Sofies värld skrev 2009-09-05 23:42:17 följande:
Du kan gå in på olika förlags hemsidor och se hur de vill ha ditt manus. De flesta vill ha det på papper, skrivet i Times New Roman, storlek 12 och med 1,5 i radavstånd. Det är det enda jag har sett, men det finns säkert förlag som vill ha det på annat sätt.Har du skrivit klart en bok? vad handlar den om?
jag jobbar på en bok men det är mer av en "pyssselbok" än en roman/läsebok...
Bara det att jag nyligen utformat ideén så jag sitter fortfarande och kollar om det redan finns liknande böcker. Än så länge ser det lovande ut men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Om jag ska kontakta ett förlag först och se om de skulle vara intresserade eller ej eller om jag ska göra ett snabbt utkast och skicka in eller om jag ska utforma hela boken och göra det i "rätt" ordning.
Det skulle liksom inte bli en bok med enbart text utan den skulle snarare innehålla många bilder. så jag måste kolla upp vad som gäller med illustrationer.
Har länge varit sugen på att skriva barnböcker, men jag har ingen möjlighet att verkligen komma igång riktigt än då barnen kräver sitt och jag har nyligen börjat studera igen.