• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Bevabus

Jo Blanket är ju bara 7 år stackarn. Jag tänker mycket på Lisa Marie när Elvis dog. Hon var 9 år men förstod knappt något då heller. Hon sa till sin mamma över telefon som var i en annan stad just då "Några människor här säger att pappa är död, vad menar dem?? Kommer du hit? Jag ska ut och leka med min kompis nu, syns sen. Hej Då".
    Det säger ju allt om hur mycket hon förstod av läget just då...

MissLilo skrev 2009-07-23 18:34:31 följande:
    usch....börjar gråt nu också.HAn är för liten för att förstå tyvärr. musstänkte det redan under cermonin. de ädldre såg ut som om de förstått, men han vaerkade mer lugn. Som om han trodde att dt gjorde nåt kul bara, och var förvirrad varför alla grät. Ja, hoppas ni hänger med....Nej, frågade dottern förra året nrä farmor gick bort och vi gick på begravning.När jag förklarade att min farmor var död."som törnrosa och snövit?""jo""men då kan en prins kyssa dem så vaknadr hon igen"då bröt jag ihop, vart jobbigt nog.orkade inte förklara längre då.Eller när dottern frågade varför det låg ljus, blommor och kort på en man utanför tågstation/puben. Förklarade att en man blivit sljuten, och dött. vet inte om ni läste det, men tv-miljonären som skjöt en kille utanför en pub(upplands väsby). Yes jag bor här. Så vart sorgligt då jag ahde bekanta som kände den avlidan och man tänkte på hasn 5 åriga dotter."men då kommer hans prinsessa och pussar han, så blir han bra igen"JA, ni hajar....ingen hum om vad som händer.Fösöker förklara att man inte komer tillbaka då, att snövit och törnrosa inte var döda, utan bara sov väldigt djupt.. Men hon verkar bara bli förvirrad då. Hoppas han kommer igenom sin sorg nr han förtår att hans pappa är död och att familjen då finns där så att han kan hantera sin sorg då.
  • Lucille
    usch....börjar gråt nu också.HAn är för liten för att förstå tyvärr. musstänkte det redan under cermonin. de ädldre såg ut som om de förstått, men han vaerkade mer lugn. Som om han trodde att dt gjorde nåt kul bara, och var förvirrad varför alla grät. Ja, hoppas ni hänger med....Nej, frågade dottern förra året nrä farmor gick bort och vi gick på begravning.När jag förklarade att min farmor var död."som törnrosa och snövit?""jo""men då kan en prins kyssa dem så vaknadr hon igen"då bröt jag ihop, vart jobbigt nog.orkade inte förklara längre då.Eller när dottern frågade varför det låg ljus, blommor och kort på en man utanför tågstation/puben. Förklarade att en man blivit sljuten, och dött. vet inte om ni läste det, men tv-miljonären som skjöt en kille utanför en pub(upplands väsby). Yes jag bor här. Så vart sorgligt då jag ahde bekanta som kände den avlidan och man tänkte på hasn 5 åriga dotter."men då kommer hans prinsessa och pussar han, så blir han bra igen"JA, ni hajar....ingen hum om vad som händer.Fösöker förklara att man inte komer tillbaka då, att snövit och törnrosa inte var döda, utan bara sov väldigt djupt.. Men hon verkar bara bli förvirrad då. Hoppas han kommer igenom sin sorg nr han förtår att hans pappa är död och att familjen då finns där så att han kan hantera sin sorg då.
    Han kommer inte minnas sin far, tyvärr. Väldigt, väldigt vagt isf. Sean Lennon var också liten när pappa John mördades, och hans minns ytterst lite. Blanket vänjer sig, som alla barn gör. Låter tragiskt, och det är det ju, men så är sanningen. Han lär inte sörja på vårat sätt, kommer vara förvirrad ett tag och sen är det glömt.

Lustigt egentligen. Jag visste vad död var när jag var 4 år och var på min första begravning. :/ Undviker man att berätta sånt för barn nuförtiden?
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Bevabus

Det där är så olika, vissa minns mera än andra. Men barn går vidare lättare än vuxna, så är det ju absolut. Å andra sidan så kan dem få men för livet som gör att de har svårt med relation när de är äldre...
    Han kanske vet mycket väl att pappan är död, eller så gör han inte det...allt är så olika...

AllieF skrev 2009-07-23 18:40:59 följande:
    Han kommer inte minnas sin far, tyvärr. Väldigt, väldigt vagt isf. Sean Lennon var också liten när pappa John mördades, och hans minns ytterst lite. Blanket vänjer sig, som alla barn gör. Låter tragiskt, och det är det ju, men så är sanningen. Han lär inte sörja på vårat sätt, kommer vara förvirrad ett tag och sen är det glömt. Lustigt egentligen. Jag visste vad död var när jag var 4 år och var på min första begravning. :/ Undviker man att berätta sånt för barn nuförtiden?
  • MissLilo
    Bevabus skrev 2009-07-23 18:39:29 följande:
    Jo Blanket är ju bara 7 år stackarn. Jag tänker mycket på Lisa Marie när Elvis dog. Hon var 9 år men förstod knappt något då heller. Hon sa till sin mamma över telefon som var i en annan stad just då "Några människor här säger att pappa är död, vad menar dem?? Kommer du hit? Jag ska ut och leka med min kompis nu, syns sen. Hej Då". Det säger ju allt om hur mycket hon förstod av läget just då...
    nej, har man inte haaft någon som dött runt en tidigare så är dte svårt att förstå.
    speciellt somb brn om man skyddas från hemskheterna i livet.
  • KikiBoo

Jag visste oxo när jag var väldigt ung vad död var. Ändå var jag på min första begravning 2001, tror jag det var.
    Jag var så frågvis som liten. Fick svar på tal. Min far var o är som han är. Inge hysch hysch!!
    Som liten trodde jag man kom till himlen. Eller att man föds på nytt. Man försvinner inte
    De tror jag fortfarande..

