• närtvåblirtre

Flera unga gravida? :)

Har just plussat, den 25/6. Är i vecka 6. (5+4).
    Vi är huuur lyckliga som helst. :D
    Har bf enligt fl den 22/2-2010. Vilket är två dagar före min 20års dag :) Kanske får världens bästa födelsedags present? :)

Kanske ska tillägga att jag är 19år och killen är 21år. :)

Vore roligt att prata med någon i ungefär samma ålder, eller folk som fått barn i tidig ålder och kanske har lite tips? :)

• Svar på tråden Flera unga gravida? :)
  • närtvåblirtre

Kimmy

Tack :D Ja, han har extra jobb, så det är jätte bra :)
    Hehhe, ja eller så blire en tvärtom bebis bara för att du fick en lugn från början? :)
    Fast vi ska ju tänka positivt. :) Och hoppas att de blir en lugn bebbe :)

Jag var inte lugn när jag var bebis tror ja, så skulle inte förvåna mig om jag får en skrikig bebis :) Men det gör inget, man får passa på att sova när bebisen sover, eller vila iallafall :)

• närtvåblirtre

Fatima89

Tack :D Och grattis själv! :)

Det går fin fint här. Är hungrig konstant och brösten gör suuuuuper ont.
    Har inte berätta för päronen än, men några av mina kompisar vet och dom är super glada!! :)

Har du berättat?

• Kimmy
    närtvåblirtre skrev 2009-06-29 10:47:07 följande:
    Kimmy Tack :D Ja, han har extra jobb, så det är jätte bra :) Hehhe, ja eller så blire en tvärtom bebis bara för att du fick en lugn från början? :)Fast vi ska ju tänka positivt. :) Och hoppas att de blir en lugn bebbe :) Jag var inte lugn när jag var bebis tror ja, så skulle inte förvåna mig om jag får en skrikig bebis :) Men det gör inget, man får passa på att sova när bebisen sover, eller vila iallafall :)
    :) Alvin (min son) var SUPER skrikig första månaden. Han hade problem med en infektion i ögonen så han skrek mest hela tiden dock är han snäll och lugn nu förutom när hans trots anfall kommer då. Jag själv var ju världens bästa bebis enligt mor och far så HOPPAS på att få en likadan. Tyvärr var jag ju en värre tonåring och det vill jag ju inte heller ha.
  • närtvåblirtre

Kimmy

Haha, nej tonåringar är det värsta som finns. Jag var ganska bra nog värst jag också när jag var i tonåren. Alltså jag var inte ute å söp å så utan jag var mest arg och hade ett djävulskt humör :P

• Kimmy
    närtvåblirtre skrev 2009-06-29 13:09:46 följande:
    Kimmy Haha, nej tonåringar är det värsta som finns. Jag var ganska bra nog värst jag också när jag var i tonåren. Alltså jag var inte ute å söp å så utan jag var mest arg och hade ett djävulskt humör :P
    Ja men de brukar ju säga att tjejer är lite värre i tonåren och jag tror (tyvärr) att vi aldrig kommer få en tös. Tror inte sambon kan göra tjejer, bara pojkar men jag är nöjd ändå men en tös vore ju skoj, fast kanske inte i tonåren då:). Förstår inte att man ska vara mamma till tonåringar sen. Hur ska man klara det?

Usch, jag var ingen vidare tonåring. Var supersnäll tills jag blev 12 faktiskt. Sen började drickandet och rökandet och allt annat super löjligt. Tur att man växer ifrån den fasen, dock är jag fruktansvärt stolt över att aldrig testat droger. HAr noll tolerans mot det.
  • Fatima89
    närtvåblirtre skrev 2009-06-29 10:48:04 följande:
    Fatima89 Tack :D Och grattis själv! :)Det går fin fint här. Är hungrig konstant och brösten gör suuuuuper ont. Har inte berätta för päronen än, men några av mina kompisar vet och dom är super glada!! :) Har du berättat?
    samma här känner ett så stort sug av mat (och allt verkligen) jag berätta för mina föräldrar direkt då jag sett pluset på stikan men med första berättade jag inte föränn i v29, första gången var det ju lite så att jag trode dom skulle bli sura el så, men dom tog ju det jätte bra, och båda var planerade och enormt efterlängtade.
  • Lusse
    närtvåblirtre skrev 2009-06-29 10:48:27 följande:
    lusse grattis :d
    tack :)
  • närtvåblirtre

Kimmy

Ja, alltså det känns helt overkligt faktiskt. Jag tycker det känns overkligt att jag ska bli mamma. Jag kan bara inte fatta de?
    Jag som har längtat efter de sen jag gick i 3-4:an på lågstadiet. Och nu är jag liksom gravid och ska ha barn när jag fyller 20år. :)
    Helt otroligt!! :)

Ojdå. Jag drack inte förän jag var 17år och en månad. Lite stolt faktiskt. Alla andra gick på gymnasiefester, men jag visste knappt vad de var. Jag har varit lite blyg och inte alls sådär social. Är otroligt folk skygg också.
    Har faktiskt bara provat snus en gång och cigaretter har väl hänt att de har blivit när man har festat. Men snus kommer aldrig inträtt igen, mådde så jävla dåligt och min kväll var förstörd. :P
    Cigaretter kommer nog inte heller hända igen. Nu när jag har blivit gravid så hatar jag lukten. Jag klarar verkligen inte av att känna doften av cigaretter. Pappa röker både ute och inne. Klara bara inte av de :P Ska försöka få honom att börja snusa istället när han får reda på att han ska bli morfar :)
    Men jag är sällan där hos honom,men kanske blir mer när han får ett barnbarn :)
    Han bor alldeles vid havet så det är ju perfekt de också :)

• närtvåblirtre

Fatima89

Men gud vad bra då :)
    Jag vågar inte berätta... fast det känns ändå bättre nu än förra gången. Så jag ska nog berätta inom veckans slut tror ja :)

Svar på tråden Flera unga gravida? :)