• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • timmisen

Go morgon, nej tyvärr! Testade med rfsu´s test igårkväll, som visade "inte gravid". Blev lite snopen faktiskt, och jag har inte börjat blöda ännu. Så här sen mens har jag aldrig haft sen jag fick pojken för 4 år sen. Börjar undra om nå´t är fel. Men har man ingen äl som jag förmodligen inte hade, så kan väl mensen oxå strula? Hade mensen kommit i tid hade jag inte skrivit här, och jag vill helst inte hålla på och skriva för mycket. Vill nu få mensen förstås och på dag tre börja med pergo. Har haft det lite körigt personligen sista tiden, kanske därför det strular. Kram kram.

• icka76

Timmisen: Utan äl så får man oftast ingen mens. Vänta ett tag och om den inte kommer så be att få provera för att sätta fart på ny cykel.

• LuPeRo

icka: Ta upp detta med din läkare och säg att du vill "börja om" på kurerna för att se vilken du reagerar bäst på. Behöver du bara en ½ tablett så är det ju jättebra. Håller tummarna för dig imorgon!

timmisen: Nej va tråkigt att det blev minus
    Men du har rätt i att personliga bekymmer kan stressa upp dig och skjuta på mensen. Prata med en läkare och förklara hur det ligger till, be eventuellt också om Provera om mensen inte dykt upp innan.

Love is everything: Grattis till jobbet! Självklart ska du ta jobbet, och nu tycker jag inte det finns någon anledning att berätta att ni försöker få barn. Det kan du ta sen när du varit där ett tag

• Love is everything

-------OT-------

Tack!! Jag är inte LAS´ad utan står med på LAS-listan för företrädedelserätt på alla tjänster inom Landstinget. Alltså jag får gå före "alla andra" som söker... Jag har ca. 15 mån och det är vid 24 månader man måste erbjudas en tillsvidareanställning. Nu har jag företräde på alla vik, semestrar, mammalediga och fasta tjänster. Men... Om jag kommer upp i 24 månader under tiden jag är där, borde det ju betyda att de måste ge mig en tillsvidareanställning...?

Puffar för de 2 frågorna längst ner....
    *Får man komma tillbaka efter mammaledigheten? Har man kvar vik ´et?
    *Ska jag säga det OM hon frågar hur vi ligger till i planerandet? Eller ska jag ljuga??

Förlåt om jag tjatar på er... : P Hoppas ni kan leva med det!

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies

Skitdag idag. Ringde för att kolla hur det går i ivf-kön och fick veta att remissen inte skickats. Fyra veckor bortslängt och det var ju tur att jag ringde idag, annars hade det kunnat gå ännu längre innan jag fick veta det. Vet inte varför läkaren skitit i att skicka remissen.

Nu ska remissen skickas och vi ska in och ta blodprov imorgon. Och jag har hämtat ut en ny omgång Pergotime och Ovitrelle. Dags att börja med det imorgon igen.

• Bellbox

Hej
    Kikar in här då jag var med i någon liknande tråd 2007 & blev gravid med Pergo
    Ska nu börja knapra igen om några dagar efter att ha haft 1 MA & 1 MF det här året (utan Pergo) {#lang_emotions_cry}

Jag UNDRAR en sak:
    När jag åt Pergo sist så tog jag tabletterna på KVÄLLEN (?) har något svagt minne av att jag fick det tipset av andra Pergopinglor då just för att man då ökade chansen att inte uppleva så mycket biverkningar (?)
    Men samtidigt vet jag ju att halveringstiden är lång på just Pergo, så varför skulle det påverka egentligen när man tar dem? {#lang_emotions_dreamer}
    Om det inte är så att serumnivån (eller vad det heter) i blodet ökar snabbt timmar efter varje tablett & att man då "sover bort" den perioden om det nu skulle innebära att man känner av biverkningarna tydligare denna tid??
    Förlåt min förvirrande fråga men tänkte bara höra om detta känns igen?
    Sen undrar jag om ni som ätit några kurer haft ungefär SAMMA (om några) biverkningar era kurer?
    det jag upplevde sist var värmesvallningar och huvudvärk...
    Jag tempar också med Fertilityfriend.com så det ska bli spänande att se denna gång hur det kommer se ut

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • LuPeRo

minimal: Vid sådana här tillfällen undrar jag hur svårt det kan vara att skicka en papperslapp? En remiss som kan förändra någons liv helt och hållet... Du kanske ska ringa igen om en vecka och kolla till dom!

Pixter: Välkommen "tillbaka"
    Jag har provat att ta Pergo både morgon och kväll, tyvärr ingen skillnad. Värmesvallningar, huvudvärk och trötthet. Så det spelar nog inte så stor roll vilken tid på dygnet du tar dom. Ska du äta en dubbel-kur kan du ju alltid dela upp så att du tar en morgon och en kväll

• Bellbox
    FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2009-09-09 15:08:58 följande:
    Skitdag idag. Ringde för att kolla hur det går i ivf-kön och fick veta att remissen inte skickats. Fyra veckor bortslängt och det var ju tur att jag ringde idag, annars hade det kunnat gå ännu längre innan jag fick veta det. Vet inte varför läkaren skitit i att skicka remissen. Nu ska remissen skickas och vi ska in och ta blodprov imorgon. Och jag har hämtat ut en ny omgång Pergotime och Ovitrelle. Dags att börja med det imorgon igen.
    Ursäkta att jag som NY läger mig i direkt Men nej JÄKLAR anamma stå på dig & RING din läkarmottagning!!
    DOM har begått felet så DOM får ringa upp ansvarig person på mottagningen för IVF och bak-datera din ansökan!
    Det går, bara att det innebär extra jobb för din läkarmottagning men hade DOM gjort det dom skulle så hade du stått i kö sen 4 månader, så det spelar ju ingen roll om du framflyttas i IVF-kön egentligen?
    Förlåt men såna här slarv-saker från läkarhåll har jag svårt att tollerera
    Stå på dig; det är ju DITT liv det påverkar inte läkarens
    *Vilken Drama-queen jag låter som*
    LuPeRo skrev 2009-09-10 09:42:18 följande:
    minimal: Vid sådana här tillfällen undrar jag hur svårt det kan vara att skicka en papperslapp? En remiss som kan förändra någons liv helt och hållet... Du kanske ska ringa igen om en vecka och kolla till dom! Pixter: Välkommen "tillbaka" Jag har provat att ta Pergo både morgon och kväll, tyvärr ingen skillnad. Värmesvallningar, huvudvärk och trötthet. Så det spelar nog inte så stor roll vilken tid på dygnet du tar dom. Ska du äta en dubbel-kur kan du ju alltid dela upp så att du tar en morgon och en kväll
    Tack för svaret
    Ska bara äta enkelkur. Hur länge har du upplevt alla biverkningar under kuren?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • LuPeRo

Pixter: "You go girl!!!"

Mina biverkningar börjar oftast på 3: dje tablett-dagen och sedan hänger dom med i ca 1½ vecka (ibland 2)

Svar på tråden Pergopinglorna del 18