• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Knasten83
    Treasures skrev 2009-07-18 19:55:16 följande:
    Knasten - Jag tror att det är bra att få en mens innan en ny pergokur påbörjas, då är slemhinnan ny och fräsch för att kunna ta emot ett befruktat ägg.
    okej, tack för ditt svar!! Det e ju en fördel om man e i form för att behålla ägget också om man nu lyckas få det att lossa!
  • Boo 79

Halloj, jag köpte inte äl-stickor den här månaden, men redan på dag 7-10 hade jag världens äl-värk, kändes som jag hade två strutsägg i magen ungefär! Sedan dess har jag inte kännt som om jag har äl alls, men är det möjligt att ha äl så tidigt? Har en cykel på 32 dagar, men inte riktigt koll på när jag har äl, kanske har jag alltid varit lite "sent" ute med sexet o missat äl? (första pergokuren för att få syskon)

• timmisen

Jag fattar ingenting! Vart har min äl tagit vägen? Tror inte jag "älat" på 3 månader nu i streck!!! Den här gången provar jag ju t.o.m. pergon igen, dag 15 idag men inga äl-flytningar och inget positivt äl-test. Jag brukar få mycket äl-flytningar och utslag på äl-testen, så vad har hänt? Kan det börja strula så plötsligt? Förstås kan äl komma senare med pergon, så jag får väl avvakta och se. Kaniner är vi ialla fall, men tröstlöst.

• Meja1
    ingen mens, inget pluss

Har det hänt er andra? att ni ätit pergo men inte fått mens efter?
    sist jag åt enkelkur fick jag ingen äl men iaf mens på dag 31....
    ringde kliniken för att kolla hur jag ska göra nu, mende har ju sem. stängt....
    Har en dubbelkur utskriven oxå men de´n kan jag ju inte börja med nu...någon som kan råda mig?
    kram
  • LBS

Hej!
    Jag har följt tråden sedan jag började äta pergo i juni. Jag åt en enkelkur och jag vågar knappt säga det högt, det e så overkligt, men jag är gravid. Idag e jag 5+4 och dagarna går SÅÅÅÅÅ långsamt. Eftersom det vatt så krångligt me min äl senaste åren oh allt så e jag så orolig att det ska hända ngt nu i detta tidiga stadie. Vi har inte vågat säga det till någon utan inväntar första besöket hos BM nästa evcka. Men jag skulle så gärna vilja på VUL men det verkar inte som om vi prioriteras för det. Jag undrar om det är någon som vet om vi som ätit pergo kan få komma på det i ett tidigt stadie eller om man kan gå till någon privat klinik? Tips på det i Blekinge eller Skåne isf?

• Knasten83
    Meja1 skrev 2009-07-20 11:12:24 följande:
     e i samma sits. Fick ingen mens denna månaden, 3e enkelkuren pergo. Men idag, BIM+11, fick jag full stegring på ÄL-test!? Hm.. kanske bara hoppat över eftersom jag inte fick mens o antagligen ingen ÄL heller. (är ju inte gravid)

Men jag har läst på FASS att man kan starta ny kur pergo även om mensen inte kommit. Har du inte fått utskrivet ngt som kan sätta igång mensen?
    Det hade nog varit det bästa, annars e det nog ingen fara att börja ändå..

Hoppas det löser sig!
  • Knasten83
    Meja1 skrev 2009-07-20 11:12:24 följande:
    ingen mens, inget pluss

Har det hänt er andra? att ni ätit pergo men inte fått mens efter?
    sist jag åt enkelkur fick jag ingen äl men
    iaf mens på dag 31....
    ringde kliniken för att kolla hur jag ska göra nu, mende har ju sem. stängt....
    Har en dubbelkur utskriven oxå men de´n kan jag ju inte börja med nu...någon som kan råda mig?
    kram

Alltså det va dej jag skrev till!! hehe.. blev konstigt
  • Knasten83
    LBS skrev 2009-07-20 16:12:59 följande:
    Hej!Jag har följt tråden sedan jag började äta pergo i juni. Jag åt en enkelkur och jag vågar knappt säga det högt, det e så overkligt, men jag är gravid. Idag e jag 5+4 och dagarna går SÅÅÅÅÅ långsamt. Eftersom det vatt så krångligt me min äl senaste åren oh allt så e jag så orolig att det ska hända ngt nu i detta tidiga stadie. Vi har inte vågat säga det till någon utan inväntar första besöket hos BM nästa evcka. Men jag skulle så gärna vilja på VUL men det verkar inte som om vi prioriteras för det. Jag undrar om det är någon som vet om vi som ätit pergo kan få komma på det i ett tidigt stadie eller om man kan gå till någon privat klinik? Tips på det i Blekinge eller Skåne isf?
    Ja, man blir allt lite avis när man läser att du lyckats så snabbt!! Men otroligt roligt för er att ni slapp vänta så länge som vissa andra får/fått/kommer få vänta.
    Jag tror den oron alltid finns, om man ska lyckas fullfölja grav eller inte. Den enda trösten e att man sällan kan göra någon skillnad själv, får man MF så får man.. oavsett vad du gör..

Lycka till o GRATTIS!! {#lang_emotions_laughing}
  • icka76

LBS: Du som ätit pergotime borde få göra ett tidigt VUL för att bl.a. se om det är mer än ett foster. Ring och hör med den läkaren som skrev ut pergon till dig.

Knasten: Nu verkar det ju som om du har äl men annars kan du kanske be din läkare om ett VUL för att se hur slemhinnan ser ut. Efter mitt ma behövde jag inte ta provera innan pergon för min slemhinna hade inte utvecklat sig alls så jag kunde hoppa direkt på pergon. Jag vet inte vad som kan hända om man tar pergo utan att blöda ut en befintlig slemhinna. Men som sagt nu verkar det ju som om du har äl så in i sängkammaren med dig tjejen!

• Love is everything

ÄL måste inträffat iallafall... Mensen dök upp som på beställning igår, så Pergotime väntar på torsdag! Jag som trodde att BIM, uppkörning och 1:a semesterdagen samma dag skulle ge lycka... Men istället sitter jag här med mens, kuggad på uppkörningen och regnet som bara öser ner! När ska oturen i livet försvinna??

Längtar till i höst... Först till Bulgarien, sen börja med hormonsprutor... : ) Alltid något att trösta sig med!

Ha en fin kväll allesammans!

GRATTIS LBS!! Jag tror säkert att du får komma på UL hos din läkare. Min har sagt att vi ska göra ett tidigt UL i slutet av Pergotimebehandlingen flera gånger. Stå på dig om det är det du vill!

Meja1: Kan ju hända att det faktiskt inte fungerade med enkelkur denna gången! Kanske måste kroppen komma igång först en månad, så att det blir ÄL nästa månad? Eller också testar du med dubbelkur! När ska du ta progesteronprovet? Eller vad visade det? Har du gjort något VUL? Lycka till!!

Knasten: Jag tror inte att ÄL behöver inträffa "mitti" cykeln för att det ska fungera. Vissa har haft ÄL ca. dag 40 och blivit gravida den gången... Så kör hårt!! Så får du se om 2 veckor. Ingen mens: ta ett gravtest o om det visar neg. ta Provera innan nästa kur!! Lycka till!! : )

Svar på tråden Pergopinglorna del 18