• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

Melva,
    Usch för att känna sådär! Jag har också gjort det då och då genom åren och det är verkligen hopplöst! Hoppas att du iaf fysiskt piggnar till lite snart så att du orkar med lite bättre!

Öfsk är väl tyvärr det första som lär stänga om det blir som man befarar, med tanke på att det är frivilligaktivitet. Här har de gått ut med reservationer vad gäller sångstunderna osv (vi har ingen riktig öfsk)..

• sthlmstjejen

Melva: Nä men gumman Blir sååå ledsen när jag läser ditt mess. Jag kan förstå att du funderar på att lämna L då, vad jag tycker, han gör det så mkt svårare för dig. Hoppas det löser sig.Synd att du ska lämna oss men om du känner att det är bäst för dig så gör det! Men lova att du hör av dig och berättar hur det gick osv, sen vet du var jag/vi finns på facebook. KRAM!

Här var vi på 1 års kontroll idag, F väger 11000 gram och är 79 cm lång.

• jeng

Kaol,
    Skitsöt!!
    vad stora de ser ut när man får på dem vanliga kläder! Upp till ett år är det ju troits allt mer bebiskläder, plus att de såklart inte står och går, vilket ju gör att de ser mer bebisar ut också! Jag tycker det är skitcoolt att ta på ted vanliga kläder och han går omkring som aldrig förr! Lite rädd för hur liten nästa bebis kommer vara hahaha....

• sthlmstjejen

jucea: jag tycker inte att du ska hetsa upp dig för mkt kring influensan. Anledningen till att de vill vaccinera alla är ju att arbetsplatser ska fungera och att inte så många ska bli sjuka för det är inte bra för samhällsekonomin. Det är ju inte så att alla dör som får influensan. Förresten om jag vore gravid skulle jag inte vaccinera mig eftersom man inte har testat vaccinet och ingen vet vad det kan ha för konsekvenser för fostret.

• lille08

Jucea: Jag hade nog inte haft barnet på dagis om jag inte absolut hade behövt det. En 1-åring drar ju lätt på sig smittor och vill man själv undvika smittorna hemma så... ja, då är det ju bättre ur smittosynpunkt att ha barnet hemma.

Jag kommer nog vara lite försiktig med t ex Öppna förskolan nu i höst. Jag vet ju inte alls hur William kommer bli när han blir förkyld framöver. I vintras och våras var det verkligen jättejobbigt med hans luftrör och hosta. Förhoppningsvis så blir han ju inte lika sjuk framöver eftersom han fått pulmicort varje dag sen i maj. Men kan man undvika influensor och sånt så är det ju skönt.

Sen tänker jag inte till 100% isolera oss. Lite socialt umgänge behöver man ju trots allt! Men kommer då vara lite extra noga med handhygienen.

• lille08

Melva: Vad ledsen jag är för din skull. Förstår att det måste vara en jättetuff situation. Men trots allt så tror jag att du i långa loppet kommer att må mycket bättre om du lämnar honom. Sen är det inte lätt att ta ställning till en abort eller ej mitt i allt detta. En stor kram till dig hur du än väljer att göra! Det kommer att lösa sig på något sätt ska du se. Vi finns här om du behöver prata, men som du säger så behöver du ju få stöd irl också. *kram*

• lille08

Jucea och VT: Det skrattet bjuder jag på! Kan säkert dela med mig av fler knasiga drömmar framöver. Som gravid finns inga gränser för vad jag drömmer. Har varit likadant varenda gång jag varit gravid. Allt från helknäppa och galna drömmar till läskiga sådana som gör att man knappt kan somna om.

Jucea, dina drömmer lät inte alls roliga! Såna slipper man gärna.

VT: Tycker absolut att du ska kolla upp så du inte fått borrelia, och särskilt med tanke på att du haft flera fästingar i sommar.

KaOl: Kul att din store kille ska få ett syskon! Ja, det är ju lätt annars att ensambarn blir rätt bortskämda. Det var min store lite här också innan han fick småsyskon.

• sthlmstjejen

VT: Min äldsta hade borrelia förra sommaren, en pencillinkur och sen var det borta

• 3 barns mamma84

KaOl:
    Haha vilken söting du har
    Så söt så

Jucea:
    Menar du svinifluensan ??
    När hörde du att dom inte skulle vaccinera barn under 3år ??
    Konstigt jag har inte hört något om det alls.
    Hoppas jag kan vaccinera mina barn.
    Själv e jag inte så rädd om jag skulle bli gravid man får bara vara försiktig.

Vt:
    Ring in på måndag och se till att du får kolla upp dig.
    Jag hade denna sommaren 1 festig som johan fick ta bort sen hade jag in i förrgr som gick på min hand men den tog jag bara bort.
    Ebba hade en (STOR)på huvet fy vad äckligt och den hade hon nog haft i några dagar men allt ser bra ut så det var inget mer.
    Johan hade en på magen så det var inget där häller.
    Tycker att festigar är så äckliga fy fy..

Didos är förskyld nu men bara snorig så det är inte så farligt just nu men skönt att det är fredag idag så lippte dom gå på dagiset.
    Ebba hade hosta i natt men idag så mår hon bra
    Didos är en pigg kille så man ser inte att han är små förkyld alls.

Melva:
    Men tjejen vad är det jag läser
    Jag hoppas verkligen du mår bättre snart och jag hoppas det blir bättre mellan dig och L snart.
    Hoppas du kommer snart tillbaks när du mår bättre.
    Glöm inte att ta hand om dig nu det är du guld värd!!!
    Stort stark kram till dig tjejen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8