• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • KaOl

Oscar, min store kille, ska bli storebror ! (fast som tur är ska jag inte bli mamma igen ) Hans pappa och hans pappas nya ska få en bebis! (visade sig att hon redan är i v 15, hon hade missat att hon är gravid!!). Jag tycker att det ska bli SÅ himla bra; inte ett dugg bra att han får så mkt fokus på sig själv när han är hos dem som han får nu - är på väg att bli riktigt bortskämd där tyvärr...

• jeng

lille,
    HAHAHAHAHAHA!!!!!

KaOl,
    Åhhh vad kul! Fast det kanske han inte tycker då, om han är van att få allt fokus!! Jag var ju ensambarn hos mamma, men hade 4 syskon hos pappa hihi. Fast jag fick iofs ingen fokus hemma hos mamma heller, men men... Det är ändå skönt att kunna välja lugn och ro när man känner för det, och välja full fart när man är uttråkad!

• Vilda Tiger

lille
    HAHAHAHAHAHHA! Dagens garv, jag lovar!

Jucea
    Usch för dina drömmar. Då väljer jag lilles alla gånger. Kan det vara därför du är så trött, för att du drömmer så aktivt? Eller spelar det ingen roll om man drömmer om spöken eller liljekonvaljer?

Jag tror jag har borrelia. Allvarligt, alltså. Jag har en område i ena knävecket som är helt rött, lila, brunt. Och idag slog det mig att jag ju sedan två veckor tillbaka har haft muskelryckningar i ena ögonlocken. Jag har sedan dess ätit magnesium för brist på det kan yttra sig som muskelryckningar men det har inte försvunnit.

• jeng

vt, usch!! kolla upp det direkt! en kompis man var ute med jobbet och vandrade och de var 3 stk som fick fästingbett med borrelia, och de visste knappt att de haft fästingar ens, men det dök upp på typiska fästiungställen så att säga... det blev en rejäl dunderkur för honom och han mår inte alls bra, så nu blir jag orolig för dig!!!

• 3 barns mamma84

vt: har du haft festing då ?
    Bäst att du kollar upp inget allt leka med.

• Vilda Tiger

2 barns
    Jag hade massa fästingar i somras för några veckor sedan. Men de flesta hann inte sätta sig innan jag tog bort dem.

Jag ringde vc och de ska ringa tillbaka halv fyra. Men jag lär inte få tid förrän nästa vecka, antar jag.

Jag är så ARG! Kom till jobbet och ser att de har flyttat mitt bord och ställt det JUST så som jag inte vill ha det, för jag får inte plats att jobba ergonomiskt bra så här. Chefen vet om det men det räckte tydligen inte. Nu äter de andra lunch och jag sitter här och surar och är förbannad. Har redan ont i ena benet då jag får pressa in det i bordsbenet för att nå datorn.

• jeng

Så har de beslutat att man inte kommer vaccinera barn under 3 år... Jag är inte direkt sugen på att sätta en ovaccinerad unge på dagis som förr eller senare kommer dra hem en influensa som jag absolut inte bör få, eller som senare min nyfödding absolut inte bör få...

Hur tänker ni andra som är gravida eller som vill bli?

• KaOl

var bara tvungen att dela med mig av en bild på min tuffing
    www.familjeliv.se/hem/kaol/gallery/php4lfroq.jpg

Jucea: förstår att du inte har lust att lämna på fsk.. Man vill ju definitivt göra vad man kan för att undvika smittan... Skulle ni klara er utan att lämna? I så fall hade jag gjort det..

• Melva

KaOl: rigtig liten tuffing!

jucea: jag bryr mig inte faktiskt. Jag lämnar äldsta på förskolan och ska börja gå till ÖF med dom andra när läge är för det. Kommer vara lite mer noggrann med handhygienen, men mer än så gör jag inte.

Jag kommer inte vara här på ett tag. Är helt slutkörd, har inget stöd, ingen att prata med (förutom er och ni är guld värda, men jag behöver någon irl också) och mycket som ska ordnas. Med tanke på dom senaste dagarnas utveckling så kommer jag inom det närmaste lämna L. Hur och när det kommer kunna ske vet jag inte, men jag kan inte leva med en som är så negativ till allt jag vill göra och bara kör på med sitt och anser att jag ska acceptera det eller sticka. Han kan inte se vad han gör. Hur det blir med barnet har jag ännu inte bestämt mig för, jag har börjat vackla. Jag vet inte hur jag ska klara av det själv.

Tack för mig.

• jeng

KaOl,
    Ja jag kommer ju ändå vara hemma... Eller kanske att Ph skulle behöva vara hemma en dag i veckan från jobbet för att jag behöver åka in lite till mitt jobb nu i några veckor till!! Så dagisplatsen är ju rent socialt, plus tänkt som avlastning för mig eftersom jag har jättesvårt att bära och aktivera ted nu! Så visst skulle han få det mkt roligare på dagis några förmiddagar i veckan, men samtidigt är det värt riskerna?

Problemet här hemma är ju att Ph inte alls tar influensan på allvar (som vanligt, ni minns väl hur det var förra året i diskussionerna om vaccin ) och inbillar sig att det inte alls är farligt för gravida osv... Plus att det är han som ligger på om att ted ska börja på dagis. Så det är en jobbig sits.

Jag ringde mamma nu för att höra om de fått ny info. Dels fick de veta i dagarna att vaccinet blir mer försenat. Dels har de nu fått mer förberedelser ang att skolor och dagis kommer att stänga. Och hon sa att även om dagisen inte stänger så krävs det en morgonpigg, glad och kärnfrisk Ted för att han troligtvis ska släppas in genom dörrarna på morgonen... Så hon tyckte inte att man skulle räkna med att man hade dagisplatsen, utan se det som en bonus om de faktiskt höll öppet och man blev insläppt!

Hon trodde dock inte att de skulle komma att ändra riktlinerna ang att vaccinera gravida nu. Det är ju annars en stor möjlighet att de gör det, med tanke på att den anser att kvicksilvret är för högt för barn under 10 år!! Eller har de kunnat visa att kvicksilvret inte går över till bebisen i magen kanske? Nej det kan de ju inte, med tanke på att de varnar för kvicksilvret i fisk... nej. mamma trodde iaf inte att de skulle ändra riktlinjerna... Men samtidigt, vill jag riskera att ge min ofödda bebis kvicksilver, när de anser att doserna är höga för en stor 10åring???

Suck...

Förlåt att jag är hispig, men jag vill verkligen inte riskera att få en bebis i v 25-30 bara för att jag smittas av en idiotförkylning!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8