• närtvåblirtre

Flera unga gravida? :)

Har just plussat, den 25/6. Är i vecka 6. (5+4).
    Vi är huuur lyckliga som helst. :D
    Har bf enligt fl den 22/2-2010. Vilket är två dagar före min 20års dag :) Kanske får världens bästa födelsedags present? :)

Kanske ska tillägga att jag är 19år och killen är 21år. :)

Vore roligt att prata med någon i ungefär samma ålder, eller folk som fått barn i tidig ålder och kanske har lite tips? :)

• Svar på tråden Flera unga gravida? :)
  • närtvåblirtre

hilonen

Ja, alltså jag ger upp jobbsökandet snart, det känns så lönlöst. Ingen hör av sig. Och jag har verkligen ingen lust att jobba även fast de hade vart bra att få in lite egna pengar. Men när inte någon ens kan höra av sig, så känns det ganska surt. Ett nej tycker jag att dom iallafall kan höra av sig, så man vet!

Ja, jag är också nyfiken, vi får se hur de blir på ultraljudet :)

• tildaaa

Hejsan.
    Först vill jag bara gratta till alla er som fått ett + på stickan :)

Jag är 19 år och min pojkvän 21 , precis som Ts ;)
    Jag har bim imorgon men brukar ha rejält ont i magen,
    men inte fått något än :) så vi håller tummarna att det blir ett +

Isåfall är det Bf den 19 April och jag fyller 20 den 26 April :)
    kanske blir en fin födelsedagspresent 2010 , håller tummarna.

Hur tidigt kom era grav symp ?
    och vilka var dom?
    när började magen växa?

• hilonen
    närtvåblirtre skrev 2009-08-13 20:01:34 följande:
    hilonen Ja, alltså jag ger upp jobbsökandet snart, det känns så lönlöst. Ingen hör av sig. Och jag har verkligen ingen lust att jobba även fast de hade vart bra att få in lite egna pengar. Men när inte någon ens kan höra av sig, så känns det ganska surt. Ett nej tycker jag att dom iallafall kan höra av sig, så man vet! Ja, jag är också nyfiken, vi får se hur de blir på ultraljudet :)
    Jaa exakt, och när man tänker efter.. vem vill anställa en gravid ung tjej? säger ju sig själv rätt mkt.
    jaa du får berätta sen hur de gick :) men när jag var på ultraljud så frågade jag om man kunde se könet, hon svarade nej att det var för tidigt! men nu har jag fått höra att dem skulle kunna se de! hade ul v 19, och man kan se könet i v 16 om ja minns rätt! tycker det är rätt dåligt om hon nu kunde se vad de skulle bli men nekade allt :S
  • hilonen
    tildaaa skrev 2009-08-13 21:14:25 följande:
    Hejsan. Först vill jag bara gratta till alla er som fått ett + på stickan :) Jag är 19 år och min pojkvän 21 , precis som Ts ;) Jag har bim imorgon men brukar ha rejält ont i magen, men inte fått något än :) så vi håller tummarna att det blir ett + Isåfall är det Bf den 19 April och jag fyller 20 den 26 April :) kanske blir en fin födelsedagspresent 2010 , håller tummarna. Hur tidigt kom era grav symp ? och vilka var dom? när började magen växa?
    hejhej, samma ålder som oss oxå då :)
    håller tummarna för er!

