• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Tate

Erkegris - Tack! Det är jättekul, ska bli spännande att åka på bokmässa och allt!

• Choko

Jag har varit på biblioteket idag och lånat böcker om svenska sagoväsen. Så nu ska jag ägna mig åt lite självstudier. Får se vilka väsen som sedan dyker upp i min saga...  :)

• Tate

Choko - Kul att höra! Och din låter som en bok mina systerdöttrar skulle vilja läsa. Att satsa på den så kallade "bokslukaråldern" är nog aldrig fel

• Sofies värld

suttit och redigerat idag, tråkigt... bara hunnit 20 sidor in, men då har jag å andra sidan skrivit om hela första kapitlet och sedan redigerat det igen, så jag får väl vara nöjd. men nu när man läser igenom det man skrivit så kommer kritik-nisse på besök hela tiden!

tex. så har jag gjort det klassiska "misstaget" som jag lovade mig själv att inte göra eftersom jag läste en intervju med någon i något förlag som sa att de flesta manus de får in börjar med att någon vaknar upp. Och just det har jag gjort eftersom berättelsen inleds med en mardröm! men men, jag vill helst inte ändra på det, så jag hoppas det blir bra ändå!

• Lilloscar

Sofies värld skrev 2009-08-27 23:35:33 följande:

suttit och redigerat idag, tråkigt... bara hunnit 20 sidor in, men då har jag å andra sidan skrivit om hela första kapitlet och sedan redigerat det igen, så jag får väl vara nöjd. men nu när man läser igenom det man skrivit så kommer kritik-nisse på besök hela tiden! tex. så har jag gjort det klassiska "misstaget" som jag lovade mig själv att inte göra eftersom jag läste en intervju med någon i något förlag som sa att de flesta manus de får in börjar med att någon vaknar upp. Och just det har jag gjort eftersom berättelsen inleds med en mardröm! men men, jag vill helst inte ändra på det, så jag hoppas det blir bra ändå!
    Gräm dig inte över att din huvudkaraktär vaknar ur en mardröm. Det är ditt val att din berättelse ska börja på det viset, och det blir säkert jättebra!
    När får jag läsa din text? Kan ju läsa ditt första kapitel och uppleva "mardrömmen"
  • Sofies värld

Lilloscar: har redigerat 50 sidor nu,så jag skulle kunna skicka dem till dig. Inboxa mig din mail bara! Och sen gärna om du bara skickar ett mail där du intygar att manuset till "Halvblod" tillhör mig, så vore det snällt.

• Sofies värld

ni som vill vara testläsare får gärna inboxa mig!

--------------------------------------------------------

choko: har du hittat några sagoväsen att inspireras av? Kommer det att bli en bok baserad på svenska väsen, eller tar du inspiration från andra länders sagor också? Har en stor bok som heter Mytologi och som handlar om sagor, myter, gudar och sådant från hela världen. Den är hur bra som helst att hämta inspiration ifrån!

• Lilloscar

Nu har jag gjort det! Såg det nyss. Hade verkligen fullt upp hela igår med jobbet och sen allt annat.. Sånt ör livet

Ser fram emot läsningen!
    Tack

Sofies värld skrev 2009-08-29 00:50:45 följande:

Lilloscar: har redigerat 50 sidor nu,så jag skulle kunna skicka dem till dig. Inboxa mig din mail bara! Och sen gärna om du bara skickar ett mail där du intygar att manuset till "Halvblod" tillhör mig, så vore det snällt.
  • Choko
    Sofies värld skrev 2009-08-29 00:58:00 följande:
    ni som vill vara testläsare får gärna inboxa mig!-------------------------------------------------- ------choko: har du hittat några sagoväsen att inspireras av? Kommer det att bli en bok baserad på svenska väsen, eller tar du inspiration från andra länders sagor också? Har en stor bok som heter Mytologi och som handlar om sagor, myter, gudar och sådant från hela världen. Den är hur bra som helst att hämta inspiration ifrån!
    Sofies värld: Tack så mycket för tipset!! Den boken ska jag titta efter - för mycket inspiration kan man ju aldrig få! :) Jag har tänkt att hålla mig till svenska naturväsen men det är ju en saga där allt kan hända!

Kul att vi är i olika skrivarstadier här i tråden!
Svar på tråden Någon som skriver???