Gräddeline skrev 2009-08-25 17:59:53 följande:
Lilloscar - ingen fara, det ar anda felstavat Jag gillar att lasa karleksromaner och romaner om relationer men aven deckare. Ar inte sa fortjust i science fiction men gillar om det ingar LITE av det och gillar att ta med det i mina berattelser, men inte alltfor mycket. Vad laser/skriver du?
Min smak vad gäller litteratur är lite "udda" om man jämför med vad alla helst läser idag. Jag läser gärna skönlitteratur som lämnar tankar efter sig. Klassiska verk och författare (som många avfördar) är det jag helt läser. Jag älskar till exempel Strindberg, Dostojevskij, Tjekov, Balzac, Söderberg, Dagerman och många många fler. Tycker mycket om Theodor Kallifatides, som skriver en hel del om relationer och även om kärlek. Han är väldigt skicklig och hans verk tillhör den "moderna" litteraturen. De jag gillar är många och går inte att rada upp

Läser inte deckare, men har respekt för den genren

! Med andra ord så läser jag det som lämnar avtryck hos mig- länge!
Jag skriver nu på en bok som har nått sitt slutskede. Min bok handlar om relationer i allmänhet, men mest om döden och dess påverkan på männsikan. Döden i min text är ett slags väsen som hjälper (här huvudrollen) att upptäcka sitt sanna jag. Detta är vad min berättelse handlar om i STORA DRAG

. Dock är den inte så dyster som den kan ge skenet av
Nu när jag har börjat jobba så hamnar skrivandet lite i skymundan, men jag försöker att skriva någon timme innan jag lägger mig. Jag jobbar som svensk- och spansklärare på gymnasienivå, så det är kul att jag inte helt kopplas bort från skrivandet eller läsandet..
Förlåt för mitt långa inlägg. Hoppas att jag inte tröttat ut dig nu
Ska inte du börja samla lite mod och skriva??!!
Jag tycker det iaf.
Nu sover sonen och jag måste planera inför morgondagens lektioner..
Ha en fortsatt trevlig kväll.