• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

Kaol,
    Ja jag är less på att han inte tar det på allvar. Han verkade iaf bry sig mer nu när jag har så mkt sd. Och faktiskt har det blivit mer bra information om just gravidas risker. Till viss del har han ju rätt, han tänker lite att man kan ju inte skydda sig mot allt. Magsjuka går ju också på dagis och jobb, och det kan också sätta igång förlossningar... Och han har ju rätt... Såklart. man kan ju inte isolera sig, och det vill jag inte heller. Däremot blev jag riktigt förbannad på honom när han förra veckan jobbade trots att han var sjuk, och dessutom visade sig jobba med kollegor med influensasymptom. Det är ju bara idiotiskt! På grund av folk som dom som det kommer bli så vidspritt som det riskerar bli!!!

• jeng
    KaOl skrev 2009-09-04 14:38:47 följande:
    jucea: men, får du lova att flyga utomlands om några veckor?? har du kollat så din hemförsäkring gäller?? Min gällde bara till v 26 eller ngt sådant..
    hmm näää... jag har kollat med flygbolaget, de flyger till vecka 35.. eller nåt...
  • Lina S

Melva - nej men gumman vad jobbigt, vi finns här för dig när du vill och behöver prata...

Kaol - såå söt han är lillfisen, och vilken snygg tavla i bakgrunden

Lille - ja man drömmer så konstigt när man är gravid. Jag drömde när jag var gravid att jag fick ett barn som man skruvade av huvudet som en glödlampa haha

VT - Usch och fy, hoppas inte du har borelia!!

Nu har fotografen varit här, skönt att det är färdigt. I början av nästa vecka kommer det ut på hemnet

Äntligen fredag, jag äääälskar fredagar!
    Och imorgon fyller jag dessutom år, alltid trevligt att bli uppvaktad, men åldern hade ju kunnat stanna...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

fan, ingen som helst tanke på att inte försäkringen skulle gälla när flygbolagen säger att det är ok.... får ringa och höra... ännu en sak i listan av saker som gör semestern fullständigt menlös...

• Vilda Tiger

KaOl
    Han är ju bara FÖR söt, Måns!

Lina
    Ska bli kul att få se korten på ert hem på hemnet sedan.

Melva
    Oj... det låter bestämt från din sida. Har du några fler planer? Ska han eller du flytta, klarar du dit ekonomiskt, ska ni ha delad vårdnad, hur går det med dina studier? Hela världen blir ju upp och ner, kan jag tänka mig... Vi finns här, eller på fb om du vill tala med någon av oss. Kramar till dig!

• KaOl

jucea: ja kolla med försäkringsbolaget också; det kan vara så att de inte ersätter sjukvård som är relaterad till graviditeten efter typ v 26-27? Synd att jag missat att du skulle iväg - annars hade jag kunnat kläcka ur mig det tidigare!!

Lina: tack tack - det är faktiskt storebrors farmor som har målat den
    Visst är det helt UNDERBART med fredag!! Går och njuter hela dagen - längtar hem!
    Ska bli kul att se ert hus på hemnet

• jeng

KasOl, ingen fara! Eftersom jag nästan räknat med att vi skulle avboka pga mina sd (men nu vill inte Ph det och jag vet ju inte heller om jag får läkarintyg och då kan vi inte avboka) så har jag lixom knappt funderat över resan heller...

Ja, jag får se vad de säger, vi har ju 2 olika försäkringar. Dels hemförsäkringen och sedan den som går på kortet som vi köpte resan med.

har ni kunnat teckan extraförsäkring? eller måste man isåfall åka oförsäkrad? antar att de anser att det är mitt ansar att kolla upp försäkringen först, men det vore ju trevligt att få tillbaka pengarna om man itne kan åka på nåt vis...

• Lana

Hur tänker alla här inne ang svininfluensan?

Vi ska iaf INTE vaccinera oss då det inte finns någon forskning på vad som kan händrai framtiden för de som tatt det och inte vad det finns för biverkningar. och så fattar jag inte det vanliga,det r som den vanliga influensan bara att den kommer i en ny form.och samma som alltid när det gäller är det de sjuka och svaga som drabbas hårdast,men det är ju inget nytt. tycker detta är för uppblåst,är ju typ bara sverige som ska hel vaccinera sin befolkning.de tror det kommer dö runt 50pers i denna influensa,fan det dör ju fler i den vanliga,eller av lunginflammation mm.
    Nä och hon på debatt sa att alla i sverige typ"ska".haha eller hur.förlåt men jag tycker det är löjligt men vill jätte gärna höra med er vad ni tänker och vad ni har hört,om man behöver ändra sig

melva;pärlan....ingen ide att skriva då du inte är kvar,men tänker på er.

jucea; de har inte forskat ang kvicksilvret.

KaOl; sötis

• 3 barns mamma84

Nu har jag möblerat sovrummet vardagsrummet
    Här tvättat 3 tvätt med kläder och nu är vardagsrumms mattan snart klar med tvättningen.
    Dammsugit alla rummen och ebba leker nu med sina leksaker och badar dem.
    Didos springer runt alla rum haha
    Snart ska jag laga mat det blir brun sås som jag själv gör och lägger i köttbullarna i såsen och sen kokar potatisarna

Fullt upp haha om 1 vecka ska vi börja packa ner alla saker och vid 25adagen då vi flyttar ska soffan sängarna borden ja allt ner ojoj detta blir skoj
    När vi fått ett boende så får ni hjälpa mig vilken färg jag ska ta på väggarna till banens sovrum
    Tänkte ta iaf en väg som svart och andra rosa och köpa massa Hello Kitty så blir ebba glad
    Och köpa en himmel säng med.

Didos tänkte jag ha Rally billarna (recy bilarna) hur man nu stavar det till

• KaOl

carina: nu blir jag lite förvirrad... packar ni och flyttar utan att ha någonstans att bo?? eller jag har missat något?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8