• närtvåblirtre

Flera unga gravida? :)

Har just plussat, den 25/6. Är i vecka 6. (5+4).
    Vi är huuur lyckliga som helst. :D
    Har bf enligt fl den 22/2-2010. Vilket är två dagar före min 20års dag :) Kanske får världens bästa födelsedags present? :)

Kanske ska tillägga att jag är 19år och killen är 21år. :)

Vore roligt att prata med någon i ungefär samma ålder, eller folk som fått barn i tidig ålder och kanske har lite tips? :)

• Svar på tråden Flera unga gravida? :)
  • EmmaLilje
    hilonen skrev 2009-08-22 15:56:50 följande:
    åh va mysigt! grattis :)
    tack så mycket?

när ska alla härinne ha?
  • närtvåblirtre

har inte varit på ul än, ska dit den 24/9.
    Men enligt här på fl, har jag bf den 22feb :) Två dagar innan min 20års dag :)

• hilonen

någon av er som ska avstå från vaccinet mot svininfluensan? :P

• närtvåblirtre

hilonen

Alltså jag är inte så insatt i det där, jag tycker de har blivit så överdrivet alltihopa.
    Sen vet jag inte vad det finns för nackdelar med att ta de där vaccinet, har hört både gott och ont med de, men vågar man chansa?

• hilonen
    närtvåblirtre skrev 2009-09-01 19:56:30 följande:
    hilonen Alltså jag är inte så insatt i det där, jag tycker de har blivit så överdrivet alltihopa. Sen vet jag inte vad det finns för nackdelar med att ta de där vaccinet, har hört både gott och ont med de, men vågar man chansa?
    nee precis, samma för mig! tycker att det verkar som det är en liten chans att man får influensan, så tar man sprutan och då kanske det skadar fostret.. som du sa, hört både gott och ont om det.
    vettefan om man vågar :S annars får man väl bara vara ordentlig med att hålla händerna rena och försöka hålla sig borta från bakterier..
  • närtvåblirtre

hilonen

Ja, men precis.
    Sen reagerar man ju olika på vaccin också, så tänk om man får feber utav de, också sen blir man riktigt förkyld också är det igång... Eller så kanske man redan har svininfluensan innan man tagit vaccinet, bara de att de inte har brytit ut än. Nej usch, jag vet inte om jag vill riskera att skada min bäbis..

Förresten, tänkte bara tala om att jag har fått jobb, eller ja jag jobbar nu. Men det är bara den här veckan. Får se om de blir någon dag nästa vecka också.
    Städar nämligen i en kyrka, församlingsgård osv. :)
    Låter kanske tråkigt, men det är roligt och bra arbetskamrater som tänker på att jag är gravid och inte får lyfta tunga lyft osv.. Super bra!! :)

• EmmaLilje

jag tror bara det är något som blivit stort tack vare medicinföretagen så dom får sälja mer.. innan hette det ju fågelinfluensan och galna kosjukan. nästa hästsjukan?

Svar på tråden Flera unga gravida? :)