• närtvåblirtre

Flera unga gravida? :)

Har just plussat, den 25/6. Är i vecka 6. (5+4).
    Vi är huuur lyckliga som helst. :D
    Har bf enligt fl den 22/2-2010. Vilket är två dagar före min 20års dag :) Kanske får världens bästa födelsedags present? :)

Kanske ska tillägga att jag är 19år och killen är 21år. :)

Vore roligt att prata med någon i ungefär samma ålder, eller folk som fått barn i tidig ålder och kanske har lite tips? :)

• Svar på tråden Flera unga gravida? :)
  • Lovepopcorn

närtvåblitre

jodå jag har berättat för min mamma redan tidigt ville inte dölja något lixom men hon reagerade posetivt först sen tänkte hon på ekonomin o allt sånt o visst de är jag med jätte orolig för för jag har inte jobb...
    svärföräldrarna vet jag inte riktig när vi ska berätta det får bli när det är rätt tillfälle o tid hihi:P

hur ska ni göra med o berätta?
    har du jobb o då eller?

Kul att de blev så många här inne:)
    GRATTIS alla ni med + o ni som försäker hoppas ni får +et snart:)

• närtvåblirtre

Kimmy

Ja, nu när det känns riktigt bra för mig, så kanske jag kan övertyga henne om att jag faktiskt klarar det här. Jag vill visa dom att jag klarar det här!!
    Jag tror man kan känna sig redo. Men när bebisen kommer får man reda på om man kände rätt tror ja :P
    Men nu känns det sååå bra iallafall! Kan fortfarande inte fatta de? Jag svävar på rosa moln :)

Men du, det där klarar du galant tror jag :)
    Min pojkvän kommer säkert jobba mycket han också, så vi får väl åka och träffa varandra och umgås då :P
    Nerå, men precis som du säger. Alla andra klarar ju de.
    Min kusin är ensamstående och har tre barn. Den minsta är 3år, och dom andra är över 10 så dom klarar ju sig skapligt själv iallafall. Men du ska se att de funkar :)

• närtvåblirtre

Nygift ung Lundabo

Klart du är ung :) Jag tycker gränsen för ung går typ mellan 25-30år. Fast vid 25 är man väl också ganska ung, i början av 25års åldern, men sen tycker jag att man börjar bli gammal :P Men det är jag det :D

Så välkommen! :)

• närtvåblirtre

Lovepopcorn

Jag ska nog berätta för mamma alldeles snart. När jag får nya gratis sms vilket är den 1 juli, så ska jag nog ta mod och skicka iväg ett långt sms och förklara för henne vad som gäller!
    Kanske fegt, JA. Men jag klarar inte av något annat nu när jag vet hur hon reagerade förra gången.
    Vill ändå berätta det tidigt så dom hinner smälta de. Känns bättre så. Och jag kan väl egentligen inte hålla mig att berätta heller :) det är ju så spännande alltihopa! Vill ju ändå att dom ska få vara med på resans gång liksom.
    Pappa har nog redan insett de. Han har kollat när jag har skrivit här. Han snokar jämt, man kan aldrig ha nå hemlisar för honom!! MORR!!

Jag har inte jobb, men troligtvis ett på G, vi får se. Men jag hoppas de iallafall :) Jag känner redan panik över att jag knappt har nå pengar att leva på. Jag får ju av älsklingen, men man vill ju kunna leva själv på sina EGNA pengar!! Dom man själv tjärnar in. Känns så fel att snylta hela tiden. Så jag hoppas verkligen att jag får jobb på den restaurangen jag har bett en kompis frågat. Det lät som att jag skulle få jobba där iallafall :)

• Kimmy
    närtvåblirtre skrev 2009-06-28 08:22:31 följande:
    KimmyJa, nu när det känns riktigt bra för mig, så kanske jag kan övertyga henne om att jag faktiskt klarar det här. Jag vill visa dom att jag klarar det här!!Jag tror man kan känna sig redo. Men när bebisen kommer får man reda på om man kände rätt tror ja :PMen nu känns det sååå bra iallafall! Kan fortfarande inte fatta de? Jag svävar på rosa moln :) Men du, det där klarar du galant tror jag :) Min pojkvän kommer säkert jobba mycket han också, så vi får väl åka och träffa varandra och umgås då :P Nerå, men precis som du säger. Alla andra klarar ju de. Min kusin är ensamstående och har tre barn. Den minsta är 3år, och dom andra är över 10 så dom klarar ju sig skapligt själv iallafall. Men du ska se att de funkar :)
    Härligt, du låter verkligen super lycklig så Grattis än en gång :)

Jo du har rätt, klart man klarar sig. Jasså? Ja han hade extra jobb också, din sambo?
    Får hoppas att man får en snäll bebis som bara vill äta och sova. Då min tvååring leker så fint själv vore jag ju nästan bortskämd om lillbebisen ville vara duktig och låta mamma vila också :)
  • Fatima89

Hejsan. Grattis till pluset,

kul att det finns fler unga som väntar barn. själv så väntar jag andra barnet till december. har en son på 21mån. ps är 19 år men hinner fylla 20 innan bebisen kommer :D

hur går det för er

• Lusse

har precis fått barn =)
    är 19, min pojkvän är 23.

• pyret12345

Hur var det att bli så ung mamma? Vårt barn är mycketplanerat och efterlängtat, men oroar mig lite över hur det ska bli i föräldragrupperna osv! Gissar att där bara är 30 + mammor!? Har liksom INGA kompisar med barn, så jag får väl ut och ragga mammakompisar, haha!

• Lusse

Helt underbart! =)
    Många av mina kompisar har fått eller ska få nu så det känns jätte skönt =)

Du hittar fler med barn snart skulle jag tro, det kan nog vara bra att gå i en sån grupp om man inte känner någon.

Svar på tråden Flera unga gravida? :)