• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • CattiM

Ha ha ja då kaske det är så :) Jag vet verkligen inte.
    Så svårt att veta, lär väl ha sex varannan dag minst, från sista tabletten och fram till nästa bim :) Vågar inte chansa, särskilt när man inte har en aning om när äl är.... Åt du enkelkur länge innan du fick dubbelkur?

• Nektarin

Här är en till som gör ett nytt försök på enkel dos, på dag 5 denna gång. Gör det medvetet då jag sist fick äl kring dag 20 när jag började på dag 5 och maken lämnar landet och kommer hem först nästa tors natt, då alltså på dag 14 så det blir att hoppas att jag inte får "tidig" äl denna gång.

• Meja1

Hej tjejer! Jag äter oxå en dubbelkur just nu, eller har ätit... och ät en enkel innan som jag ej ägglossade på...
    Har en dotter sen tidigare och då fick jag inte heller äl på enkelkur men på dubbel och blev gravid då....
    Håller tummarna denna mån, håller på att äl testar för fullt nu, är på dag 14 i dag men inget utslag än. Förragången fick jag äl utsläg på dag 17 när jag blev gravid... så jag tror att senare äl verkar vanligare....

• Mermaid78
    CattiM skrev 2009-09-07 11:49:50 följande:
    Ha ha ja då kaske det är så :) Jag vet verkligen inte.Så svårt att veta, lär väl ha sex varannan dag minst, från sista tabletten och fram till nästa bim :) Vågar inte chansa, särskilt när man inte har en aning om när äl är.... Åt du enkelkur länge innan du fick dubbelkur?
    Nej jag har aldrig ätit pergo och alla mina prover såg bra ut men har försökt 1 år + ett ma och är 31år..Otålig
  • Nektarin

Love is, såg inte din kommentar tidigare ment vill tacka för dina ord.

Efter visst övervägande har vi trots allt bestämt oss för att försöka få till syskon, mest har det med min ålder att göra samt att vi inte vill att det blir för stor åldersskillnad mellan honom och eventuellt syskon. Tajmingen hade kunnat vara bättre men nu verkar det ju inte superlätt för oss att bli gravida heller och när man väl blir det så vet man ju heller inte om det går vägen.

• Mermaid78

På dag 24 idag och ingen äl vad jag vet. Ska testa med apolivas äl tester imorrn, cb fanns ej..Litar inte riktigt på apoliva. Annan med erfarenhet av de testerna?

• timmisen

Måste bara skriva av mig lite, nyss hemkommen från utflykten. Kom tyvärr inte åt något apotek, så här sitter jag molvärk (gör nästan ont) och typ idag fått värre ömma bröst, men ingen mens. Litar ju på doktorn, men kommer ingen mens får jag nästan köra till stan imorgon. Känner mig jätteskum. Försöker "pilla" ursäkta på livmodertappen, men har svårt att tyda den. Sitter ganska högt och är lite öppen. Hur är det nu igen, när man fått ett barn stängs den då helt vid en ny graviditet. Har så fruktansvärt svårt att tro att det så här plötsligt skulle tagit sig. Kom nu tant röd....

• Mermaid78
    timmisen skrev 2009-09-07 21:46:59 följande:
    Måste bara skriva av mig lite, nyss hemkommen från utflykten. Kom tyvärr inte åt något apotek, så här sitter jag molvärk (gör nästan ont) och typ idag fått värre ömma bröst, men ingen mens. Litar ju på doktorn, men kommer ingen mens får jag nästan köra till stan imorgon. Känner mig jätteskum. Försöker "pilla" ursäkta på livmodertappen, men har svårt att tyda den. Sitter ganska högt och är lite öppen. Hur är det nu igen, när man fått ett barn stängs den då helt vid en ny graviditet. Har så fruktansvärt svårt att tro att det så här plötsligt skulle tagit sig. Kom nu tant röd....
    Låter ju onekligen positivt..Håller tummarna!
  • timmisen

Ja, eller hur Mermaid78. När man lixom känner så pass mycket från magen, men ändå inte kommer mens så börjar man ju undra. Annars vill jag börja käka pergon igen, asken ligger i badrums skåpet och väntar.

• Mermaid78
    timmisen skrev 2009-09-07 21:59:03 följande:
    Ja, eller hur Mermaid78. När man lixom känner så pass mycket från magen, men ändå inte kommer mens så börjar man ju undra. Annars vill jag börja käka pergon igen, asken ligger i badrums skåpet och väntar.
    Åhhh hoppas hoppas!!!!
Svar på tråden Pergopinglorna del 18