• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • luzorsus
    lille08 skrev 2009-08-15 14:57:02 följande:
    sockertopp: Hihi, tycker att jag låg i här i morse och fixade i köket... men det var inget mot dig! Gjorde ett par pajer tills ikväll + kladdkaka + tvättade. Luzor: Det där med att bli torr på natten går inte lika lätt att träna som att bli torr på dagen eftersom det har nåt att göra med nån enzym i kroppen. Fast det man kan tänka på är att inte ge så mycket att dricka innan kvällen och att man tar upp barnet och låter det kissa innan man själv går och lägger sig. Men som sagt, det är ju så olika det där. Min store kille blev torr både på dagen och natten samtidigt när han var ca 2½ år. Då klämde han ändå alltid i sig 250 ml välling innan han somnade. Sen har vi min sambos 5½-åring där det fortfarande blir olyckor ibland om nätterna. Jucea: Jo, vi vad med på budgivningen men priset landade på 2,3 miljoner och vi tyckte det var för mycket. Typiskt nog dök det ju upp ytterligare en budgivare mitt i budgivningen och det var de som sedan köpte huset!
    Harhörta v de på BVC att de inet tycker det är nån vits att blöjträna på natten innan barnen ens visat tecken på att bli torrare, inte helt tora, på natten...Tova kisar på som vanligt på natten, oavsett om hon får dricka eller ej...
    Brorsans tjej tog de upp och hade sig med, och gör ibland fortfarande då hon är 8 år.........hon är fortfarande ej torr på natten..
  • jeng

Suck! Nu har jag hittat siffror som tyder på att det utan problem kan kosta 400000 kr att fixa såna grundproblem som mitt önskehus har... Det känns lite väl maffigt, om inte priset sänks ytterligare på själva bostaden.

En sak som förvånar mig dock, är att borde inte en fuktskada gå på någon form av försäkring?

• sockertopp84

Min son har inte kissat i blöja på natten på jätte länge,de var därför vi tog bort den på natten oxå.

• Rimfolina

Vilda Tiger skrev 2009-08-14 21:16:57 följande:

Japp, det är cancer. Elakartad sådan. Cellgifter nästa, men en omgång ska räcka. Jag skriver mer om det senare.
    Skickar en stooooooooor kram till dig, Marcus, brorsan och alla andra i er familj! Så otroligt orättvist livet kan vara...
  • Rimfolina

VT & Heidi: Lycka till imorgon! Håller tummarna...

lille: Ester äter vår mat varvat med burkmat. Gröt till frukost och välling på kvällen.

sthlm: Duktig liten! Vår stora tjej sa förra torsdagen att hon inte ville ha nån blöja utan trosor så vi har kört blöjfritt sen dess. Första 4 dagarna klarade hon varannan dag och 2-3 olyckor varannan dag, sen har det gått bra. Har dock fortfarande blöja på natten.

sockertopp: Shit, vad duktigt!

• Rimfolina

Hej alla! Har ni några tips på var man åker i februari om man vill ha sol och bad men inte fööör varmt samt all inclusive alternativt billig mat, etc.? Tänkte ta med mig maken då han fyller 30!

• jeng

rimfo,
    vi brukade åka till kanarieöarna varje år i januari, och det var lagom varmt tyckte jag som inte är superförtjust i värme! vi brukar ta en sista minuten, och då är det ju inte direkt billigt med mat osv. men det finns ju bra all inclusive också såklart. sen är det ju inte världens mest spännande ställe kanske

vi har också varit i indien, men det var i slutet av november. vet inte hur vädret är där efter nyåret. det var kanon, apkass flygresa, men vi åkte billig charter. annars hade vi det kanonbra där. var i utkanten av goa, där det inte är superturistigt ännu.

• Rimfolina

jucea: Tack! Patrik vill verkligen inte åka till Kanarieöarna men Indien skulle kunna vara ett alternativ.

• Melva

Våra äldsta har blivit blöjfria vid 22 månader och 26 månader. Dottern har sällan gjort någon olycka, men pojken har använt kissande i protest. Det verkar han dock ha slutat med nu. Han var torr på natten innan vi tog på bort blöjan.

A har jag börjat sätta på toan/pottan, men inte regelbundet än. Slapphet antar jag.

goshheidi: tack . Och lycka till imorgon, du behöver något positivt nu.

VT: du också, lycka till imorgon. Även du behöver få lite goda nyheter.

sthlmstjejen: gott att hon sa till så tydligt och det gick så bra .

luzorsus: jag vet att det är vanligare bland tjejer än killar att ett hormon saknas som gör att dom inte kan hålla tätt nattetid. Då kvittar det hur mycket man "tränar". Men det brukar ordna till sig i 7-8 års åldern. Makens systerdotter hade så och fick nattblöjor av sjukvården.

• MissHellen

Heeeeeej Nu var de länge sedan igen..

Har hänt en hel del ändå! Jag har slutat amma ( ), känns både och.. Men de funkar bra, Elton verkar inte sakna de så värst och vi är inne på 6 (tror jag) natten nu! Elton sover MYCKET bättre nu, bättre än någonsin! Några nätter nu har han nästan sovit hela nätter Mycket skönt!

Dock somna han 22 i kväll, då vi varit borta.. Men, är de "fest" så är de Han får väl ta igen de i morron!
    Jag sitter och äter kokosbollar, som vi köpt på marknaden (har varit på marknad i dag, kanske jag ska säga..).

Hur är de med alla? Har inte hunnit läst nått..

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8