• sensibel

Handlar du på Lidl?

och på den frågan kan jag svara JA.

• Svar på tråden Handlar du på Lidl?
  • Fidget
    SVejsan skrev 2009-06-17 12:47:36 följande:
    Var vänlig utveckla detta... För min uppfattning är:Personalpolitik - är helt OK enligt handels (har anpassats till gällande regler) - Butikschefer är dock individer...Ergonomi? Butiksbiträdena har nu fått vanliga band, Varorna har dessutom till skillnad från vanliga butiker stora och långa EAN (streckkoder) i jämförelse med ICA och COOP där de måste vrida på varorna mer. Coop har djupare kyldiskar och högre hyllor...Handikapp: alla butiker har liknande uppbyggnad, lägre hyllor än de flesta andra affärer jag handlar i. Och stora breda gångar. Coop har djupare kyldiskar och högre hyllor... Dessutom fler "tillbud" som står i gångarna...Barn ?? : antar att det var om toaletter? Det finns inte i andra butiker av samma storlek heller...
    Vad skall jag vidareutveckla? Du har inte ett rätt i dina påståenden...

Tex:
    Personalpolitik - har inget kollektivavtal; har dessutom 3 kollegor som jobbat på företaget, dock ej i butik, så jag har hört det mesta.

Längre streckkoder? Ean är standardiserat, dessutom är det inte Lidl som sätter streckkoderna, det är deras leverantörer.

Ergonomi - har du sett deras rangerytor? Lager alltså? -mm..

Osv, osv....
  • Fidget

SVejsan - såg nu att det stod "din uppfattning", sorry trodde du kom med faktiska påståenden.

• Ejin
    Fidget skrev 2009-06-17 19:38:48 följande:
    Vad skall jag vidareutveckla? Du har inte ett rätt i dina påståenden...Tex:Personalpolitik - har inget kollektivavtal; har dessutom 3 kollegor som jobbat på företaget, dock ej i butik, så jag har hört det mesta.Längre streckkoder? Ean är standardiserat, dessutom är det inte Lidl som sätter streckkoderna, det är deras leverantörer.Ergonomi - har du sett deras rangerytor? Lager alltså? -mm.. Osv, osv....
    DU har inte rätt i dina påstående... du snackar skit... lidl har kollektivavtal i alla sina butiker... vanligt jäkla handelsavtal..... Lidls lager är som vilket annat lager som helst.. ingen skillnad alls,,, (har jobbat på netto och kan jämnföra och har dessutom sambo som jobbar på ica)
    de där med streckoderna fattar jag inget av vad som är problemet... dom gör ju så att de går enklare att scanna så man slipper lyfta på varan och därför slipper belasta handlederna...
    Kom tillbaks när du har lite koll och sluta sprid lögner du inte vet nått om...
  • sensibel
    mosterYster skrev 2009-06-16 19:01:53 följande:
    Älskar jag också att göra!
    Du bor i tyskland va? finns w5 maskindiskpulver kvar på Lidl i Tyskland? här har dom tagit bort den!
  • Fidget
    Ejin skrev 2009-06-17 20:57:10 följande:
    DU har inte rätt i dina påstående... du snackar skit... lidl har kollektivavtal i alla sina butiker... vanligt jäkla handelsavtal..... Lidls lager är som vilket annat lager som helst.. ingen skillnad alls,,, (har jobbat på netto och kan jämnföra och har dessutom sambo som jobbar på ica) de där med streckoderna fattar jag inget av vad som är problemet... dom gör ju så att de går enklare att scanna så man slipper lyfta på varan och därför slipper belasta handlederna...Kom tillbaks när du har lite koll och sluta sprid lögner du inte vet nått om...
    Uppenbarligen är du inte så bra på att diskutera, eller trampade jag på en öm tå?

Jag släpper diskussionen nu, jag har jobbat mot Lidl i flera olika sammanhang och är väl insatt i hur de jobbar.
  • Ejin
    Fidget skrev 2009-06-18 10:23:19 följande:
    Uppenbarligen är du inte så bra på att diskutera, eller trampade jag på en öm tå?Jag släpper diskussionen nu, jag har jobbat mot Lidl i flera olika sammanhang och är väl insatt i hur de jobbar.
    uppenbarligen inser du att du inte har något att komma med..... Jag har jobbat PÅ lidl i 6 års tid... så jag tror nog jag vet hurvidare dom har kollektivavtal eller inte lite mer än dej. Har du inget att backa upp dina uppgifter med så tycker jag att du ska hålla in med dom och inte bara kasta ur dej saker du inte har en aning om... men va bra att du släpper disskusionen.. de ska man göra när man saknar argument...
  • SVejsan
    Ejin skrev 2009-06-17 20:57:10 följande:
    DU har inte rätt i dina påstående... du snackar skit... lidl har kollektivavtal i alla sina butiker... vanligt jäkla handelsavtal..... Lidls lager är som vilket annat lager som helst.. ingen skillnad alls,,, (har jobbat på netto och kan jämnföra och har dessutom sambo som jobbar på ica) de där med streckoderna fattar jag inget av vad som är problemet... dom gör ju så att de går enklare att scanna så man slipper lyfta på varan och därför slipper belasta handlederna...Kom tillbaks när du har lite koll och sluta sprid lögner du inte vet nått om...

Tack Ejin, precis vad jag menade.

Ean är standardiserat och utförda på ett visst sätt hos ICA /coop osv. Men hos Lidl så är de utdragna just för att förbättra ergonomi och och att det skall gå smidigare att scanna... Och Lidl sätter upp dessa krav till sina leverantörer av Lidls egna varumärken. Självklart så kan de inte påverka tex Lätta eller Malaco.

Intressant att Fidget gör sådana bedömningar om lastytor osv... Skulle innebära att hon inte handlar i massor av butiker även ICA och Coop. Om man skall titta på lagret... Inte en kläd eller matbutik i tätorterna, där det är enormt vktigt att hålla nere ytor.
  • Fidget

Ejin och SVejsan - jag jobbar med livsmedel, har gjort flera inspektioner på Lidl, och alla andra kedjor, och nej jag kommer aldrig att stödja den verksamheten.

Svar på tråden Handlar du på Lidl?