• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Rimfolina

Heidi: Jag hade inte ont i brösten i början med Ester, dock med Tyra.

Grattis Ask!

jucea: Ester fick (förutom plommonpuré, messmör och laktulos) Movicol junior utskrivet då hon var förstoppad. Klyx var inte heller helt fel för att få bort proppen.

• Lana

carina,nä den säger mer att om man har sex 4 dagar innan ÄL så kan man bli gravid.men itne att man är befruktad och klar 4 dagar innan.utan att spermierna kan leva så länge.

• Vilda Tiger

Carina
    Jag förstår inte dina inlägg helt, om jag ska vara ärlig... du skriver så många datum hit och dit, men jag har förstått att du beräkade att äl skulle vara nu 2 september, eller? Och du hade sex på morgonen? Ja, då är chansen lika god som om du hade haft sex på kvällen med. Ägget släppet 12-24 timmar (har jag för mig) efter att man har fått stegringen och spermier kan leva många dagar i kvinnan. Om du nu hade äl igår så har inte ägget fäst än, kan jag nästan lova, och precis som Lana skrev så är det kanske illamående som har att göra med äl. Man kan må liksom då man har pms då. Att du blöder tror jag mer att göra med att du har fått minimala sprickor i slemhinnorna vid sex. Ni verkar ju sexa en hel del nu då ni försöker bli gravida.

• 3 barns mamma84
    Lana skrev 2009-09-03 21:07:50 följande:
    carina,nä den säger mer att om man har sex 4 dagar innan ÄL så kan man bli gravid.men itne att man är befruktad och klar 4 dagar innan.utan att spermierna kan leva så länge.
    *Fniss*
    Hehe okej
    Tänk vad bra att jag har er så slipper jag tänka för mig själv
    Hoppas ingen av er tycker jag är jobbig som vill ha svar hela tiden.
    Känner mig jobbig

Men då ''kan'' man få nidisar 6-7 dagar efter ägglossningen så få se vad som händer hehe
    Alla får ju inte det fast dom blir gravida.
  • 3 barns mamma84

Vilda Tiger skrev 2009-09-03 21:11:36 följande:

CarinaJag förstår inte dina inlägg helt, om jag ska vara ärlig... du skriver så många datum hit och dit, men jag har förstått att du beräkade att äl skulle vara nu 2 september, eller? Och du hade sex på morgonen? Ja, då är chansen lika god som om du hade haft sex på kvällen med. Ägget släppet 12-24 timmar (har jag för mig) efter att man har fått stegringen och spermier kan leva många dagar i kvinnan. Om du nu hade äl igår så har inte ägget fäst än, kan jag nästan lova, och precis som Lana skrev så är det kanske illamående som har att göra med äl. Man kan må liksom då man har pms då. Att du blöder tror jag mer att göra med att du har fått minimala sprickor i slemhinnorna vid sex. Ni verkar ju sexa en hel del nu då ni försöker bli gravida.
    Precis

Hehe hoppas du inte blir arg på mig gumman.
    Som du och alla vet så vill jag ju ha en till
    Och jag har inte haft så inna varken med ebba eller didos så jag förstår inte vad kroppen håler på för.
    Är inte orolig men allt är nytt bara.
    Kanske håller många av kvinnornas kropp med oss då vi vill/försöker skaffa bebbe
    Så ska kroppen driva lite med oss med haha
  • Lina S

Shit va vi städar här hemma... Imorgon kommer fotografen, sen ska vårt hus ut så snabbt som möjligt.

Vi har tittat på det andra huset och sagt att vi vill ha det, vet inte om de säljer med förbehåll om att vi ska sälja, det får vi besked om i morgon. Men annars lägger de ut sitt hus i slutet av sep och då vill vi ha en köpare till detta så vi inte åker på samma sak igen (vinna budgivningen men inte få huset pga av att vi måste sälja först)
    Hoppas vi hittar en köpare snabbt.

Ingen som är sugen på att flytta till skåne här är jättefint och 5 min promenad till strand och hav!

Grattis Ask och alla andra jag inte hunnit gratta.

Jag känner mig usel som bara babblar om mitt utan att kommentera vad ni skrivit, men det är så mycket nu. Ska bli bättre snart, lovar....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Amelie

Hej allihopa, är det bara jag som har en ettåring som blir helt galen av att se en dator och som blir ännu mer galen om den råkar vara på?? Jag hinner inte skriva några inlägg alls redan. Nu har jag läst ikapp iallafall.
    Grattis Ask, grattis Melva som har bestämt dig!!
    Grattis Heidi!
    Hoppas det blir bra för din kompis, Lina! Jag tror att man älskar ett barn med DS lika mycket, men det är som sagt ett större arbete att bereda sig på.

VT, vad härligt att det känns bra att jobba igen. Hur gick det med lokalerna?
    Jag meddelade chefen igår att jag ska jobba 75% fr o m februari. Då blir det dagis för R. Jag ska söka dagis nästa vecka. Vi ska gå och besöka ett dagis som jag tror är bra, vi gick förbi där idag och pratade lite med en lärare på gården.

• jeng

Amelie,
    Ted kommer bli datageni Han vet till och med hur man skriver och skicakr på msn! Han står här hela dagarna och tittar efter bilden på pappa eller Lyckeli så att han kan skriva till dom! han har en egen bärbar dator som han får dregla och skriva på hur mycket han vill, och det är uppskattat! Men samtidigt så är det alltid mer intressant med mammas dator såklart!

• 3 barns mamma84

Amalia:
    Amadeus haha han vet hur man skrivet men ibland vet jag inte vad han skrivet *Fniss*
    Sen kan det bli massa fönster som kommer upp när han trycker på och blir så arg om man tar bort honom
    Sen vet han var man ska trycka för att datorn ska stängas av helt haha det är alltid krig mellan oss när jag ska skriva
    Men nu sover han så det är lugnt nu hihi

• Vilda Tiger

Amelie
    Det löste sig med lokalerna. Jag tog saken i egna händer och knödde in ett bord och möblerade om lite. Nu sitter jag mitt emot en kollega och det funkar bra tycekr jag. Chefen tittade länge, muttrade ngt och sa sedan "Tina, jag är faktiskt inte så glad i den här lösningen, varför sitter ni inte längs väggen?" (Nu står borden ut från väggen, de här två som är mina och kollegans, vilket innebär att det blir lite tightare runt fikabordet.) "För att hurtsarna inte får plats då" sa jag bara och fortsatte jobba. Han har inte sagt ngt sedan dess. Han är chef men grejen är att jag och Lina, min närmaste kollega, bestämmer lika mkt när det väl gäller.

Dator... jodå, Lyckeli tycker det är aproligt att trycka-trycka-trycka och då ajg säger nej coh tar bort hennes hand bara gapflabbar hon. Söta unge.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8