• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Mochride

Jag hade ju tänkt ta tag i mitt renskrivande, och det har ju verkligen blivit av. Inte. Nu har jag dessutom börjat en praktik och har knappt ork att sitta vid datorn på kvällarna. Så tyvärr kommer det nog ta ännu längre tid innan den här berättelsen är helt färdig....

Hur går det för er andra?

• JennyL29

Börjar komma igång men fastnar tyvärr i den del scnener ibland måste jag skriva om hela st
    Har kommit på att jag skriver småord för att fylla ut men det blir ingen bra effekt

• Lilloscar
    Gräddeline skrev 2009-08-25 17:59:53 följande:
    Lilloscar - ingen fara, det ar anda felstavat Jag gillar att lasa karleksromaner och romaner om relationer men aven deckare. Ar inte sa fortjust i science fiction men gillar om det ingar LITE av det och gillar att ta med det i mina berattelser, men inte alltfor mycket. Vad laser/skriver du?
    Min smak vad gäller litteratur är lite "udda" om man jämför med vad alla helst läser idag. Jag läser gärna skönlitteratur som lämnar tankar efter sig. Klassiska verk och författare (som många avfördar) är det jag helt läser. Jag älskar till exempel Strindberg, Dostojevskij, Tjekov, Balzac, Söderberg, Dagerman och många många fler. Tycker mycket om Theodor Kallifatides, som skriver en hel del om relationer och även om kärlek. Han är väldigt skicklig och hans verk tillhör den "moderna" litteraturen. De jag gillar är många och går inte att rada upp Läser inte deckare, men har respekt för den genren ! Med andra ord så läser jag det som lämnar avtryck hos mig- länge!

Jag skriver nu på en bok som har nått sitt slutskede. Min bok handlar om relationer i allmänhet, men mest om döden och dess påverkan på männsikan. Döden i min text är ett slags väsen som hjälper (här huvudrollen) att upptäcka sitt sanna jag. Detta är vad min berättelse handlar om i STORA DRAG . Dock är den inte så dyster som den kan ge skenet av

Nu när jag har börjat jobba så hamnar skrivandet lite i skymundan, men jag försöker att skriva någon timme innan jag lägger mig. Jag jobbar som svensk- och spansklärare på gymnasienivå, så det är kul att jag inte helt kopplas bort från skrivandet eller läsandet..

Förlåt för mitt långa inlägg. Hoppas att jag inte tröttat ut dig nu

Ska inte du börja samla lite mod och skriva??!!
    Jag tycker det iaf.

Nu sover sonen och jag måste planera inför morgondagens lektioner..

Ha en fortsatt trevlig kväll.
  • Sofies värld

idag börjar jag med redigeringen. har tagit ledigt i tre dagar från att skriva nu, mest för att jag drar mig så för att redigera. tråkigt!!!

söker testläsare om någon här har lust att ställa upp? men har som sagt inte ens börjat redigera, men ni kan få läsa lite pö om pö...
    ----------------------------------------------------------

Lilloscar: hade varit coolt om man hade fått till något som verkligen påverkar eller förändrar läsarens liv! tyvärr tror jag att mitt är för skönlitterärt och icke-tänkande för det... men det kommer kanske när jag blivit äldre och visare =)

• Lilloscar

Sofies värld skrev 2009-08-25 21:25:19 följande:

idag börjar jag med redigeringen. har tagit ledigt i tre dagar från att skriva nu, mest för att jag drar mig så för att redigera. tråkigt!!!söker testläsare om någon här har lust att ställa upp? men har som sagt inte ens börjat redigera, men ni kan få läsa lite pö om pö... -------------------------------------------------- --------Lilloscar: hade varit coolt om man hade fått till något som verkligen påverkar eller förändrar läsarens liv! tyvärr tror jag att mitt är för skönlitterärt och icke-tänkande för det... men det kommer kanske när jag blivit äldre och visare =)
    Alla böcker påverkar än på olika sätt, som du säkert vet. Din berättelse kommer att påverka sådana som har fallenhet för just den genren. Jag menar inte att bara de jag radat upp är sådana verk som lämnar spår hos läsaren, det jag menade var vad JAG uppfattar som lämpligast för mig. Jag tror att alla böcker har sin speciella effekt, hemligheten är att dessa romaner når sin rätta läsare

Jag ställer upp på att läsa det du skrivit, om du godtar mig !
  • Lilloscar

Gud vad jag felstavar idag... Sorry!

• Sofies värld

Lilloscar: ja, jättegärna! Jag inboxar dig när jag har redigerat lite, just nu håller jag på att skriva om hela första kapitlet och det tar sin lilla tid. Min huvudkaraktär blev inte alls sån som jag hade tänkt att hon skulle bli, så därför får jag ändra om det jag skrev nu i början.

pust!

• Choko

Jag har börjat skriva. Har tänkt flera år på det och undr semestern tog jag tag i saken. En bok, en saga, för lite äldre barn - ungdomar som förhoppningsvis även kommer att vara underhållande och tankeväckande för vuxna.

Jobbar heltid och har två små barn så det blir inte så mycket tid över, men nu ska jag försöka och sitta en halvtimme om dagen i alla fall!

Kul med en tråd! :)

• JennyL29

Välkomen choko

Nu har min huvdkaraktär ändrat sin personlighet som det var tänkt från början. VAd konstigt dte kan bli, man har en bild av hur den ska vara och sedan ändras det genom bokens gång

• Lilloscar

Sofies värld skrev 2009-08-25 23:17:40 följande:

Lilloscar: ja, jättegärna! Jag inboxar dig när jag har redigerat lite, just nu håller jag på att skriva om hela första kapitlet och det tar sin lilla tid. Min huvudkaraktär blev inte alls sån som jag hade tänkt att hon skulle bli, så därför får jag ändra om det jag skrev nu i början. pust!
    Ser fram emot det! Du kan alltid skicka ett utdrag till mig först, om det skulle kännas bättre. Då kan jag ge dig respons på vad jag tycker om texten. Du kanske kan skicka ditt första kapitel.
    Redigering kan ta en evighet, ibland blir man aldrig nöjd med det man skriver och kommer på många ändringar.
Svar på tråden Någon som skriver???