• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • NoahLeah

Känner ni av ägglossningen varje gång??
    Kände massa förra månaden då det blev missfall men denna månad har jag inte känt lika mycket men hade ju ändå toppenfina ägg.

• LuPeRo

taniko: Jag känner inte av ÄL varje månad, men dom senaste 2 har jag gjort det. När jag blev gravid i slutet på förra året kände jag ingenting men blev trots det ändå gravid Håller tummarna för dig!

• Mary0280

Yes, äntligen äl! CD 16 :) Pergon verkar ju fungera iallafall, nu gäller det bara att ligga i ;)

• timmisen

Härligt Mary0280! Själv väntar jag på att doktorn ska ringa, börjar inte blöda, känner att nå´t är på gång men kommer inget! Inte hänt på 4 år lixom. Får nog primolut-nor som jag åt förra gången, är det inte ungefär samma som provera som ni skriver om? Undra vad han säger om grav.testet jag tog igår, kan jag lita på det? Eller behöver jag kolla igen innan börjar med primoluten? Vad skulle ni göra?

• LillanM

taniko: jag kanner inte heller av Al alltid (tycker allting ar sa forvirrat dar nere) men denna gangen hade jag ont pa kvallen nagon timme samma dag som jag hade AL-utslag pa morgonen, nar jag vaknade var det over sa det var nog AL

timmisen: min lakare kolla med blodprov sa att jag inte var tidigt gravid innan hon satte mig pa provera (tror ocksa att det ar samma som primolut) - det ger svar tidigare an gravtest tror jag. Jag hade absolut kollat en gang till med gravtest eller blodprov innan jag borjade ata.

• timmisen

Ja, funderar på att köpa ett test på apoteket när jag hämtar ut primoluten imorgon och testa en gång till. Minus då oxå så är det väl säkert?

• 789

Ville bara avge rapport, frågade i tråden för en vecka sen om det var kört när äggblåsan endast var 9 mm på dag 11. HAr varit på nytt VUL idag på dag 18 och nu är den 17 mm!!!!!! Så om några dagar bö det bli ÄL.

• Shelda

Love is everything skrev 2009-09-09 14:51:37 följande:

-------OT------- Tack!! Jag är inte LAS´ad utan står med på LAS-listan för företrädedelserätt på alla tjänster inom Landstinget. Alltså jag får gå före "alla andra" som söker... Jag har ca. 15 mån och det är vid 24 månader man måste erbjudas en tillsvidareanställning. Nu har jag företräde på alla vik, semestrar, mammalediga och fasta tjänster. Men... Om jag kommer upp i 24 månader under tiden jag är där, borde det ju betyda att de måste ge mig en tillsvidareanställning...? Puffar för de 2 frågorna längst ner.... *Får man komma tillbaka efter mammaledigheten? Har man kvar vik ´et? *Ska jag säga det OM hon frågar hur vi ligger till i planerandet? Eller ska jag ljuga?? Förlåt om jag tjatar på er... : P Hoppas ni kan leva med det!
    Jag tror inte hon kommer fråga dig om ni planerar att skaffa barn. Och skulle frågan dyka upp så behöver man inte svara på den. Anställer man en ung kvinna så antar man nog mer eller mindre att det mest troligt kommer barn inom några år.
    Hur det fungerar med mammaledighet vid vik har jag tyvärr ingen aning om.
  • NoahLeah
    LuPeRo skrev 2009-09-10 11:01:36 följande:
    taniko: Jag känner inte av ÄL varje månad, men dom senaste 2 har jag gjort det. När jag blev gravid i slutet på förra året kände jag ingenting men blev trots det ändå gravid Håller tummarna för dig!
    Ok, får hoppas att det tagit sig ändå...får hålla mig till slutet av månaden med att testa.
  • FallenMadonnaWithTheBigBoobies

Ja nog ska jag ligga på dem alltid. Vi var dit idag och tog blodprov som tydligen skulle med remissen så imorgon ska jag ringa och höra om den är skickad. Och om det inte är gjort så ringer jag igen på måndag. De har lovat att den ska gå iväg den här veckan och de skulle skriva i den att de sjabblat så får vi se om de nere på ivf kan göra något.

Man kunde tycka att de skulle ha mer rutin på sånt här. De samarbetar ju annars för jag träffade ju en av ivf-läkarna förra hösten när han skrev ut Ovitrelle åt mig.

Under tiden jag väntar så kör jag på med min tionde kur iaf.

Svar på tråden Pergopinglorna del 18