• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • timmisen

Så kom den, plötsligt. Skönt faktiskt, slipper köpa nytt grav.test och slipper primoluten och kan börja med pergo på söndag! Förstår inte riktigt bara, jag har ondare än vanligt.

• nallebusig
    timmisen skrev 2009-09-11 08:10:48 följande:
    Så kom den, plötsligt. Skönt faktiskt, slipper köpa nytt grav.test och slipper primoluten och kan börja med pergo på söndag! Förstår inte riktigt bara, jag har ondare än vanligt.
    hm konstigtatt den kom så sent, m skönt att den kom då slapp du fundera o kan köra på en ny kur
  • Bohman

Hej...
    Hamnar nog här jag snart med.
    Väntar på att jag ska få min Clomid.
    så många frågor, så många tankar....

Var på UL igår, bebisen var död.
    Förlossning idag...IGEN (andra gången jag går så här långt nu, v.20)
    Försöker hålla tankarna på annat just nu...............

Under denna Clomid-behandling (har fattat som om pergo o clomid är samma sak)
    Hur äter ni denna?
    När börjar ni? När slutar ni?
    Biverkningar?
    Ja, jag har som sagt många funderingar....
    (kommer ta några månader innan jag börjar med detta, men jag vill forska lite)

♥(¯`°?.¸ ♥Jesper ?°♥°? Wilma ♥¸.?°´¯)♥
  • FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    Bohman skrev 2009-09-11 11:35:04 följande:
    Hej... Hamnar nog här jag snart med. Väntar på att jag ska få min Clomid. så många frågor, så många tankar.... Var på UL igår, bebisen var död. Förlossning idag...IGEN (andra gången jag går så här långt nu, v.20) Försöker hålla tankarna på annat just nu............... Under denna Clomid-behandling (har fattat som om pergo o clomid är samma sak) Hur äter ni denna? När börjar ni? När slutar ni? Biverkningar? Ja, jag har som sagt många funderingar.... (kommer ta några månader innan jag börjar med detta, men jag vill forska lite)
    Jag beklagar verkligen sorgen över bebisen. Fruktansvärd upplevelse. Utreder de varför du fått två sena missfall?

Ska försöka svara på dina frågor också.

Pergotime och Clomid är nog väldigt lika iaf. Det står "Clomifeni citras" på Pergotime-asken.

Vanligast är att äta det på dag 5-9, men en del äter det på dag 3-7. Ingen vet riktigt varför läkarna säger olika men det kan bero på längden på menscykel eller så. Båda verkar funka.

Biverkningar som jag har märkt av är värmevallningar, molande i magen och lätt illamående. Ibland mer och ibland nästan inget alls.
  • Bohman

Ja det är utredning i full gång...
    så fruktansvärt jobbigt.

Så det är alltså så här, man äter dessa tabletter 5 dagar från första mensen, sen dag 5+6+7+8+9, alltså 5 dagar samanlagt...???
    Eller har jag missförstått det hela?
    Så mycket att tänka på...

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    Bohman skrev 2009-09-11 13:02:20 följande:
    Ja det är utredning i full gång... så fruktansvärt jobbigt. Så det är alltså så här, man äter dessa tabletter 5 dagar från första mensen, sen dag 5+6+7+8+9, alltså 5 dagar samanlagt...??? Eller har jag missförstått det hela? Så mycket att tänka på...
    Ja jag kan bara tänka mig hur jobbigt det är. :(

Det stämmer. Man börjar på dag 5 och äter dem fem dagar. Och jo, det är en djungel. Jag läste också in mig på det innan jag började. Känns skönt att veta lite vad som väntar.

Vanligtvis får man komma in och göra VUL innan man ägglossar. De kontrollerar hur stora äggblåsor man har och så att man inte har för många stora. De vill ju inte riskera flerbarnsbörd. Och om man inte ägglossar eller utvecklar äggblåsor nog så kan man behöva öka dosen. Jag äter dubbelkur nu, dvs två tabletter per dag, och jag vet att en del ätit trippelkurer.
  • Bohman
    FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2009-09-11 13:14:15 följande:
    Ja jag kan bara tänka mig hur jobbigt det är. :(Det stämmer. Man börjar på dag 5 och äter dem fem dagar. Och jo, det är en djungel. Jag läste också in mig på det innan jag började. Känns skönt att veta lite vad som väntar.Vanligtvis får man komma in och göra VUL innan man ägglossar. De kontrollerar hur stora äggblåsor man har och så att man inte har för många stora. De vill ju inte riskera flerbarnsbörd. Och om man inte ägglossar eller utvecklar äggblåsor nog så kan man behöva öka dosen. Jag äter dubbelkur nu, dvs två tabletter per dag, och jag vet att en del ätit trippelkurer.
    okej...tack för all hjälp.
    sen då, om man fått ägglossning, har ett ägg som bara ligger o vill bli befruktat...
    har man sex som vanligt, eller är det strikta regler på det med?? *pucko mig*
  • Nektarin

Bohman, verkligen tragiskt det du fått vara med om Kan inte sätta mig in i detta men ger dig en stor styrkekram.

timmisen, så trögt med denna väntan, man hinner ju börja tro saker...men bra iaf att "jävulskapet" kom till slut iaf.

Själv åt jag sista pillret på denna kur idag. Hoppas att äl:en infinner sig tidigast från dag 15 och framåt, för innan dess är som sagt maken borta.

• Meja1

Fruktansvärt med din bebis, Bohman all styrka till dig.

Jag har en fråga till er andra oxå, vilken dag får ni äl med pergo? är det några av er som kollar med stickor?
    Förra gågnen jag åt dubbeldos fick jag utslag på dag 17. Denna gån har jag inte fått ngt än? skumt... kanske inte funkar denna gång??
    men är det många som har sen äl? *lretar halmstrån såklart*
    Kram till er alla som kämpar och kämpar

• Bohman
    Meja1 skrev 2009-09-11 13:45:43 följande:
    Fruktansvärt med din bebis, Bohman all styrka till dig.Jag har en fråga till er andra oxå, vilken dag får ni äl med pergo? är det några av er som kollar med stickor?Förra gågnen jag åt dubbeldos fick jag utslag på dag 17. Denna gån har jag inte fått ngt än? skumt... kanske inte funkar denna gång?? men är det många som har sen äl? *lretar halmstrån såklart*Kram till er alla som kämpar och kämpar
    Nektarin skrev 2009-09-11 13:45:10 följande:
    Bohman, verkligen tragiskt det du fått vara med om Kan inte sätta mig in i detta men ger dig en stor styrkekram.timmisen, så trögt med denna väntan, man hinner ju börja tro saker...men bra iaf att "jävulskapet" kom till slut iaf.Själv åt jag sista pillret på denna kur idag. Hoppas att äl:en infinner sig tidigast från dag 15 och framåt, för innan dess är som sagt maken borta.
    Tack för all styrka, det kommer att behövas....*usch*
    Har gjort denna en gång förrut, i samma vecka dessutom...usch...
Svar på tråden Pergopinglorna del 18