• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • xxJessikaxx

timmisen, vi får se. Men jag har svårt att tro att denna molvärk och ömma bröstvårtor i tre dagar skulle bero på äl. Men men, det återstår att se,
    Funderar nu på Trombylen som läkaren skrivit ut. Hon sade att jag skulle ta den när jag fått plus men eftersom jag redan nu är ganska säker på att det tagit sig så kanske det inte är fel att börja redan nu? Allt för att förebygga mf / ma.
    Jag skall testa på fre, bim - 2 räknat på 30 dagars cykel.

• nallebusig
    xxJessikaxx skrev 2009-07-26 17:53:18 följande:
    timmisen, vi får se. Men jag har svårt att tro att denna molvärk och ömma bröstvårtor i tre dagar skulle bero på äl. Men men, det återstår att se,Funderar nu på Trombylen som läkaren skrivit ut. Hon sade att jag skulle ta den när jag fått plus men eftersom jag redan nu är ganska säker på att det tagit sig så kanske det inte är fel att börja redan nu? Allt för att förebygga mf / ma.Jag skall testa på fre, bim - 2 räknat på 30 dagars cykel.
    håller tummarna
  • Boo 79

Inget här, mensen kom tvärtemot fyra dagar tidigare än vad den brukar ( o mitt i semestern så klart). Fick bara en kur utskriven eftersom läkarn är på semester o inte kan vul:a o kolla ägglossning, så denna månaden blir det ingen pergo.

• Vårflickan84

hej tjejer!!

en fråga:
    jag har haft mens i typ två veckor... väldigt jobbigt. varför är det så??
    jag tog pergo i tre månader men uppehåll nu. har ni också fått så?

det är mycket och rikligt, vill inte ta slut!

• katizi

Hej jag har en fråga, hoppas ni kan svara.
    Jag fick min mens tack vare provera 9 juli.
    Den 1 august ska jag börja en ny proverakur för att sedan börja med pergo (fick inte börja med pergo förräns då eftersom läkaren vill göra vul o han hade semester nu)

Nu till frågan =) kan proveran skada om jag har lyckats bli gravid nu, det är ju liksom för tidigt att gravtesta redan den 1 augusi.

• Love is everything

Ja, Provera skadar hela graviditeten. Har också haft samma tanke... Kollade i FASS och där står att man absolut inte ska ta det under grav. men också vilka grader av skador det ger. Frågan är om du haft ÄL? (Med tanke på att du tar Provera och ska börja med Pergotime!) Isåfall kan det finnas en chans. Om du är osäker tycker jag du ska vänta med nästa tablettkur Provera, tills du gjort ett grav.test! Annars kan du be om att få ta ett progesteronprov runt dag 22, för att kolla om du haft ÄL eller inte.

Jag tror du kan vara lugn! Hoppas du blir hjälpt av tabletterna!! : )

• katizi

Tack för snabbt svar, det bara snurrar runt en massa frågor nu när man snart ska börja.
    Jag blev gravid utan hjälp för ett ca ett år sedan men fick missfall i v11 och efer det ingen mens eller ÄL (förutom mens med hjälp av provera)
    Hoppas nu att pergon kan hjälpa mig, tycker ju att det borde funka eftersom jag har lyckats bli gravid en gång, annars vet jag inte vad som kan vara fel.

• Shelda
    Knasten83 skrev 2009-07-18 20:27:54 följande:
    ska du sätta igång mensen innan eller ska du starta sådär mitt i månaden typ?Så kluven hur jag ska göra.. Man vill ju inte sabba mer med sin oregelbundna jobbiga cykel!!
    Tillbaka från semestern och ingen mens har dykt upp, ingen graviditet heller. Jag börjar direkt med ny Pergotime kur ikväll! Tredje gången gillt? :)
Svar på tråden Pergopinglorna del 18