• närtvåblirtre

Flera unga gravida? :)

Har just plussat, den 25/6. Är i vecka 6. (5+4).
    Vi är huuur lyckliga som helst. :D
    Har bf enligt fl den 22/2-2010. Vilket är två dagar före min 20års dag :) Kanske får världens bästa födelsedags present? :)

Kanske ska tillägga att jag är 19år och killen är 21år. :)

Vore roligt att prata med någon i ungefär samma ålder, eller folk som fått barn i tidig ålder och kanske har lite tips? :)

• Svar på tråden Flera unga gravida? :)
  • Scrudge

Hejsan. gravid i vecka 15+4 (tror jag)
    Och än så länge är Bf satt till 15/12....vilket är min 20-årsdag
    Kan bli en fin present där med!
    min pojkvän är 25.
    Lycka till alla!

• Kimmy

Hej alla ni unga. Jag är 21 (fyller 22 i november) och väntar mitt andra barn som är planerade nu i Augusti. Jag var 19 när sonen kom, skulle fylla 20 ett halv år senare. Var era bebisar planerade?

• Character

Grattis!

Jag har en sån barnlängtan men sambon vill vänta till augusti:) men bara 2mån kvar:D hoppas jag + då:D

• Scrudge

knodden i min mage var i alla fall inte alls planerad... men helt klart välkommet!=)

• närtvåblirtre

Kimmy
    Grattis :)

Min var halvt planerad, du kan läsa om det längre upp i tråden :)

Hur klarade ni er ekonomiskt å så med den första?

• närtvåblirtre

När och hur tänker ni berätta för era föräldrar? Eller har ni redan gjort de? :) hur gjorde ni de? Och hur blev deras reaktion? :)

• Kimmy
    närtvåblirtre skrev 2009-06-27 20:52:22 följande:
    KimmyGrattis :) Min var halvt planerad, du kan läsa om det längre upp i tråden :) Hur klarade ni er ekonomiskt å så med den första?
    Tack och grattis själv. Jo jag läste det nu. Ni skriver ju som tokar. :)

Det var lite tufft, jag hade precis tagit studenten när jag blev gravid så fick minimum på föräldrapenningen då men sambon hade ju fast (han var 24 när sonen kom). Men allt går, tyckte inte vi behövde snåla på något faktiskt och vi bodde i en stor trea så det gick fint. Sen började jag jobba heltid när sonen var 7 månader så då fick sambon vara hemma. Jobbar du något?
  • Kimmy
    närtvåblirtre skrev 2009-06-27 20:55:54 följande:
    När och hur tänker ni berätta för era föräldrar? Eller har ni redan gjort de? :) hur gjorde ni de? Och hur blev deras reaktion? :)
    Jag var super nervös när jag skulle berätta för mina föräldrar när jag väntade första sonen. Trodde faktiskt dem skulle bli lite arga(men mamma var själv 20 när hon fick min bror) men dem blev super glada och Alvin är det bästa dem har i dag. Han blir så bortskämd så man ibland vill säga ifrån men låter dem ju hållas då dem verkligen brinner för sitt barnbarn. :)
Svar på tråden Flera unga gravida? :)