• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Sofies värld

fast jag får nog ta tillbaka det där.

Är världens största Nordman-fan och de har ju nästan alltid rim i sina låtar, fast det passar så bra in i texterna att det inte känns som rim. Py Bäckman är ett geni på att skriva gripande texter - med rim!

• Aint Your Fairytale

Jag hittade tips & råd för ett tag sen på internet om vad man bör tänka på och så när man har skrivit en bok och vill få den publicerad. Det är väldigt mycket text, så jag vill nog inte lägga in den här, hehe.

Men om någon är intresserad, så kan jag maila texten till er. Inboxa mig för intresse...

Själv tycker jag det är bra råd...

Pormoicheia skrev 2009-09-06 00:06:17 följande:
    jag jobbar på en bok men det är mer av en "pyssselbok" än en roman/läsebok...Bara det att jag nyligen utformat ideén så jag sitter fortfarande och kollar om det redan finns liknande böcker. Än så länge ser det lovande ut men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Om jag ska kontakta ett förlag först och se om de skulle vara intresserade eller ej eller om jag ska göra ett snabbt utkast och skicka in eller om jag ska utforma hela boken och göra det i "rätt" ordning.Det skulle liksom inte bli en bok med enbart text utan den skulle snarare innehålla många bilder. så jag måste kolla upp vad som gäller med illustrationer.Har länge varit sugen på att skriva barnböcker, men jag har ingen möjlighet att verkligen komma igång riktigt än då barnen kräver sitt och jag har nyligen börjat studera igen.
  • Aint Your Fairytale

Nordman som är så bra... Lyssnade på dem häromdan.

Jag har träffat dem en ggn för mååånga år sen och fått autografer.

Sofies värld skrev 2009-09-06 00:29:44 följande:

fast jag får nog ta tillbaka det där.Är världens största Nordman-fan och de har ju nästan alltid rim i sina låtar, fast det passar så bra in i texterna att det inte känns som rim. Py Bäckman är ett geni på att skriva gripande texter - med rim!
  • Girlfriend in a coma

Jag har precis påbörjat vad jag hoppas ska bli min första roman. Det är svårt att kombinera skrivande med mitt arbete och barn men nu ska jag försöka hitta tid.

Jag skriver av mig tankar i bloggen och det gör att jag har lättare att fokusera - tiden finns - jag måste bara prioritera rätt.

• Morgonrodnad

Sofies värld skrev 2009-09-05 15:30:01 följande:

morgonrodnad: jag har tyvärr ingen aning!får man fråga vad din ska handla om? förutom det uppenbara då
    Jag vet inte vad det kommer handla om riktigt än.
    Choko skrev 2009-09-05 19:01:11 följande:
    Morgonrodnad: Jag tycker också att en spökbok låter spännande!
    Första gången jag prövar. INspiration har jag fått från andars makt och såna program.
  • Tate

Pormocheicheia - Jag blev faktiskt kontaktad av en redaktör via min blogg som skrev att om jag någonsin ville ge ut en bok så skulle jag höra av mig. Då hade jag ett halvfärdigt manus i en låda så jag mailade iväg det. Jag kan rekommendera det tillvägagångssättet, men det kanske är svårt att få till på beställning.

• Tate

De flesta förlag är inte intresserade av att man hör av sig innan man har kommit en bra bit på väg . Kontrakt i förväg får man oftast bara om man är känd på något sätt. De flesta vill ha in allt på papper, en del tar emot på mail, och en del vill ha en beskrivning och något kapitel först innan de tar emot ett helt manus. Man kan gärna ta till marginalerna lite mer än vanligt också - så att det finns plats att anteckna i dem.

• Mamma89

hej..
    har precis börjat skriva en bok.. håller på med mitt tredje kapitel.. ser att många av er här har stor erfarenhet så undrar om ni har lite tips o dela med er utav? vore väldigt tacksam.. har aldrig skrivit några "historier" på mer än 4-5 sidor innan så detta är helt nytt för mig..

• Sofies värld

Gossipgirl: My god!!! Jag var på dem i somras och fick ta båda i hand under konserten, men inga autografer tyvärr. =( är väldigt avundsjuk på dig!!!

mamma89: disciplin! att sätta sig och skriva fastän man inte har inspiration. sitter man och väntar på att den ska komma kan man få vänta läääänge. Och att ha ett bestämt antal ord man måste skriva varje dag.

Svar på tråden Någon som skriver???