• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Sofies värld

Det är två i tråden som har fått utgivet, Ketchupmamman (kommer inte ihåg vad hon heter här på FL, men hon finns längre bak i tråden) och så har Ramona, en välkänd författare som jag naturligtvis inte kommer ihåg efternamnet på just nu, varit här inne och kikat.

Vad jag vet så skickar man in sitt manus till olika förlag och sen är det lång väntan för att få veta om de vill ge ut eller inte. Vet inte om det finns andra vägar. Vara med i en dokusåpa kanske? =)

• Pormoicheia

Sofies värld
    Ja man får väl kanske bli kändis först genom att göra skandal på något sätt

Apprentice Moraltant *back in action*
  • Sofies värld

Läste för ett tag sen en jätteartikel om Niklas Söderblom, han svensken som var ihop med Nicolette Sheridan som spelar Edie i Desperate Housewives. han har gett ut en bok om deras tid ihop. snacka om att vilja hålla fast vid kändisskapet! hoppas inte han kallar sig författare...

• Pormoicheia

Någon som vet vad som gäller när man skickar in sitt manus? Måste det vara på papper?

Något annat man bör tänka på?

• Sofies värld

Du kan gå in på olika förlags hemsidor och se hur de vill ha ditt manus. De flesta vill ha det på papper, skrivet i Times New Roman, storlek 12 och med 1,5 i radavstånd. Det är det enda jag har sett, men det finns säkert förlag som vill ha det på annat sätt.

Har du skrivit klart en bok? vad handlar den om?

• Pormoicheia
    Sofies värld skrev 2009-09-05 23:42:17 följande:
    Du kan gå in på olika förlags hemsidor och se hur de vill ha ditt manus. De flesta vill ha det på papper, skrivet i Times New Roman, storlek 12 och med 1,5 i radavstånd. Det är det enda jag har sett, men det finns säkert förlag som vill ha det på annat sätt.Har du skrivit klart en bok? vad handlar den om?
    jag jobbar på en bok men det är mer av en "pyssselbok" än en roman/läsebok...

Bara det att jag nyligen utformat ideén så jag sitter fortfarande och kollar om det redan finns liknande böcker. Än så länge ser det lovande ut men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Om jag ska kontakta ett förlag först och se om de skulle vara intresserade eller ej eller om jag ska göra ett snabbt utkast och skicka in eller om jag ska utforma hela boken och göra det i "rätt" ordning.

Det skulle liksom inte bli en bok med enbart text utan den skulle snarare innehålla många bilder. så jag måste kolla upp vad som gäller med illustrationer.

Har länge varit sugen på att skriva barnböcker, men jag har ingen möjlighet att verkligen komma igång riktigt än då barnen kräver sitt och jag har nyligen börjat studera igen.
  • ettlitetunder

ni som verkar ha ordens begåvning..
    säg ärligt vad ni tycker om denna dikt till min dotter på hennes dop.
    alla bekanta säger att den var fin ,men klart de säger så, de måste ju:P hehe

TILL MIN DOTTER LOVINA!

Det är så svårt att förklara,
    Hur underbart livet kan vara.
    Du kom till oss du vackra du fina,
    Vår alldeles egna lilla Lovina.
    Tårarna ner för kinden rann,
    Och kärleken så stor inom mig brann.
    Du är det bästa som mig hänt,
    Jag aldrig något liknande kännt.
    Lycka och sådan stolthet,
    Du är det bästa mamma vet.
    Lovina ska du heta efter ett paradis,
    Elsa efter min farmor som var så vis.
    Sedan det vackra namnet Tyra du får,
    Så det vidare i generationer går.
    Du är det bästa jag vet,
    jag älskar dig i all evighet.
    Du vackra och du fina,
    Våran lilla Lovina!

• Pormoicheia
    ettlitetunder skrev 2009-09-06 00:09:03 följande:
    ni som verkar ha ordens begåvning..säg ärligt vad ni tycker om denna dikt till min dotter på hennes dop.alla bekanta säger att den var fin ,men klart de säger så, de måste ju:P heheTILL MIN DOTTER LOVINA!Det är så svårt att förklara,Hur underbart livet kan vara.Du kom till oss du vackra du fina,Vår alldeles egna lilla Lovina.Tårarna ner för kinden rann,Och kärleken så stor inom mig brann.Du är det bästa som mig hänt, Jag aldrig något liknande kännt.Lycka och sådan stolthet,Du är det bästa mamma vet.Lovina ska du heta efter ett paradis,Elsa efter min farmor som var så vis.Sedan det vackra namnet Tyra du får,Så det vidare i generationer går.Du är det bästa jag vet,jag älskar dig i all evighet.Du vackra och du fina,Våran lilla Lovina!
    För att vara helt ärlig så är jag inte så mycket för rimdikter. Men för att vara en rimdikt var den jättefin!
  • Sofies värld

Jag är inte heller mycket för rimdikter i vanliga fall, men detta är ju annorlunda och inte riktigt vad man betraktar som 'poesi' eller så. Personligt och sött. Jag fick en liknande skriven av min syster till min dotters namnfest och den betyder jättemycket för mig!

• ettlitetunder

Okej=)
    själv är jag helt inne på rim-tjosan=)
    tack för era åsikter iaf!

Svar på tråden Någon som skriver???