• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Aint Your Fairytale

Okej... Jag har aldrig hört talas om den författaren förut...

Jag har inga sidor, utan allt du har skrivit är en enda text, hehe.

Men det är ganska i början... Hon rusar in till mamman på morgonen för att fråga om hon får följa med pappan till stan...

I detta stycke:

?Mamma, mamma! Får jag följa med pappa in till staden idag? Snälla!? Jag kastade mig över henne i en vild omfamning som jag hoppades skulle både väcka och överrumpla henne så att hon skulle säga ja utan att tänka efter. Egentligen var det löjligt att jag, som faktiskt skulle FÖLJA nitton, behövde be mamma om lov, men trots att mamma var en sådan liten kvinna så hade man en oerhörd respekt för henne.

Sofies värld skrev 2009-09-02 20:09:55 följande:

gossipgirl:japp, det är fantasy. har hon skrivit några andra genrer under Robin Hobb? har inte läst något av hennes andra pseudonymer.aj,då...får genast in och ändra det! =)
  • Sofies värld

Aha, men då ska jag nog kunna hitta det lätt, då vet jag var det är! tack för hjälpen, du är faktiskt den första som upptäckt det! =)

men vad lustigt att du får allt i en enda text, öppnas det inte som i ett word-dokument?

• Choko

Skriver inte varje dag men iaf varannan. Inte blir det mycket åt gången, men det känns som lagoma portioner i alla fall, så här i början. Kommer på fler och fler idéer som inte passar in i den här boken så jag har nu fyra påbörjade historier... :)

• Sofies värld

choko: det är ju jättebra att du har kommit igång såpass! är det en och samma som du håller på och skriver eller skriver du på dem allihop?
    är jättenyfiken på din, för det låter som något i min smak!

-------------------------------------------------------------------------

någon som försökt sig på någon utav novelltävlingarna förresten? jag skulle verkligen vilja, men gud vad svårt det är att komma på en kort historia! Jag kommer bara på sånt som jag vill skriva en hel bok om.

• Aint Your Fairytale

Okej, hehe.

Näe, hos mig öppnas det i WordPad...

Ang. novelltävlingar, är det något här på FL eller allmänt?!

Vet du om det är ett visst antal sidor en novell ska vara, så det inte blir för långt och räkas som en roman?!

Själv skulle jag nog kunna skriva noveller...

Sofies värld skrev 2009-09-02 21:54:57 följande:

Aha, men då ska jag nog kunna hitta det lätt, då vet jag var det är! tack för hjälpen, du är faktiskt den första som upptäckt det! =)men vad lustigt att du får allt i en enda text, öppnas det inte som i ett word-dokument?
  • Morgonrodnad

jag kan inte skriva korta historier

• Sofies värld

gossipgirl: tidigare i tråden, runt s.13, hade vi en hel länksamling till olika novelltävlingar som pågår just nu. man kunde vinna upp till 100 000 har jag för mig. inte helt fel!

på en del tävlingar stod det att novellen fick vara högst 50 000 ord, men jag vet inte om det är någon allmän regel.

• Njord

bara en liten reminder: det kan kanske vara bra att starta en uppföljningstråd om jag
    förstått systemet rätt

hos mig råder det mest stiltje vad gäller skirvandet, jag sätter mig ner för att skriva...och nada...inget händer...dock sätter jag mig vid datorn varje kväll och tittar på alla bokstäver som dansar fram, jag orkar inte ens läsa böcker, små korta inlägg på nätet går bra och skriva lite här går också tydligen bra....märkligt

• Lilloscar

en novell ska vara mkt mkt kortare än så. Typ 10 sidor brukar vara standard.

Sofies värld skrev 2009-09-04 15:09:56 följande:

gossipgirl: tidigare i tråden, runt s.13, hade vi en hel länksamling till olika novelltävlingar som pågår just nu. man kunde vinna upp till 100 000 har jag för mig. inte helt fel! på en del tävlingar stod det att novellen fick vara högst 50 000 ord, men jag vet inte om det är någon allmän regel.
  • Aint Your Fairytale

Jaha okej... Jag får kika tillbaka i tråden då.

Sofies värld skrev 2009-09-04 15:09:56 följande:

gossipgirl: tidigare i tråden, runt s.13, hade vi en hel länksamling till olika novelltävlingar som pågår just nu. man kunde vinna upp till 100 000 har jag för mig. inte helt fel!

på en del tävlingar stod det att novellen fick vara högst 50 000 ord, men jag vet inte om det är någon allmän regel.
    Okej, tack då vet jag...
    Lilloscar skrev 2009-09-04 17:42:36 följande:
    en novell ska vara mkt mkt kortare än så. Typ 10 sidor brukar vara standard.
Svar på tråden Någon som skriver???