• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng
    luzorsus skrev 2009-08-15 12:46:12 följande:
    VT: Många kramar till er, helt otroligt vad en familj kan få få igenom!Jucea: Stor tomt, huset måste ju totalrenoveras så jag kan ju inte i nuläget säga att jag tycker det är fint
    HAHAHAHAHA!! snacka om att man tänker olika... STOOOR tomt??? vi tänkte båda två "gud vad skönt med en så liten och lättskött tomt!" hahaha...

Och visst tycker jag att huset är snyggt, gillar 70-tal! Men nej, huvudanledningen till att vi är intresserade är ju just att vi nog ser hur fint det KAN bli, samt att det faktiskt inte är fixat, eftersom vi vill lägga pengar och tid på det själva och tjäna lite pengar!
  • Hallonsocka

Hej hej i tråden!

Vi kom hem ifrån hemavan i förrgår, men hela gårdagen gick till att leta efter "köksförsäljare" samt boka in tider för när de ska komma och hälsa på vårt kök :-P

Vi blev kvar en dag längre i hemavan för svärfar råkade ut för förmaksflimmer :-/ och blev körd till Lyckselesjukhus, han kom hem samma dag vi hade tänkt att fara så vi blev, självklart, kvar en natt till! Annars var semestern mycket rolig. Idag har här städats. Vi är alla slut.

Hur har alla det?
    Någon som har lust med en summering Några fler plus i tråden?

• jeng

Hallon,
    Usch vilken upplevelse när något händer en nära släkting! Men vad skönt att han fick komma hem och att ni hade möjlighet att stanna kvar lite extra!

Jag har kärat ner mig i ett hus, och lär nog inte tjata om annat nu en vecka framöver! Ett halvhemligt plus känner jag till, står mer om det på Facebook om du missat det. Och VT och Heidi ska testa imorgon om tant röd håller sig borta! Och tyvärr fick vi veta igår kväll att VTs Marcus bror fått cancerbesked, dock med goda prognoser.

• Hallonsocka

VA!? NI har ju PRECIS köpt hus! Ni håller väl än på att hålla på med det HAHA ni är ju galna!

*håller tummarna för VT och Heidi*

VT: Fy vad hemskt med Marcus bror, men skönt att prognosen är god. Jäkulskap att allt händer er familj

• jeng

Hallon,
    Ja, det vi tittar efter nu är ett hus hemhemma. Så ett billigare mindre men ändå tillräckligt hus. För att ha något eget att bo i när vi åker dit. Dessutom så vill vi ta tillfället i akt när vi inte är så beroende av att åka till jobbet att känna efter om vi trivs bättre hemhemma så att vi evt ska flytta hemåt såsmåningom.
    Här är länken iaf. Det är ju stort som "extrahus" men OM vi vill flytta hem så vill vi att det ska funka att bo där medan vi letar efter det perfekta boendet. huvudsaken är ju att det inte är så dyrt.
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/443372

• lille08
    VT och Heidi: Lycka till med testandet i morgon. Håller tummarna för er!!

Själv är jag i v 17 nu och bebisen ger små livstecken ifrån sig så gott som varje dag... kan inte fatta vart tiden tar vägen egentligen... veckorna bara rusar förbi tycker jag! Men jag mår bra annars. Illamåendet är så gott som över. Skönt!

Ikväll ska vi ha kräftskiva här hemma. Vi blir 16 stycken här hemma, så det är lite att fixa med här. Har stått hela förmiddagen och fixat till ett par pajer + kladdkaka att ha till efterrätt. Men viktigast av allt är såklart kräftorna!

Vet ni hur det är med Vätter-kräftor förresten? Man ska ju passa sig lite för insjöfisk vet jag. Gäller samma för kräftorna?!
    Å andra sidan, vi äter ju inte direkt kräftor var och varannan dag så jag äter nog på som vanligt oavsett!

Hur gör ni alla med mat åt era 1-åringar? Äter de av er mat, lagar ni särskild mat till dem eller får de burkmat? Här blir det mer och mer att William äter av vår mat. Han är inte ett dugg kräsen utan klämmer i sig det mesta. Ibland om det är nåt vi äter som t ex är väldigt salt, stark kryddad eller så kan det bli så att han får en burk istället.
  • jeng

lille,
    hihi ja tiden går fort! här är det redan v 22 och nedräkningen har ju börjat när man passerat halvvägs! jag har en vild bebis som ger sig tillkänna flera ggr varje dag redan nu, och det känns ju tryggt!

jag tror som du att även om vätterkräftor skulle vara med på varningslistan, så är det ju inte förbjudet! så ofta äter man det inte, och så mycket äter man det ju inte heller! jag har fått vätterkräftor av mamma som de och vi fiskat, och de åt jag förra året utan att tveka!

ted är fortfarande vällingbarn. han växer jättebra på det och han gillar det. så han äter i princip 4 vällingflaskor per dag, och ett mål mat. som målet mat äter han nån burkmat, ofta lasagne för det är tydligen hans favvo! i tillägg till det så smakar han av det mesta vi äter, och han får ju frukt och sådär under dagen. en annan anledning till att det är skönt med vällingen är att han inte är någon drickare! dricker i princip ingenting av det han får till maten och under dagen. så då vet vi att han får i sig den vätska han behöver också! vi har försökt att även byta ut förmiddagsvällingen mot mat eller iaf gröt, men det funkar sådär. som sagt han växer bra, så då kör vi på. vällingen är ju berikad så han får ju i sig det han behöver.

• sthlmstjejen

Ojoj jag har pottrönat F lite lätt, alltså att hon är utan blöja en eller ett par timmar varje dag och när hon kissat så säger jag kissa och så lyfter jag henne till pottan. Nu har hon börjat säga till innan hon ska kissa "kiss kiss" säger hon och nu satte jag henne på pottan så fort hon sa det och då både bajsade hon och kissade!

lille: F äter bara vår mat och så välling morgon och kväll.

• jeng

sthlm,
    hahaha helt otroligt! här är vi inte i närheten av nåt pottränande.. jag har en sits till toan som jag tar fram ibland, men ted vill inte ens sitta där på, än mindre fattar han vad det är bra till...
    jag har börjat berätta att mamma ska gå och kissa för jag har ingen blöja, och han står nyfiket och stirrar ner i toan medan jag kissar hahaha... så han säger kiss ibland också, men inte för att han har kissat eller behöver kissa, utan snarare för att han nog frågar om det inte är dags för mamma att kissa snart, det brukar ju vara det var 5e minut nu för tiden!

• jeng

lille,
    hur gick det förresten med ert husletande? visst la ni ett bud?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8