragare man erbjuder billiga träskor och folk kommer in i afären för att köpa dom och gar ut med en hel vagn full av salami.
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Trynträ

Jag bojkottar inte Lidl bara för att dom kommer sälja billig tysk weissbier på burk snart utan för att jag gillar att handla mina "vane" varor och allt på samma ställe, som nån sa tidigare t.ex jag skulle Aldrig köpa en Ketchup som va "made in EU for Lidl" tyvärr, spelar ingen roll om den kostar 1:- och Heinz kostar 20:- skulle köpa Heinz iallafall.så :) fehrstehen?
    Prova Herbert Felix nästa gång. Betydligt godare smak än Heinz.
Svar på tråden Handlar du på Lidl?