• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Aint Your Fairytale

Satt tidigare ikväll och skrev ner lite namn och sånt... Vill gärna börja skriva, men fantasin känns inte riktigt framme om man säger så.

Kanske kommer på något längre fram, jag får fundera lite.

Ni andra, har ni väldigt lätt för att skriva, att det bara kommer. Eller kan det ta tid att komma på något bra?!

• Lilloscar
    GossipGirl skrev 2009-08-26 21:24:05 följande:
    Satt tidigare ikväll och skrev ner lite namn och sånt... Vill gärna börja skriva, men fantasin känns inte riktigt framme om man säger så. Kanske kommer på något längre fram, jag får fundera lite. Ni andra, har ni väldigt lätt för att skriva, att det bara kommer. Eller kan det ta tid att komma på något bra?!
    Jag förstår att du känner att det kan bli svårt. Ge din berättelse lite tid. Låt den få "gäsa" och mogna lite innan du får ner den på papper.

När jag skriver så är det för det mesta berättelsen som driver mig istället för tvärtom. Den vill liksom ut på nåt sätt. Men det är inget man kommer på över en natt
    Som sagt, ge dig själv lite tid!
  • Sofies värld

gossipgirl: de första jag skrev var lite svårare, då flöt allt inte riktigt på. men med den här så fick jag genast en kanonidé och boken har i princip skrivit sig självt. men det gäller ju att ha disciplin till att sätta sig även om inte lusten finns där.

• Aint Your Fairytale

Jo det är ju såklart inte alltid man får fram några ideér och sånt. Och som ni säger så ibland tidigare så har det flytit på utav bara sjutton när jag har skrivit, hehe.

Och vissa författare håller ju på i ett/flera år innan böckerna kommer ut.

Lilloscar skrev 2009-08-26 21:47:04 följande:
    Jag förstår att du känner att det kan bli svårt. Ge din berättelse lite tid. Låt den få "gäsa" och mogna lite innan du får ner den på papper. När jag skriver så är det för det mesta berättelsen som driver mig istället för tvärtom. Den vill liksom ut på nåt sätt. Men det är inget man kommer på över en natt Som sagt, ge dig själv lite tid!
    Sofies värld skrev 2009-08-26 21:47:39 följande:
    gossipgirl: de första jag skrev var lite svårare, då flöt allt inte riktigt på. men med den här så fick jag genast en kanonidé och boken har i princip skrivit sig självt. men det gäller ju att ha disciplin till att sätta sig även om inte lusten finns där.
  • Tate

Tjoho! Halka in här igen! Sista korrekturet är klart, nu är det tryckning, release och bokmässa som gäller!

Sofies värld - Jag kan korrläsa om du vill. Jag läser fort och ger gärna feedback på den övergripande delen, småfel är jag trött på att rätta just nu

• Tate

Angående vad man läser så läser jag allt. Är det bokstäver läser jag det, helt enkelt. Jag skulle inte vilja säga att jag föredrar en genre framför en annan, det beror på humör helt enkelt. Men om folk kräver att få veta vad man har för favoritförfattare så brukar jag svara Kafka, för det låter bra och så är han rolig. Folk brukar iofs inte tycka det, men jag har hört att han själv tyckte att han var fantastiskt komisk

• Sofies värld

Tate: var det du som var Ketchupmamman? Himla kul att du fick din bok utgiven!

• Aint Your Fairytale

Vad är det för bok du skrivit?

Tate skrev 2009-08-26 22:04:42 följande:
    Sofies värld- Japp! Ska bli så kul att se den i tryck!
Svar på tråden Någon som skriver???