• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • challis777
    FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2009-09-11 18:30:04 följande:
    Som vanligt skulle jag gissa. Regelbundet bara så att man inte missar ägglossningen.
    Min läkare rekomenderade varannan dag, mer om vi orkade och minst var tredje dag.
  • Nektarin

Icka, nä är det sant, jaha så då får du lämna pergokarusellen lika fort som du kom in i den...men vet ju från missfallstråden att du fått en bra start med en läkare som verkar fatta galoppen i ert fall, håller tummarna att utredningar och ev. åtgärder ger er ett litet pyre snart! Jag å andra sidan är lite mer passiv i mf-tråden just för att jag ibland upplever att det diskuteras just specifika läkare och kliniker ganska flitigt och det är ju fullt naturligt men då jag inte har ngn erfarenhet av dessa så håller jag mig lite i bakgrunden just när det är mkt sånt...

LillanM, tack för peppning. Vi har det lite jobbigt av olika orsaker i vår familj just nu men vi väljer trots allt att fortsätta kampen för ett syskon, mkt med tanke på min ålder och åldersskillnaden mellan storebror och ev. syskon.

• Anna65

Bohman; styrkekramar till dig.
    icka76; kramar till dig med, hoppas du får den hjälp du behöver.

Jag är nu på dag 3 med andra enkelkuren pergo. Hade bra progesteronvärde efter förra äl och därför blir det en enkel kur till för mig. Hade en fin stor blåsa före förra äl. Håller tummarna för er andra här inne och kramar om till er andra som behöver.

♥♥♥
  • Bohman

Nu är jag hemma igen, allt gick bra, känns tungt dock.
    Det var en liten liten liten kille, En William.
    (150g 19cm)
    Nu ska jag hämta mig, och försöka ta nya tag. Känns skönt att mna har några att prata med.
    Tack för allt erat stöd, återkommer när jag är redo för clomidbehandlingen igen,
    Tack än en gång!
    *kramar*

♥(¯`°?.¸ ♥Jesper ?°♥°? Wilma ♥¸.?°´¯)♥
  • challis777
    Bohman skrev 2009-09-12 12:06:49 följande:
    Nu är jag hemma igen, allt gick bra, känns tungt dock. Det var en liten liten liten kille, En William. (150g 19cm) Nu ska jag hämta mig, och försöka ta nya tag. Känns skönt att mna har några att prata med. Tack för allt erat stöd, återkommer när jag är redo för clomidbehandlingen igen, Tack än en gång! *kramar*
    Grattis till en fin liten liten liten William. Nu hoppas vi alla att du skall kunna fixa ett syskon till honom.

Det måste vara det jobbigaste en människa kan vara med om, att förlora sitt barn. Vi finns här för dig, även om vi inte kan förstå vad du går igenom just nu. Lycka till med allt nu och jag hoppas du har många att prata med så att du kan ta dig igenom sorgearbetet på bästa sätt. Min vän förlorade sitt barn i magen samma dag som hon hade BF. Hon har fått mycket stöd av en psykolog. Jag försöker finnas där för henne, men jag tror att utan psykologen hade hon inte kunnat återhämta sig och vågat försöka igen. Nu, 6 månader senare är hon gravid igen. Jag hoppas verkligen att du också blir det snart igen.

Många kramar till dig och familjen!
  • Bohman
    tredjejuli skrev 2009-09-12 13:32:07 följande:
    Grattis till en fin liten liten liten William. Nu hoppas vi alla att du skall kunna fixa ett syskon till honom. Det måste vara det jobbigaste en människa kan vara med om, att förlora sitt barn. Vi finns här för dig, även om vi inte kan förstå vad du går igenom just nu. Lycka till med allt nu och jag hoppas du har många att prata med så att du kan ta dig igenom sorgearbetet på bästa sätt. Min vän förlorade sitt barn i magen samma dag som hon hade BF. Hon har fått mycket stöd av en psykolog. Jag försöker finnas där för henne, men jag tror att utan psykologen hade hon inte kunnat återhämta sig och vågat försöka igen. Nu, 6 månader senare är hon gravid igen. Jag hoppas verkligen att du också blir det snart igen. Många kramar till dig och familjen!
    Tack för ditt och alla andras stöd.
    Ska verkligen försöka ta tag i mig själv, och försöka igen...
    så svårt, man är så rädd att detta ska hända igen..känns inte rättvist.
  • NoahLeah
    Bohman skrev 2009-09-12 12:06:49 följande:
    Nu är jag hemma igen, allt gick bra, känns tungt dock. Det var en liten liten liten kille, En William. (150g 19cm) Nu ska jag hämta mig, och försöka ta nya tag. Känns skönt att mna har några att prata med. Tack för allt erat stöd, återkommer när jag är redo för clomidbehandlingen igen, Tack än en gång! *kramar*
    Grattis till William!
  • NoahLeah

Oj, nu läste jag för snabbt. *känner mig urdum*
    Men grattis ändå till en underbar liten änglason och hoppas han snart får ett lillasyskon.
    Förlåt min klumpighet.

• Bohman
    NoahLeah skrev 2009-09-13 12:33:46 följande:
    Oj, nu läste jag för snabbt. *känner mig urdum*Men grattis ändå till en underbar liten änglason och hoppas han snart får ett lillasyskon.Förlåt min klumpighet.
    ingen fara, lätt hänt...
    Har två små änglar, och två små underbara i livet nu.
    Vill ha en tredje, men de tycks få vänta...
    ska börja med clomid nu när kroppen återhämtat sig efter förlossningen och se om det händer nått.....
  • NoahLeah
    Bohman skrev 2009-09-13 13:25:46 följande:
    ingen fara, lätt hänt... Har två små änglar, och två små underbara i livet nu. Vill ha en tredje, men de tycks få vänta... ska börja med clomid nu när kroppen återhämtat sig efter förlossningen och se om det händer nått.....
    Håller tummarna!
    *styrkekramar*
Svar på tråden Pergopinglorna del 18