• närtvåblirtre

Flera unga gravida? :)

Har just plussat, den 25/6. Är i vecka 6. (5+4).
    Vi är huuur lyckliga som helst. :D
    Har bf enligt fl den 22/2-2010. Vilket är två dagar före min 20års dag :) Kanske får världens bästa födelsedags present? :)

Kanske ska tillägga att jag är 19år och killen är 21år. :)

Vore roligt att prata med någon i ungefär samma ålder, eller folk som fått barn i tidig ålder och kanske har lite tips? :)

• Svar på tråden Flera unga gravida? :)
  • närtvåblirtre

Jag har något nytt att berätta :)
    Ska på ul den 24 september och jag längtar som en toook. :)
    Man vill ju se så att allt är bra och slipper oroa sig.

Själv har vi FÅTT en spjälsäng och ett skötbord som man sätter upp på väggen och fäller ner :)
    Sen har även min syster köpt en jätte jätte söt nallepuh filt, som är brun/blå med massa söta små nallepuh på. När han var liten bebis :)
    Den är rätt så stor så den passar bra i vagnen sen :)

Hur mår ni alla? :)

• Halva hallonet

Hej! är också 19, testade positivt för 3 dagar sedan! Det är jättespännande, men måste erkänna att jag är ganska rädd också ;) Hur känns det för er andra? Oroar ni er mycket?
    Kram

• pyret12345

Bor några av er i Lund? Vore kul att ha en mammagrupp/gravidgrupp med andra unga mammor :)

• hilonen
    närtvåblirtre skrev 2009-08-09 22:55:27 följande:
    Jag har något nytt att berätta :)Ska på ul den 24 september och jag längtar som en toook. :)Man vill ju se så att allt är bra och slipper oroa sig. Själv har vi FÅTT en spjälsäng och ett skötbord som man sätter upp på väggen och fäller ner :)Sen har även min syster köpt en jätte jätte söt nallepuh filt, som är brun/blå med massa söta små nallepuh på. När han var liten bebis :)Den är rätt så stor så den passar bra i vagnen sen :) Hur mår ni alla? :)
    åh va kul :D hoppas allt ser bra ut! det lugnar ner en lite iaf.
    nämen va roligt, själv tror jag nog inte vi skaffar ett skötbord, hört att många tycker det är helt onödigt! men eftersom ni fått ett så ska man ju inte klaga :)

här mår vi bra iaf :) är väl ganska trött och seg om dagarna men det ingår väl i graviditeten? :P hur mår du själv då?

någon som tänkt att kolla könet på pyret?
  • hilonen

Halva hallonet skrev 2009-08-10 12:22:28 följande:

Hej! är också 19, testade positivt för 3 dagar sedan! Det är jättespännande, men måste erkänna att jag är ganska rädd också ;) Hur känns det för er andra? Oroar ni er mycket?Kram
    Hejhej, Grattis! :D
    att känna sig rädd är nog normalt, de var/är jag oxå men man lugnar ner sig med dagarna :) mest orolig att bebben inte ska vara helt frisk även fast ul visat att allt är som de ska.. det kan ju aldrig vara säkert att man föder ett friskt barn men försöker glömma de negativa tankarna.
  • Mamma89
    pyret12345 skrev 2009-08-11 15:21:15 följande:
    Bor några av er i Lund? Vore kul att ha en mammagrupp/gravidgrupp med andra unga mammor :)
    har inte kommunen nån sån "ung föräldra grupp" bör sj i skurup o gick på ett ställe som eter unga föäldrar när jag väntade o va mammaledig.. har för mig att vi pratade om de där då att de fanns på fler ställe runt om i sverige..
  • Lusse

Jag fyller 20 imorgon och har en dotter på 2½ månad. ^^
    Att behålla henne är det bästa valet jag gjort och jag förstår er lycka, och även fast hon kan vara fruktansvärt dryg ibland så är hon min ängel och det finns ingen frustration hennes leende inte kan bota =)
    Många kollar på mig konstigt (kan ju vara för att många tycker att jag ser yngre ut än vad jag är) men det får man försöka skita i.

lycka till!

• närtvåblirtre

Halva hallonet :

Jag kan ju säga att jag också är rätt skrajj och orolig, hur ska de bli liksom? :)
    Men det känns ändå bra!! :)

• närtvåblirtre

hilonen

Ja, det går ju utan skötbord, man kan ju ha sånt där underlägg bara som funkar att ha överallt också. :)
    Som man kan ha i sängen t.ex, slipper man gå upp på natten om de skulle vara så.

Jorå, man mår faktiskt ganska bra nu. Men är trött, trött trött trött, orkar inte göra nånting, har ingen lust till nånting.
    Söka jobb MÅSTE jag göra. Men jag vill inte egentligen, jag tvingar mig till de, å då kan de bli så himla fel. Men men...

Annars äre bara bra :)

Vi hade tänkt kolla könet men sen ville vi att de skulle bli en överraskning :P Så vi får se... Ska ni?

• hilonen
    närtvåblirtre skrev 2009-08-13 12:04:59 följande:
    hilonen Ja, det går ju utan skötbord, man kan ju ha sånt där underlägg bara som funkar att ha överallt också. :)Som man kan ha i sängen t.ex, slipper man gå upp på natten om de skulle vara så. Jorå, man mår faktiskt ganska bra nu. Men är trött, trött trött trött, orkar inte göra nånting, har ingen lust till nånting. Söka jobb MÅSTE jag göra. Men jag vill inte egentligen, jag tvingar mig till de, å då kan de bli så himla fel. Men men... Annars äre bara bra :)Vi hade tänkt kolla könet men sen ville vi att de skulle bli en överraskning :P Så vi får se... Ska ni?
    ja precis, blir antagligen ett sånt vi skaffar :)
    precis så känner jag oxå! vill bara ligger ner och ta de lugnt! ja usch, söka jobb är inget man vill göra nu direkt!
    jag vill så hemkt gärna kolla könet! är så himla nyfiken ^^ men vill ändå att det blir en överraskning, vilket säkert gör förlossningen mer spännande.. mer lär märka va vi gör :P hehe
Svar på tråden Flera unga gravida? :)