• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Bohman
    Meja1 skrev 2009-09-13 19:46:49 följande:
    Utslag på äl stickan i dag, dag 20!!! är inte det Liiiiite väl sent? Kan det stämma verkligen?
    ja det kan stämma, en kompis till mig fick ofta så....sen ägglossning alltså...
    tydligen väldigt olika.
    Men om det visar positivt på stickan så borde de juh stämma...
    Håller tummarna!!
    ♥(¯`°?.¸ ♥Jesper ?°♥°? Wilma ♥¸.?°´¯)♥
  • challis777
    Meja1 skrev 2009-09-13 19:46:49 följande:
    Utslag på äl stickan i dag, dag 20!!! är inte det Liiiiite väl sent? Kan det stämma verkligen?
    Absolut! Jag brukar INTE ha tidigare än så
    (Och jag blev gravid den gången jag hade äl dag 23)

Kör hårt!
  • Bohman

Åh va jag längtar ´nu, tills vi kan börja försöka igen...
    vill ha ett syskon till mina små, var så inställd på det nu juh....

• LuPeRo

Bohman: Jag beklagar verkligen det ni fått gå igenom Men jag måste även tillägga att du verkar vara enormt stark som orkar ta dig igenom en sådan sak. Jag håller tummarna på att det snart tagit sig för er igen.

Meja1: Många får faktiskt sen ÄL av Pergotime så det kan mycket väl stämma. Ha så kul med gubben nu

Mermaid78: Jag håller tummarna för dig att dina spottings bara vill lura dig lite och att du egentligen är gravid...

icka: Du vet att jag kommer att sakna dig i alla "våra" Pergo-trådar. Men det är ju tur att vi har inboxen

• Bohman
    LuPeRo skrev 2009-09-14 10:26:06 följande:
    Bohman: Jag beklagar verkligen det ni fått gå igenom Men jag måste även tillägga att du verkar vara enormt stark som orkar ta dig igenom en sådan sak. Jag håller tummarna på att det snart tagit sig för er igen.Meja1: Många får faktiskt sen ÄL av Pergotime så det kan mycket väl stämma. Ha så kul med gubben nu Mermaid78: Jag håller tummarna för dig att dina spottings bara vill lura dig lite och att du egentligen är gravid...icka: Du vet att jag kommer att sakna dig i alla "våra" Pergo-trådar. Men det är ju tur att vi har inboxen
    ja, vi är så illla tvugna att vara starka.
    Våra barn som är i livet är bara 2 och 1år. så de fattar inte vad de är som har hänt...
    så vi måste vara starka för våra underbara små barn..
    men kvällar o nätter är jobbiga...men vi ska ta oss igenom detta...
    om vi inte gör det kommer jag aldrig kunna bli gravid igen....
    Tack för din omtanke.
  • LuPeRo

Bohman: Du har så rätt i det du skriver. Man tvingas att vara stark, oavsett om man är det eller inte. Men har man något annat val...?
    Jag tycker iallafall att du är stark

• LillanM

Meia: jag hade AL pa dag 20 denna gangen, det ar hyfsat vanligt med pergo.

Bohman: det ar en oerhört stark drift att bli gravid igen efter att ha forlorat en graviditet, det tar nastan over ens kropp och hela tillvaro. Jag kunde inte tanka pa nagonting annat efter att vi forlorade Fredrik och kunde inte forestalla mig att vi, som har sa latt för att bli gravida, skulle sitta här med en tom famn och tom mage ett år efter att vi förlorade honom. Men efter komplikationer, MA och mer komplikationer och operationer är det precis så det är. Man vet aldrig vad som händer i framtiden och jag skulle starkt rekommendera att du försöker landa lite innan ni ger er ut på gravid-äventyret igen. Jag ville absolut inte lyssna på det örat själv men en lite paus (kanske bara någon vecka där ni ägnar er åt varandra och barnen) kan göra susen inför vad som kommer bli en mkt jobbig graviditet nästa gång.

• Bohman
    LillanM skrev 2009-09-14 11:36:59 följande:
    Meia: jag hade AL pa dag 20 denna gangen, det ar hyfsat vanligt med pergo. Bohman: det ar en oerhört stark drift att bli gravid igen efter att ha forlorat en graviditet, det tar nastan over ens kropp och hela tillvaro. Jag kunde inte tanka pa nagonting annat efter att vi forlorade Fredrik och kunde inte forestalla mig att vi, som har sa latt för att bli gravida, skulle sitta här med en tom famn och tom mage ett år efter att vi förlorade honom. Men efter komplikationer, MA och mer komplikationer och operationer är det precis så det är. Man vet aldrig vad som händer i framtiden och jag skulle starkt rekommendera att du försöker landa lite innan ni ger er ut på gravid-äventyret igen. Jag ville absolut inte lyssna på det örat själv men en lite paus (kanske bara någon vecka där ni ägnar er åt varandra och barnen) kan göra susen inför vad som kommer bli en mkt jobbig graviditet nästa gång.
    absolut kommer vi vänta lite, för det första måste livmodern och allt dra ihop sig efter förlossningen.
    Sen m,åste juh mensen komma igång igen, o det vet man júh aldrig hur lång tid det kan ta...
    kanske inte börjar med bebisverkstaden förrän nästa år, men jag vill förbereda mig mentalt och kolla med mitt psyke OM jag orkar detta, vågar jag igen osv.
    det ända jag vet, det är att jag vill ha flera barn.
    men jag vill även få veta vad det är för fel, så innan utredningen är klar så blir det absolut ingenting...
  • Bohman

o jag är fullt medveten om att min nästa graviditet (om det blir någon) kommer bli sjukt jobbig. kommre inte kunna slappna av på 9 mån. kommer att vara fruktansvärt...
    men om allt går bra, tror jag att det är värt det.

• LillanM

Bohman: det låter som att du är inne på helt rätt spår, skönt att höra. Var beredd på att du går på förlossningshormoner nu ett tag, jag upplevde en ordentlig svacka efter någon vecka som tog lång tid att kravla sig upp ur mentalt. Det kommer att vara upp och ner, ett steg fram och två tillbaka en bra tid framöver.

Hur gick förlossningen? Såg ni barnet och var det en flicka eller pojke?

Svar på tråden Pergopinglorna del 18