• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Knasten83

tack för era svar!! Snacka om att jag dök ner snabbt i sängen igen i morse efter att jag testat! Kröp nära mannen, så viskade han "Vad e det?" För jag såg väl lite lurig ut, "Jag har tydligen ägglossning!!" Han log bara sen sa han "ooookej!!" {#lang_emotions_laughing}

Hoppas man sexar vid rätt tillfälle nu!!

• Treasures

Grattis LBS! Angående VUL så är det väldigt olika i olika landsting. Jag bor i Västerbotten och där får i stort sett ingen komma för att göra tidiga VUL, det är en besparingsåtgärd. Blev jätte besviken då vi blev nekade men vi kontaktade då IVF-kliniken privat och fick komma dit och betala 500:- istf 300:- som det kostar inom landstinget. Var iaf en stor lättnad att få se att det verkligen fanns ett litet embryo med ett hjärta som slog där inne.

• Knasten83
    Love is everything skrev 2009-07-20 21:53:13 följande:
    Oooooo! Lycka till i bingen! : P
    hihi, TACK!! {#lang_emotions_kiss}
  • xxJessikaxx

Hallå pinglor! Har ju varit på bilsemester runt hela Sverige senaste veckorna så jag har inte nått FL på ett bra tag, MEN...
    är lite besviken efter denna pergorunda. Har ju som sagt ätit pergo tre gånger och blivit gravid alla gånger (en son och två missfall). Hade därför stor tilltro denna gång till pergon och fick för mig att äl-testa. Hade typisk äl-värk redan på dag 10 och fick spända tuttar när jag började med pergon men tuttspänningarna avtog lika fort som de kom och tyvärr inget starkt utslag på äl-stickorna ALLS trots testande dag 11-18
    Dag 17 och 18 blev test-strecket ngt starkare men inte lika starkt som kontrollstrecket och då ska man ju inte ha haft äl enligt instruktionerna. Vi har iaf sexat varannan dag under den här perioden men jag är lite ställd själv, det har ju alltid funkat förut? Kommer iaf att köra på med pergon även nästa månad, men vet ju att vissa blivit av med sin egna äl när de ätit pergo, de som då alltså har egen äl som inte riktigt räcker till, och i så fall är det ju bättre utan pergo. Suck, jag som väntat så länge på att få börja om med pergon

• xxJessikaxx

Love is, läste om din skitdag, äsch då
    Stor varm kram till dig, nu kan det bara gå uppåt!

• xxJessikaxx

timmisen, ja jag håller med, var är våra äl:ar egentligen? Ut och jaga de svikarna!

• Meja1
    Knasten83 skrev 2009-07-20 16:34:44 följande:
    Ja skumt det där..... men fick du sen äl nu? lycka till i så fall
    jag har varken gjort vul eller prog prov... förra gången jag åt pergo åt jag först en enkelkur, igen äl, men fick mens på dag 31 och åt då dubbelkur och blev gravid..
    Denna gång enkelkur först men ingen mens i ikte än... tror det är dag36 i dag... kan ju inte fortsätta med dubbelkuren i nnan jag fått mensen.. störande... har ringt varenda klinik för att kolla om man kan få provera utskrivet igen men ALLA har ju semesterstängt. Antar att det bara är att vänta.... suck....
  • Knasten83
    Meja1 skrev 2009-07-22 21:08:17 följande:
    aaah, se här semestertiderna!! Även om man verkligen längtar efter sin semester så borde allt annat fortsätta som vanligt så vi kan få hjälp DIREKT!! {#lang_emotions_wink}

Ja, konstigt nog fick jag ÄL dag 10 och 11 denna månaden, fattar NOLL men jag e väldigt glad över det. Hoppas bara att ägget lossade också. Har inte ätit pergo denna månaden, hann aldrig så det va ju positivt!

Hoppas det ordnar sig snart för dej! Jobbigt o behöva vänta så där...
  • Love is everything

Dag 4 idag, tänkte ta första tabletterna idag... Blir det 5:e gången gillt tros? Är ju trots allt allra sista kuren Pergo nu...

xxJessikaxx: Hoppas ni haft det bra! Tack för kramen! Ja, nu kan det väl bara gå uppåt... Vi får hoppas det. Ibland fattar jag inte hur man orkar...

Svar på tråden Pergopinglorna del 18