min grav symp kom mellanv 7-9 tror jag (har inte jättekoll), med illamående, stor hunger och enorm trötthet!
    oj, när magen började växa har jag inte alls koll på! när jag ibland tyckte att den vuxit och ibland inte alls.. men pojkvännen säger att det inte va så länge sen så kanske v 16..
  • tildaaa
    hilonen skrev 2009-08-13 21:35:29 följande:
    hejhej, samma ålder som oss oxå då :) håller tummarna för er! min grav symp kom mellanv 7-9 tror jag (har inte jättekoll), med illamående, stor hunger och enorm trötthet! oj, när magen började växa har jag inte alls koll på! när jag ibland tyckte att den vuxit och ibland inte alls.. men pojkvännen säger att det inte va så länge sen så kanske v 16..
    :) ja lite kul.
    Okej, ja jag märkte för typ lite mer än 1 vecka att jag mådde illa,
    enorm hunger, som alla andra påpeka också och trött och irriterad
    typ hela tiden, känslomässig också, kan börja gråta för inget.
    Lite jobbigt faktiskt ! Ojdå. så sent, jag tycker min mage är redan
    tjock. Har en kompis som hade jätte mage i v11 bara. men det
    är ju så individuellt. men tror jag kommer få en enorm mage.
    för den är redan utputande.. :)
  • hilonen
    tildaaa skrev 2009-08-13 21:42:35 följande:
    :) ja lite kul. Okej, ja jag märkte för typ lite mer än 1 vecka att jag mådde illa, enorm hunger, som alla andra påpeka också och trött och irriterad typ hela tiden, känslomässig också, kan börja gråta för inget. Lite jobbigt faktiskt ! Ojdå. så sent, jag tycker min mage är redan tjock. Har en kompis som hade jätte mage i v11 bara. men det är ju så individuellt. men tror jag kommer få en enorm mage. för den är redan utputande.. :)
    ja där har du några symptomer :P skulle inte förvåna mig då att du har något växande där inne! jaa när känslorna sätter igång som man inte kan styra är jätte jobbigt, minns att jag satt o grät till lilla sjöjungfrun tidigt i graven haha
    jaa som sagt så har jag inte så stor koll på när den började växa :P tror nog det var tidigare, men de va väl då den började puta ut "ordentligt" lr hur man ska förklara.
    nu i v 22 känner jag stor skillnad för varje dag xD blir bara störra och större!
  • tildaaa
    hilonen skrev 2009-08-13 22:03:03 följande:
    ja där har du några symptomer :P skulle inte förvåna mig då att du har något växande där inne! jaa när känslorna sätter igång som man inte kan styra är jätte jobbigt, minns att jag satt o grät till lilla sjöjungfrun tidigt i graven haha jaa som sagt så har jag inte så stor koll på när den började växa :P tror nog det var tidigare, men de va väl då den började puta ut "ordentligt" lr hur man ska förklara. nu i v 22 känner jag stor skillnad för varje dag xD blir bara störra och större!
    :) ja vi håller tummarna, har ju som sagt bim imorgon, och brukar få
    mensen vid den här tiden nu på kvällen :) så känns ju bra än så
    länge. för inget ont och inget tecken på mens :) nu sitter vi och käkar godis mums.. äter som ett matvrak. haha! Väntar på att pojken ska sluta jobb och komma hit :) flicka eller pojke ni ska ha ? :)
  • närtvåblirtre

hilonen

Aah fast det ska inte spela någon roll om man är gravid eller inte. Dom kan ändå inte säga nej bara för att man är gravid. Det kan man anmäla dom för tror ja.

Men på det stället jag gick på så behövde dom inte folk :/

Klart man kan se könet då. Jag ska dit när jag är i vecka 17-18 tror ja.
    Och dom har just börjat kunna se könet här där vi bor, på ultraljud. Så om dom frågar så kanske man vill veta ändå :) Men vi får se hur de blir..
    Älsklingen vill inte veta tror ja, han vill att de ska bli en överraskning :P

• hilonen
    tildaaa skrev 2009-08-13 22:20:38 följande:
    :) ja vi håller tummarna, har ju som sagt bim imorgon, och brukar få mensen vid den här tiden nu på kvällen :) så känns ju bra än så länge. för inget ont och inget tecken på mens :) nu sitter vi och käkar godis mums.. äter som ett matvrak. haha! Väntar på att pojken ska sluta jobb och komma hit :) flicka eller pojke ni ska ha ? :)
    Okej :) åh va kul om de blir plus sen då! va inte för uppspelt bara om de nu skulle bli minus :/
    hehe gott, själv väntar man på att svärmor gjort klart lite kvällskäk!
    vi vet inte vad de blir :P blir extra glada om de blir en pojke hehe
  • hilonen
    närtvåblirtre skrev 2009-08-14 09:45:09 följande:
    hilonen Aah fast det ska inte spela någon roll om man är gravid eller inte. Dom kan ändå inte säga nej bara för att man är gravid. Det kan man anmäla dom för tror ja. Men på det stället jag gick på så behövde dom inte folk :/ Klart man kan se könet då. Jag ska dit när jag är i vecka 17-18 tror ja. Och dom har just börjat kunna se könet här där vi bor, på ultraljud. Så om dom frågar så kanske man vill veta ändå :) Men vi får se hur de blir.. Älsklingen vill inte veta tror ja, han vill att de ska bli en överraskning :P
    Hmm jadu jag har ingen aning faktiskt hur det där funkar. men tror inte de är så många ändå som vill anställa gravida :/ tyvärr.

Jaa exakt, man kan ju de. men tjejen som gjorde ul på oss sa att det var för tidigt! hehe ja jag skulle velat veta om hon sagt nått om könet :P
    Du kan ju få veta, och sen hålla de hemligt för honom.. lite svårt att hålla de inom sig men ändå :P
Svar på tråden Flera unga gravida? :)