• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • 3 barns mamma84
    KaOl skrev 2009-09-04 16:01:36 följande:
    carina: nu blir jag lite förvirrad... packar ni och flyttar utan att ha någonstans att bo?? eller jag har missat något?
    Näh vi kommer bo hos hans mamma först och det kommer inte bli länge alls.
    Vi kommer att ha fullt upp med massa eränden som ficksa sista siffrona i personnummret och legg och leta efter dagis plats till barnen och kolla på massa hus och lägenheter
    Vi står redan i bostadskön
  • 3 barns mamma84

Sambon åker till Norge när vi bor i danmark så han har jobb redan

• KaOl

Carina: ok, då är jag med. Var i Dk ska ni bo?? Vet att många danska väljer att bo här i Malmö för att det är så himla dyrt runt Köpenhamn - men det kanske är någon annan del ni ska bo i??

• sockertopp84
    Lana skrev 2009-09-04 15:49:11 följande:
    Hur tänker alla här inne ang svininfluensan? Vi ska iaf INTE vaccinera oss då det inte finns någon forskning på vad som kan händrai framtiden för de som tatt det och inte vad det finns för biverkningar. och så fattar jag inte det vanliga,det r som den vanliga influensan bara att den kommer i en ny form.och samma som alltid när det gäller är det de sjuka och svaga som drabbas hårdast,men det är ju inget nytt. tycker detta är för uppblåst,är ju typ bara sverige som ska hel vaccinera sin befolkning.de tror det kommer dö runt 50pers i denna influensa,fan det dör ju fler i den vanliga,eller av lunginflammation mm. Nä och hon på debatt sa att alla i sverige typ"ska".haha eller hur.förlåt men jag tycker det är löjligt men vill jätte gärna höra med er vad ni tänker och vad ni har hört,om man behöver ändra sig
    Vi ska inte heller vaccinera oss.Håller med dej som du säger,att de är ju inte direkt testat så man vet ju inte vad som händer i framtiden i kroppen.Sen tror jag detta ha blivit lite större än vad de igentligen är.Visst 2 personer har dött,men som sakt de dör fler i andra sjukdomar också.

Nu har jag förberett maten tills ikväll.Vi ska använda raclettegrillen,ska bli riktigt gott.Sen blir de bara mys med hela familjen.
    Trevlig helg!!!
  • 3 barns mamma84
    KaOl skrev 2009-09-04 16:14:21 följande:
    Carina: ok, då är jag med. Var i Dk ska ni bo?? Vet att många danska väljer att bo här i Malmö för att det är så himla dyrt runt Köpenhamn - men det kanske är någon annan del ni ska bo i??
    Södra gylland
    Hardesjäv
  • jeng

Lana,
    Jag håller med dig om att man hade velat ha mer info om vaccinet! Om jag inte blir helt friskskriven ang mina sd i nästa vecka så måste jag dock vaccinera mig eller låsa inne mig utan kontakt med någon annan tills jag känner att jag är i en vecka där bebisen kan klara sig! Det känns lixom inte tryggt alls...

Sedan tycker jag det är lköjligt att alla SKA vaccinera sig! Jag anser att man ska råda alla i en riskgrupp att vaccinera sig, och fokusera på forskningen vad gäller dessa riskgrupper! Sedan borde man istället prata om sunt förnuft och få folk att förstå att det faktiskt inte bara handlar om hur sjuk man själv är, utan hur det kan drabba andra! För där är ju folk totalt korkade, så är det bara!

Jag har inte heller nån lust att åka in och testa mig om jag absolut inte måste, eftersom de tydligen testar genom att gräva "hårt och bestämt" i halsen med provtagningspinne... FY FAAN! Alltså de råder gravida och andra riskgrupper att åka in vid minsta symptom. Då får man ju testa sig 25 ggr och äta tamiflu resten av året - ännu en medicin som inte är fullt godkänd för gravida...

Det är kanske låsa in sig som är enda lösningen på problemet.... Eller att gå ut och smitta ner sig så snabbt som möjligt så man får det gjort och slipper oroa sig resten av vintern....

• jeng

undrar om allt influensaprat har gjort mig sjuk. ögonen kliar som tusan och snoret rinner, och jag känner mig rejält hängig... hmm troligtvis så är det bara nån allergi som kommer av stunden jag och ted var ute förut... har tagit allergimedicin nu iaf, och ikväll ska jag synda med lite lite rödvin till potatisgratängen. det gör nog susen!

• goshheidi

jucea, jag tror inte att influensavaccinet innehåller kvicksilver. De borde inte få använda den komponenten i vaccin i europa längre.

Idag var jag till läkaren. Han kunde bara konstatera att jag blöder lite och att det inte är alls ovanligt i början av en graviditet. Han konstaterade också att jag är gravid men man såg nästan ingenting på UL, så jag är antagligen inte så långt gången som jag borde vara enligt sista mensen och det kan bero på att ÄL var minst två veckor senare än vanligt eller så är det en "onormal" graviditet som kommer att avsluta av sig själv :(
    Det var tråkigt att inte få några raka svar. Bara framtiden som kan utvisa...

• jeng

Heidi,
    Jo, vaccinet innehåller tydligen kvicksilver, men som jag har förstått det i små mängder... men tillräckligt stora för att de ska vara rädda för det.... Men jag vet ju inget annat än det som meddelas...

Hoppas att du bara har räknat fel på ÄL och att allt går bra!

• goshheidi

Jucea, det låter lite otäckt med kvicksilver faktiskt.

Jag hoppas också! Är en otålig själ. Vill inte vänta!! :)

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8