Handlar du på Lidl?
och på den frågan kan jag svara JA.
och på den frågan kan jag svara JA.
aldrig
Nej, jag undviker Lidl. Först och främst hatar jag kassorna. Sen hatar jag sortimentet. Visserligen har de ett hyfsade basvaror, men jag vill köpa märken jag känner till, inte "made in EU for Lidl" och sen var det bra med den infon liksom.
De är inte tillräckligt billiga för att vara så sunkiga och ofräscha som de är.
Nopes, har inte Lidl i närheten. Närmsta är 14-15mil bort. Men är jag där det finns kan det hända att det blir någothandlat
japp gillar mycket av varorna på lidl...så e yoghurt någon krona billigare också och smakar underbart!
Det är ju ingen idé att komma med fakta. Vissa har bestämt sig för att Lidl är "ofräscht" (???) och vägrar handla deras "märkliga EU-producerade varor". Låt bli då. Jag och lokisse (och nån mer tror jag) bor i Tyskland och vet att Lidl inte är en lågpriskedja av typen ÖB som man hittar i Sverige. De har bra prisvärd mat, billig alkohol om man bara ska ha groggvirke (vem använder 20-årig whisky för drinkar, tex?) och en del saker som är jättebra. Kryddkvarnar för 1 ? tex, dessa finns även på Rewe (motsvarar ICA ungefär) för 4 ?. Och är inte ens lika bra. Så alla gör som de vill, jag handlar mina favoritprodukter från Lidl och är tacksam för att de finns. Dessutom har de erbjudanden som de köpt in till bra pris och kan sälja superbilligt.
Att Lidl skulle sluta med mat när monopolet släpps är bara idiotiskt att påstå. Coop, ICA, Hemköp, Vivo och Willys kommer samtliga att köpa in billiga märkeskopior att konkurrera med. Sen kan man välja vilken prisklass man vill lägga sig på, som sagt, till groggvirke funkar fulwhisky utmärkt medan jag gärna lägger lite extra på vinflaskan.
Fattar inte varför man gnäller på utökade valmöjligheter?
mosterYster: Jag har inget emot Lidl men tror att slopat alkoholmonopol innebär sämre valmöjligheter. Systembolaget har ett enormt utbud, till och med utan beställningsvarorna MYCKET större än man träffar på i en ordinär mellanstor stad där alkoholen är fri och de flesta handlarna bara tar hem lågprisprodukter och bara specialbutiker i storstäderna har finare varor. Dessutom samlat på ett ställe som finns tillgängligt nästan överallt, på mindre orter genom ombud.
Nu är inte jag den som lider mest om alkoholsortimentet minskar men konsekvenserna för den som vill ha annat än whiskykopior och femtiolapps rödvin är ganska klara.
Ja men det är bara att gå förbi "grönsaksavdelningen" så ser man att det är ofräscht.
De enda produkter som är billigare där än på mina "vanliga" butiker är de produkter jag försöker undvika :)