• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Sofies värld

hur går det för alla? jag håller på och redigerar för fullt och har även fått ett par testläsare.

söker efter något nytt att läsa just nu, förresten. kan ni rekommendera någon bok eller författare?

• Aint Your Fairytale

Har du läst något med Unni Lindell eller Anne Holt?! Två superbra norska författare som skriver kriminalromaner... Mina favoritförfattare, looove them.

Sofies värld skrev 2009-08-31 16:08:02 följande:

hur går det för alla? jag håller på och redigerar för fullt och har även fått ett par testläsare. söker efter något nytt att läsa just nu, förresten. kan ni rekommendera någon bok eller författare?
  • Sofies värld

Nej, det har jag aldrig, men har för mig att jag har sett Anne Holt på teve. Kanske skulle vara något!

• Njord

Sofies värld skrev 2009-08-31 16:08:02 följande:

hur går det för alla?
    söker efter något nytt att läsa just nu, förresten. kan ni rekommendera någon bok eller författare?
    Jodå, det går framåt i alla fall, det är ju det viktigaste.

Vad är det för typ av bok du vill läsa?
  • Morgonrodnad

jag har slarvat. jag har inte skrivit något på evigheter, men jag har inte mått så bra heller. Kanske blir mer tid till det nu när killen har börjat plugga och inte är hemma om dagarna. Kanske man kan få mer gjort + skriva. Enklare att göra sysslor när inte gubben är hemma, känns som han är ivägen även om han inte är i huset

• Aint Your Fairytale

Om du gillar spännande böcker där mord och sånt ingår så har Unni och Anne skrivit många bra böcker.

Några som jag gillar:

Anne Holt - Det som tillhör mig

Unni Lindell - Ormbäraren, Drömfångaren, Sorgmantel, Nattsystern, Rödluvan, Orkestergraven, Honungsfällan och Mörkermannen. Den sistnämda är en helt ny bok, så den har jag inte läst än... Men jag ska.

Många av Unnis böcker är ur en serie om en polis som heter Cato. Så de hör alltså ihop. Kan självklart läsas tex bara en bok, men tänkte iaf tipsa att de är en hel serie ifall du vill läsa dem i rätt ordning och så.

Jag har inte gjort mer än det jag skrev för några dagar sen att jag har börjat skriva ner en del namn, lite vad jag kan tänka mig att skriva om, handling, m.m. Men sen har jag varit borta fre-mån och inte haft chans att påbörja nåt.

Men kanske jag får motivation och ideér snart.

Sofies värld skrev 2009-08-31 16:33:12 följande:

Nej, det har jag aldrig, men har för mig att jag har sett Anne Holt på teve. Kanske skulle vara något!
  • Sofies värld

Hittade nu en serie av författaren Robin Hobb, som jag ännu inte har läst! Magins skepp, heter den första boken. Ska bli kul att läsa ännu en serie med henne. Ni som inte gjort det, gör det! Hon skriver hur bra som helst!

• Aint Your Fairytale

Är det fantasy eller vilken gengre är den serien av Robin Hobb?

Jag har påbörjat din roman nu, men inte kommit så långt än. Hittade vad jag misstänker är ett fel... Det när tjejen ska med sin pappa till stan så tror jag att det ska stå att hon skulle FYLLA nitton, men du har skrivit FÖLJA nitton, hehe.

Sofies värld skrev 2009-09-02 14:39:15 följande:

Hittade nu en serie av författaren Robin Hobb, som jag ännu inte har läst! Magins skepp, heter den första boken. Ska bli kul att läsa ännu en serie med henne. Ni som inte gjort det, gör det! Hon skriver hur bra som helst!
  • Sofies värld

gossipgirl:
    japp, det är fantasy. har hon skrivit några andra genrer under Robin Hobb? har inte läst något av hennes andra pseudonymer.

aj,då...får genast in och ändra det! =)

• Sofies värld

kommer du ihåg vilken sida det var? i så fall får du gärna skriva det =)

Svar på tråden Någon som skriver???