• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Hallonsocka

Hej hej.
    Jag sitter ensam uppe här hemma, M och A sover och jag ser film. Det är rätt skönt måste jag säga.
    ska läsa ikapp
    känns som att man inte hinner vara här så ofta, eller kanske snarare så aktivt :-/ kram på er alla

• Vilda Tiger

Goood morgon!

Hallon
    Det går i vågor hur myket man hinner med tråden. Jag är glad att du iaf kikar in lite då och då.

Idag kommer lilla Tristan med sina föräldrar hit. Sedan ska jag och Lyckeli åka med Marcus föräldrar till landet. Marcus själv jobbar ju tills åp söndag, men då tar han en hyrbil och åker och möter mig hos min storasyster, som bor mellan oss och landet, så Marcus pappa kör dit mig. Syrrans näst äldsta fyller nio, så det blir kalas. Sedan är jag hemma igen, ifall ni undrar vart jag tar vägen. Roligt att det händer mycket, jag vill gärna utnyttna den sista veckan innan jag börjar jobba sedan igen. Men nästa vecka (den sista) måste jag slipa klart sängen och faktisk tjuvstarta med jobbet en dag, för jag är beställningsansvarig på jobbet och varorna måste hinna komma innan alla elever börjar. Och så lite planering som måste göras. Jaja - det blir nästa vecka det. Nu blir det landet, där tydligen jättemånga är nu i helgen. Marcus pappa delar ju stället med två bröder och det är mängder av Marcus kusiner som också vill han lite lant-sol dessa dagar. Men vi har massor av madrasser så någon fläck på golvet ska nog Lyckeli och jag hitta att sova på.

• linn78

VT: Om du inte hunnit försvinna från stan; hur var det när du var på the studio? Några snabba tips om något jag ska tänka på? Jag ska dit i eftermiddag. Kommer du ihåg vad fotona kostar? Ha så trevligt på landet!!

• Vilda Tiger

Linn
    Det var bra! MEN om de säger att de ska fixa håret - vänta dig inte något mirakulöst. De lockar eller tuperar lite liksom. Men sminkningen var bra (fast vad jag har hört är det tydligen ett väldigt spann på hur bra de är, de olika sminköserna) och fotograferingen gick smidigt. Stå på dig! De försöker ibland pracka på dig fler bilder än vad du vill ha, men välj verkligen bara de du vill ha! Ha så skoj!

• linn78

VT: tack! håret ska vi fixa själva, efter kl 16 har dom inte hårfixare där. Jag har egentligen inga pengar alls till några foton denna månaden så det får bli ytterst få, dom är väl ganska dyra??!!! Ska bli kul i vilket fall som, jag har bara lite klädångest nu, har väldigt lite kläder som passar bra känns helt hemskt att det ska vara så svårt att få fram 3 ombyten som man känner sig nöjd med...

• Lina S

Gud va mysigt vi hade det i Tylösand! Perfekt väder. Behandlingen var jätteskön som vanligt och 8-rättersmenyn var inte så dum den heller framför allt inte de utvalda vinerna som kom med!
    Tänka sig att jag sprang på Per Gessle him self när vi promenerade i en skogsslinga utanför. Vilken liten plutt han är

Jag hade mailat hotellet för att fråga om det fanns morgonrockar, för sist fanns det inte nämligen och då passade jag på att tala om att vi skulle fira att Steve fyllde 40 år. När vi kom in på rummet så stod där ett grattiskort och en korg med vindruvor, päron, choklad och 2 små flaskor champange (el ja kanske inte riktigt, snarare mousserande) från hotellet. Det var trevligt
    Sen hade syrran skickat med en delikatesskorg med massa goda saker!

Men nu är vi också 6000 fattigare Det är inte klokt att ett dygn kan kosta så mycket. Tur att man inte fyller 40 varje år haha

Killarna hade haft det kanon hos mormor (ja och morfar men han jobbade ju) men hon var helt slut när vi hämtade dem. Ja det är fart i mina grabbar

Linn - kul med fotona, in med dem här sen

VT - låter som du och Lana hade det mysigt.

Har egentligen inte alls tid att sitta här, måste laga mat och städa. I morgon fyller ju Sam år så då blir det stort kalas eftersom vi firar Steve då också!

Har ni också nyckelpigeinvasion hos er, skitjobbiga är dom ju.....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • lille08

Lina: Låter som ni haft det helt underbart!!!

Nä, nyckelpige-invasion har vi inte här. Har inte sett en nyckelpiga på länge faktiskt... däremot mängder med fjärilar!

Lycka till med kalaset och grattis till både Steve och Sam!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8