• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • KaOl

vt: näääää skickar massor av varma tankar och kramar till er!!!!

• sthlmstjejen

VT: Nä men fy vad hemskt!!! Hoppas det räcker med en behandling nu, kramar till er!

Melva: Mina sover sen ett halvår i samma rum, går jättebra. De lägger sig dock i storleksordning och väckte väl varandra i början men nu är de vana vid varann.

• Vilda Tiger

David har testikelcancer. Alla cancerceller verkar vara borta, ser det efter datortomografin. Det är 30 % risk att det återkommer i nuläget, men efter att han har fått en dos cellgifter sjunker det till 5 %. Så för att vara dåliga nyheter är det bra dåliga nyheter. Han ska INTE skaffa barn 6 månader efter cellgifterna. Han ska få frysa in sperma eftersom det KAN bli värre för honom att skaffa barn i framtiden. Dels så har han ju bara en kula nu efter operationen, dels så KAN cellgifterna påverka spermakvaliteten.

Jag uppskattar er så mycket. Era kommentarer gör att det känns lättare och att vi känner oss mindre ensamma. Ni har redan fått stötta mig igenom EN sådan här process, men nu får ni finns där för mig en gång till. Och så Heidi som också går igenom något liknande. Hon har ju till och med haft större otur än vår familj då hennes far gick bort... *gråter* Iaf - det jag försöker säga är att in är guld värda.

• jeng

vi har hittat ett hus vi vill ha!!!! gud vad jag är irriterad, för vi lär ju aldrig få det... och vi har inte fått besked ännu om kostnaderna för den renovering av grunden som är nödvändig... jaja... supersugna är vi iaf, och för en gångs skull ett hus som vi båda tycker är helt perfekt! det händer inte ofta!

här är huset iaf, och det är ju då tänkt som extrahus som ligger hemhemma.

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/443372

• goshheidi

VT, Å nej!. Finns inte ord... Är bara väldigt ledsen för er skull att det var cancer - igen :( Men skönt ändå att prognosen ser rätt lovande ut för honom i framtiden. *tröstekramar till er*

Heh...lite kul att vi båda två testar imorgon :) Lycka till till oss! :)

Melva, ville bara säga att jag gläds med dig! :)

Ja, cb digital har inhandlats här. Har blivit less på att försöka tyda streck :)

• Vilda Tiger

Heidi
    Ja, lycka till till oss båda! Jag har inte digital den här gången, men OM det visar ett streck köper jag säkert ett sånt bara för att se ordet GRAVID sedan.

• goshheidi

Jucea, Ja, och så förmånligt är det också, eller hur? Kan se framför mig hur fint det blir när ni renoverar.

• goshheidi

jucea, ja och vad bra att mötet gick bra igår. Tänker på min en kompis som blev avskedad för att hon var vad de kallade för "ej sammarbetsvillig" för att hon hade påpekat att deras betygsättning inte gick till på det sätt som det i lagstiftningen står att det ska göra. Rektorn gav betyg på sitt eget konstiga sätt....
    Och för att hon tog upp det blev hon avskedad och när hon frågade varför hon blev det svarade de att hon inte var sammarbetsvillig....(!?!) Tyckte att hon borde ha gått till rätta med det hela men hon valde bara att söka ett annat jobb istället.
    Jag tycker det är jättebra att du vågar stå på dig och ser till att det som gått fel nu ska göras rätt.

• jeng

heidi,
    ja, vi som kan och gillar att renovera vill ju ha nåt som kan avskräcka andra. badrum finns det ju 3 stk i tveksamt skick i det där huset, men för oss känns det inte tungt utan mera roligt! OCH vi tänker hela tiden på att det är ju såå mycket lättare att renovera ett redan befintligt badrum än att bygga ett nytt som vi ju gjorde här! och resterande rum kan ju lite ny tapet och nya golv göra att det blir ett helt nytt hus, och öka värdet!! det enda vi inte kan göra nåt åt är ju grunden, så vi måste ju få veta hur dyrt det är att fixa. men som sagt, allt sånt där skrämmer ju andra köpare också! så vi håller tummarna. annars så får vi fortsätta leta i höst! husen i området som har sålts sista tiden har gått mellan 0.5 och 1.5 miljon! så potentialen är ju god på värdet på huset!! gaah, ja märks att jag är sugen eller hur?

och du, precis så är det ju hos mig också. visst de har ju svårt att sparka mig utan att det blir ett fackärende av det som de kommer förlora. men de har ju sagt skitdumma elaka grejer och betett sig jättedåligt när man påpekat för dem att sådär får man faktiskt inte göra. så här säger lagen. jag räknar inte med att de ska kunna allt som lagen säger, men jag förväntar mig att de ska uppskatta att de får reda på det så att de inte gör fel! suck! men men nu gick det ju bra iaf, och jag hoppas det går bra även nästa möte vi ska ha!! ja, alltför många ger ju med sig! så därför så har man ju lite extra lust att stå på sig! det är jobbigt, skitjobbigt, för man vill ju inte jobba i en miöjö som är helt sabbad sen. så jag har det ju skönt som kan gå hem igen...

• luzorsus

VT: Många kramar till er, helt otroligt vad en familj kan få få igenom!

Jucea: Stor tomt, huset måste ju totalrenoveras så jag kan ju inte i nuläget säga att jag tycker det är fint

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8