lille08 skrev 2009-08-15 14:57:02 följande:
sockertopp: Hihi, tycker att jag låg i här i morse och fixade i köket... men det var inget mot dig! Gjorde ett par pajer tills ikväll + kladdkaka + tvättade. Luzor: Det där med att bli torr på natten går inte lika lätt att träna som att bli torr på dagen eftersom det har nåt att göra med nån enzym i kroppen. Fast det man kan tänka på är att inte ge så mycket att dricka innan kvällen och att man tar upp barnet och låter det kissa innan man själv går och lägger sig. Men som sagt, det är ju så olika det där. Min store kille blev torr både på dagen och natten samtidigt när han var ca 2½ år. Då klämde han ändå alltid i sig 250 ml välling innan han somnade. Sen har vi min sambos 5½-åring där det fortfarande blir olyckor ibland om nätterna. Jucea: Jo, vi vad med på budgivningen men priset landade på 2,3 miljoner och vi tyckte det var för mycket. Typiskt nog dök det ju upp ytterligare en budgivare mitt i budgivningen och det var de som sedan köpte huset!
Harhörta v de på BVC att de inet tycker det är nån vits att blöjträna på natten innan barnen ens visat tecken på att bli torrare, inte helt tora, på natten...Tova kisar på som vanligt på natten, oavsett om hon får dricka eller ej...
Brorsans tjej tog de upp och hade sig med, och gör ibland fortfarande då hon är 8 år.........hon är fortfarande ej torr på natten..