• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Emmy K
    Sofies värld skrev 2009-08-01 12:26:27 följande:
    hej emmy K!du ska ju alltid bara skicka in en kopia och inte original till förlagen, så då gör det väl ingenting om du ändrar med radavstånd och liknande? de vill ju ha det så för att lättare kunna göra anteckningar och så, och vad jag har hört så kladdar dom ibland en del i manuset. boken kommer ju inte att se ut så när den kommer ut ändå.jag har en ny idé på en bok när jag är klar med denna! jag jobbar ju som personlig tränare med inriktning på nyblivna mammor. så jag funderar på en bok om träning från förlossningen och framåt med kosttips och liknande. alltså träning redan från början, hur man kommer igång efter 6-8 veckor och sedan gradvis gör träningen tyngre allt eftersom månaderna går. vad tror ni???
    Jo det skulle jag ju kunna göra, jag är bara rädd att de missar mycket med boken om jag skickar in den med rak och tråkig text eller lägger man in bilderna ändå?

Är det ingen som vet hur man får ISBN eller det där med pliktexemplar?

Är det någon här som har gett ut en bok eller flera?

Det var någon som skrev för en tidning? Vad skriver ni då? Hur många tecken brukar en novell vara på?
  • Sofies värld

Jag tänkte rikta in mig på just träning vid magmuskeldelning och göra klart varför man som nybliven mamma absolut inte ska göra sit ups och crunches. Jag får varje dag mail från mammor som vill ha tips på övningar som läker ihop magmuskeldelningen, så där tror jag att man har en målgrupp. och sedan att den följer en från förlossningen till att man börjar med lite lättare träning och sedan går vidare till svårare. en sådan bok har jag inte hittat någon annan stans nämligen.

och sedan vad gäller kosten, hur man kan äta när man ammar och vill gå ner i vikt långsamt och sedan kosttips för hur man ska göra för att gå ner när man har slutat amma. Jag tänkte skriva den på det sättet som jag själv kom i form på, eftersom jag vet att det funkar! och sedan med övningar som funkar att göra hemma.

Idag har jag fått skrivit ganska mycket, över tio sidor! Seda jag startade har jag hunnit till s. 358 och det är på exakt två månader. Jag är mer än nöjd, även om jag trodde att jag skulle vara klar med grovmanuset vid det här laget. Fast då trodde jag ju å andra sidan att den bara skulle bli runt 400 sidor, nu verkar den ju bli mycket längre!

• Lilloscar

Sofies värld skrev 2009-08-01 23:49:08 följande:
    [citat]
    en sådan bok har jag inte hittat någon annan stans nämligen.

Har du läst "kom i form efter förlossningen" av Sally Lewis?

• Erkegris

Lite OT här men måste fråga.....Är det långt efter förlossningen som man inte ska göra sit-ups eller gäller det bara början? för jag har hört att man ska göra situps nämligen, samt dra in magen typ hela tiden när man står å går etc....

haha, du ser, det behööövs en sån bok! :D

• Emmy K

Har inte känt mig så här ignorerad sedan jag pratade med föräldrar i "Skryttråden för våra CP-prinsar och prinsessor"-tråden om mina tvillingars fantastiska framsteg då de lärde sig att krypa: Trots den värsta graden av hjärnblödningar kan de idag gå! Och det hade de flesta mammorna svårt att hantera, trots skryt-temat i tråden.

Det känns nästan som mobbning det här när man försöker komma in i en tråd men ingen orkar svara. Jag hoppas att det endast är så att ni inte har svar på mina frågor.

Jag lämnar tråden nu.

• Lilloscar

Emmy K skrev 2009-08-02 22:07:00 följande:

Har inte känt mig så här ignorerad sedan jag pratade med föräldrar i "Skryttråden för våra CP-prinsar och prinsessor"-tråden om mina tvillingars fantastiska framsteg då de lärde sig att krypa: Trots den värsta graden av hjärnblödningar kan de idag gå! Och det hade de flesta mammorna svårt att hantera, trots skryt-temat i tråden. Det känns nästan som mobbning det här när man försöker komma in i en tråd men ingen orkar svara. Jag hoppas att det endast är så att ni inte har svar på mina frågor. Jag lämnar tråden nu.
    Hej Emmy K:
    Kan bara innerligt beklaga att du känner sig, men jag kan tyvärr inte påstå att jag inte förstår dig!
  • Erkegris

Emmy K skrev 2009-08-02 22:07:00 följande:

Har inte känt mig så här ignorerad sedan jag pratade med föräldrar i "Skryttråden för våra CP-prinsar och prinsessor"-tråden om mina tvillingars fantastiska framsteg då de lärde sig att krypa: Trots den värsta graden av hjärnblödningar kan de idag gå! Och det hade de flesta mammorna svårt att hantera, trots skryt-temat i tråden. Det känns nästan som mobbning det här när man försöker komma in i en tråd men ingen orkar svara. Jag hoppas att det endast är så att ni inte har svar på mina frågor. Jag lämnar tråden nu.
    kanske inte är någon som har svar på dina frågor? Jag har inget svar på någon av de du skrivit iaf, annars hade jag svarat =)
  • Sofies värld

Nej, den boken har jag inte sett. vet ju att det finns ett flertal sådana böcker, men inte på det sättet som jag hade tänkt mig riktigt.

emmy K: synd att du känner så, men jag förstår inte riktigt dina frågor, det där med att du hade gett ut en bok och så. IBSN-nummer vet jag inte heller vad det är. det finns en i tråden som kommer ut med en bok i höst, men jag minns inte vem det var. om du tittar bak lite i tråden så hittar du mer info.,

• JennyL29

Emmy K

synd att du känner det så, men jag kunde inte helelr svara .
    Här är ju tråden för tips och så när man skriver ochså.
    Ge varrandra feedback liksom så jag hoppas du komemr med igen.

Jag har inte orkat skriva nånting alls. Har börjat på jobbcentrum där sitter man vid datorn mellan 9 och 15 .

Men men måste börja skriva snart igen inan iden tar slut

• Barkbam

Först och främst ska du be någon i din närhet korrekturläsa ditt manus. Helst fler än en person. Om du bara visste hur många fel som smyger in utan att man märker det. Skulle du ha gott om pengar kan du lämna det till en professionell korrekturläsare men det är inte någon garanti. Därefter kan du skicka ett synopsis till förlagen. Ta alla stora på samma gång! Synopsis betyder en max två A4 sidor om vad romanen handlar om. Lycka till!

Svar på tråden Någon som skriver???