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • MissLilo
    AllieF skrev 2009-07-23 18:40:59 följande:
    Han kommer inte minnas sin far, tyvärr. Väldigt, väldigt vagt isf. Sean Lennon var också liten när pappa John mördades, och hans minns ytterst lite. Blanket vänjer sig, som alla barn gör. Låter tragiskt, och det är det ju, men så är sanningen. Han lär inte sörja på vårat sätt, kommer vara förvirrad ett tag och sen är det glömt. Lustigt egentligen. Jag visste vad död var när jag var 4 år och var på min första begravning. :/ Undviker man att berätta sånt för barn nuförtiden?
    jo är så.
    död har altid skämt mig och min man. Vi undiker dte ämnet så långt det går.
    Och många vill inte ta med sina barn på begravningar för att de inte ska behöva se.
    Ska skyddas.

Men dottern skulle nog förstå mer om jag verkligen förklarade mer.
    Men jag orkar inte. När hon frågade om min farmor kunde jag knappt prata om det utan att bryta ihop, likaså hela familjen. INgen kunde förklara. Och min man som förlorade sin pappa i cancer när han var 18, klarade inte av att prata om det.

Så ja, mina barn får svar om de frågar, men jag vill ite prata om det. JObbigt bara.
    De fårgar ibland varför jag grät, om vem som dött när jag grät under cermonin.
    Men de såg mig helt uppriven och de grät av ädsla för att de trodde jag höll på att dö då jag inte kunde andas och jag satt och gungade fram och tillbaka, skrek och skakade. Skrämde upp dem rejält. JAg kunde inte heller ta hand om dem den dagen, var som i ett moln. Så när de fårgar om hans död så börjar jag bara gråta igen. Man orkar inte ta tag i det.
    Jo, dottern var 2½(nästan 3) då, sonen 1½, så nja.....de fattade inte så mycket.
    Och nu undviker jag det, min största skräck döden.
  • MissLilo
    BooBoo skrev 2009-07-23 18:59:21 följande:
    Jag visste oxo när jag var väldigt ung vad död var. Ändå var jag på min första begravning 2001, tror jag det var.Jag var så frågvis som liten. Fick svar på tal. Min far var o är som han är. Inge hysch hysch!!Som liten trodde jag man kom till himlen. Eller att man föds på nytt. Man försvinner inte De tror jag fortfarande..
    Men dte r bra.
    Mina föräldrar har aldrig varit kristan och trott på himlen.
    för mig försvann man bara, och kom aldrig me tillbaka.
    Det var hemskt nog.

Idag vet jag att man kommer till himlen om man varit god, man försvinner itne utann blir kvar i ens minnen och tankar.

Men jag visste att spöken var avlidna människor, som ibland kom och hälsade på.
    Men sen dog ingen i vår närhet förrän jag var 12 så behövde aldrig tänka på det.
    Aldig komma i kontakt med döden.
  • Brooke
    Jaa, när min morfar dog så hade min kusin dotter på tre år eller så. Var hon med på urnsättningen(vilket jag tkr är lite fel) Och jag började gråta ganska mkt och så fråga hon "Varför gråter Sandra?" då sa min moster "Det var Sandras morfar oxå" Man ba hallå.. Hon förstår inte..
    Bevabus skrev 2009-07-23 18:39:29 följande:
    Jo Blanket är ju bara 7 år stackarn. Jag tänker mycket på Lisa Marie när Elvis dog. Hon var 9 år men förstod knappt något då heller. Hon sa till sin mamma över telefon som var i en annan stad just då "Några människor här säger att pappa är död, vad menar dem?? Kommer du hit? Jag ska ut och leka med min kompis nu, syns sen. Hej Då". Det säger ju allt om hur mycket hon förstod av läget just då...
    Ja jag håller med, det kommer ta en lång stund för Blanket att förstå vad som har hänt med sin älskade pappa :( Jag frågade väldigt mycket när min morfar dog, för jag har inte tänkt på döden som om det skulle kunna hända mig. Jag skulle fylla 16 år det året som han dog. Jag har ju alltid vetat vad döden är men inte tänkt på dä sättet förrens morfar dog..
  • KikiBoo
    MissLilo skrev 2009-07-23 19:23:27 följande:
    Men dte r bra. Mina föräldrar har aldrig varit kristan och trott på himlen. för mig försvann man bara, och kom aldrig me tillbaka. Det var hemskt nog. Idag vet jag att man kommer till himlen om man varit god, man försvinner itne utann blir kvar i ens minnen och tankar. Men jag visste att spöken var avlidna människor, som ibland kom och hälsade på. Men sen dog ingen i vår närhet förrän jag var 12 så behövde aldrig tänka på det. Aldig komma i kontakt med döden.
    Mina är inte heller kristna. O likt förbannat är jag döpt
    Min far säger att dör man så dör man. Man försvinner. Finns ingen himmel.. Men jag har då aldrig lyssnat på hans dravel
    Men jag är inte heller kristen så... Men jag tror.. Hmm.. hehe...
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Bevabus

Jag tror inte på himlen eller nåt sånt och är inte kristen heller. Men det behöver ju inte vara något hemskt med att dö för det

BooBoo skrev 2009-07-23 19:41:27 följande:
    Mina är inte heller kristna. O likt förbannat är jag döpt Min far säger att dör man så dör man. Man försvinner. Finns ingen himmel.. Men jag har då aldrig lyssnat på hans dravel Men jag är inte heller kristen så... Men jag tror.. Hmm.. hehe...
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson