• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Lucille

TV:n gick på bredvid mig utan att jag kollade, men nu när jag kollar så ser jag att det handlar om beroenden. Eller ja, en kille med beroende som fixade tänderna när han väl blev ren.

Lite lustigt sammanträffande bara. Kanske bara är jag... hehe

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Dior

När var det dom skulle visa den filmen som dom visade på tv4 den dagen dom visade Michaels minnesstund? Jag kommer inte på vad den heter.

• Brooke
    AllieF skrev 2009-07-23 20:56:41 följande:
    TV:n gick på bredvid mig utan att jag kollade, men nu när jag kollar så ser jag att det handlar om beroenden. Eller ja, en kille med beroende som fixade tänderna när han väl blev ren. Lite lustigt sammanträffande bara. Kanske bara är jag... hehe
    Oh, det är lite läskigt, jag såg nyss en reklam på trean om Michael Jack5on (minns inte hur det såg ut) men det var iaf michael Jackson och sedan så var det då han var liten som omslag. Så det är väl en samlingskiva från hela åren eller något jag vet inte..
  • Längtan efter dig
    AllieF skrev 2009-07-23 20:52:54 följande:
    Starkt av dig att gå igenom allt det där. Det jag tycker är så tragiskt med MJ är ju att han nyligen blev ren, men sen lockades han till återfall. Frisk blir man ju aldrig, men många fixar att hålla sig ren/nykter efter mycket arbete. Dock inte när man har folk runt sig som näst intill serverar ens svaghet på ett fat. :/ Personer med beroenden brukar väll bli tillsagda att lämna sina gamla vänner (de som är beroende eller möjliggör beroendet), för att inte lockas? Men jag förstår känslan av lindring då jag varit på gränsen till alkoholism själv. Man vill bara slippa tänka, komma bort från verkligheten.
    Aww, tack! För mig känns det inte som något ovanligt, jag har ju levt med det så jag har fortfarande lite svårt att suga åt mig när folk säger så. Jag håller på att lära mig

Det är ett ständigt jobb. Skillanden nu är att jag tycker att det är spännande och intressant. Livets skola. Men det är klart att det är astufft. Det är en berg-och-dalbana. Jag får inte panik lika ofta när jag mår riktigt dåligt utan kan tänka och förstå att det bara kan bli bättre. Förr freakade jag ut totalt.

Dessa männsikor omkring honom som lockade honom in i fördärvet igen borde alla få sina straff och det är jag säker på att de en vacker dag kommer få. Jag tror på den universiella balansen och karma. Det man gör mot andra får man själv tillbaks, både vad gäller onda och goda saker.

Japp, de måste lämna sina gamla vänner annars tar de sig aldrig ur skiten, utan lockas ständigt tillbaka. Risken är att de tänker att lite inte gör någon skada. Innan de vet ordet av så är de fast igen.

Jag tror absolut att alla som stod honom nära försökte ingripa. Man känner sig så maktlös i sådana lägen. Jag försökte många gånger hälla ut all alkohol hemma, skrev till och med lappar där det stod: "Snälla pappa, sluta snusa. Det är farligt", åt min plastpappa och la i hans dosor

Jag tackar mina högre makter att jag aldrig känt något behov av att dricka, röka, snusa eller droga. Det ligger ju i mina gener, det kombinerat med allt jag fått gå igenom är verkligen en trigger.
  • Brooke
    Dior skrev 2009-07-23 21:05:34 följande:
    När var det dom skulle visa den filmen som dom visade på tv4 den dagen dom visade Michaels minnesstund? Jag kommer inte på vad den heter.
    The Jacksons: An American Dream?
    Jag hittar bara Michael Jackson: The Dangerous Tour som sänds 1:20
    jag har för mig att The Jacksons: An American Dream skulle visas i slutet av Juli..  
  • Längtan efter dig
    Brooke skrev 2009-07-23 21:13:16 följande:
    The Jacksons: An American Dream?Jag hittar bara Michael Jackson: The Dangerous Tour som sänds 1:20jag har för mig att The Jacksons: An American Dream skulle visas i slutet av Juli..  
    Dangerous Tour. Sänds den igen? När isf?
  • Bevabus

31 Juli

Dior skrev 2009-07-23 21:05:34 följande:
  • Bevabus

31 Juli den med om jag inte minns fel, det är så jag har skrivit i min kalender iaf...

Längtan efter dig skrev 2009-07-23 21:51:57 följande:
    Dangerous Tour. Sänds den igen? När isf?
  • beadis

kollade ni på min länk, eller hade ni sett det redan?

Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson