Sofies värld skrev 2009-09-03 23:19:35 följande:
choko: det är ju jättebra att du har kommit igång såpass! är det en och samma som du håller på och skriver eller skriver du på dem allihop?är jättenyfiken på din, för det låter som något i min smak!-------------------------------------------------- -----------------------någon som försökt sig på någon utav novelltävlingarna förresten? jag skulle verkligen vilja, men gud vad svårt det är att komma på en kort historia! Jag kommer bara på sånt som jag vill skriva en hel bok om.
Tack! :) Jag skriver bara på en och samma bok - än så länge. Jag är själv väldigt nyfiken på hur den kommer att bli eftersom det är min första. Tycker du är duktig som redigerar 20 sidor per dag. Tiden går ju så himla fort så din bok är nog snart helt klar! :)
Skulle vara kul att försöka sig på att skriva en novell. Gillar dikter också väldigt mycket. Men det här med att räkna ord har aldrig varit min grej... Det är innehållet i texten som räknas och det blir så många ord eller sidor det blir, varken mer eller mindre...
Lilloscar: Tack för tipset om Stig Dagerman!