Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???
Är de det?
Vi vill gifta oss nästa år och har tänkt att självklart ska vi låna pengar till de för annars blir de inget...
Men, så läste jag i ett forum om folk som ALLA hade sparat till sina bröllop på allt mellan 50 000-100 000kr!
(2000-8000 i månaden sparar de!!)
Och de tyckte att man absolut inte ska gifta sig om man behöver låna pengar till de men hallååå!
Vi har inte råd o spara ihop till allt, liiiite kanske.
Vi har ett litet barn också och sambon ska ta körkort och köpa bil.
Visst har vi inte så bråttom och gifta oss men vill de innan barn nr2 kommer nån gång och vara en familj, vill inge hellre...
Har planerat jättemycke nu på min mammaledighet o blev så ledsen när ja läste att man "inte" kan låna till sitt eget bröllop
Så, är vi "dåliga människor" om vi lånar pengar till vårt lilla bröllop???
Vad hade DU gjort?
Jättetacksam för svar!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-15 11:47
ALLA SOM UNDRAR HUR VI HAR RÅD MED LÅN MEN INTE ATT SPARA SÄGER JAG SÅHÄR SOM JAG HAR TÄNKT:
LÅNAR MAN, KAN MAN BETALA ALLT FR 200KR I MÅNAN OM MAN INTE VILL MER O ANNAN MÅNAD MER MEN OM VI SKA SPARA IHOP TILL 50000KR KAN VI INTE GIFTA OSS NÄSTA ÅR.
sÅ, HAR NI FÅTT SVAR NU?!
TROR NI JAG TYCKER DE ÄR KUL O BETALA AV ETT BRÖLLOP MEN NU KANSKE DE BLIR SÅ TILL EN DEL!
OCH FÖRHOPPNINGVIS SLIPPER VI DE ALLS OM VI KAN KÖPA VISSA DELAR NU MEN MAT PAKET KOSTAR CA 20000KR (SOM MÅSTE BETALAS PÅ ENGÅNG)OM MAN INTE VILL GÖRA ALLT SJÄLV O JAG VILL BARA NJUTA AV MIN DAG!
sLIPPA STRESSA.